اخبار داغ

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس مطرح کرد؛

نیاز به 700 هزار میلیارد تومان بودجه برای اتمام پروژه های نیمه تمام کشور!/ دولت باید دیدگاه عمرانی خود را تغییر دهد

نیاز به 700 هزار میلیارد تومان بودجه برای اتمام پروژه های نیمه تمام کشور!/ دولت باید دیدگاه عمرانی خود را تغییر دهد
نماینده مردم اصفهان با اشاره به ناموزونی نسبت بودجه های عمرانی و جاری کشور، تغییر دیدگاه استراتژیک برای سپردن عمده پروژه های عمرانی به بخش خصوصی را لازمه پیشرفت و حمایت از تولید دانست و گفت: اصلاح خود به خود نسبت بودجه ها، کوچک شدن دولت و چابکی بخش خصوصی و اشتغال، از منافع این نگاه جدید خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین حسین میرزایی، در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، با بیان اینکه به هیچ وجه تناسب مطلوبی میان بودجه جاری و عمرانی کشور وجود ندارد، گفت: عمده بودجه کشور خرج هزینه های جاری کشور می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: با این نحو از تنظیم بودجه برای پروژه های عمرانی و تزریق قطره چکانی پول برای پیشرفت کشور، به وقت زیاد و سال های زیادی برای اتمام پروژه های نیمه تمام نیاز داریم و هزینه های نگهداری و فرسودگی هم به همه هزینه ها اضافه می شود و خرابی های بسیاری را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

,
 
,
وی در ادامه گفت: یکی از تفکرات استراتژیکی که برای پیشرفت کشور و حمایت از تولید داخلی باید تغییر کند و به مسیر صحیح خود برگردد، همین بحث بودجه عمرانی و بودجه جاری کشور است و بودجه عمرانی مناسب و تخصیص کامل و در زمان مناسب آن می تواند پشتیبانی خوبی از تولید را برای کشور رقم بزند.
,
 
,
حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه باید پروژه های عمرانی غیر مادر کشور را بخش خصوصی انجام دهد، ابراز کرد: بخش خصوصی سرمایه گذاری کند و درآمد حاصل از آن را هم استفاده کند و دولت هم به غیر از حمایت از مسیر اجرا و مجری طرح ها، خیلی وارد این پروژه ها نشود تا بخش خصوصی هم بتواند روی پای خود بایستد.
,
 
,
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس از نیاز 700 هزار میلیارد تومانی دولت برای اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام خبر داد و گفت: دولت توان تأمین این مبالغ را ندارد و باید از مشارکت مردم و بخش خصوصی برای اتمام این پروژه ها استفاده کند.
,
 
,
وی اصلاح نسبت بودجه عمرانی و بودجه جاری، کوچک شدن دولت و رونق بخش خصوصی و اشتغال و پیشرفت فوری پروژه ها را از برکات تغییر دیدگاه عمرانی و سپردن پروزه ها به بخش خصوصی دانست و ابراز کرد: اگر این کار انجام شود، حجم بودجه لازم دولت برای پروژه های عمرانی هم کم می شود و خود به خود، نسبت بودجه های جاری و عمرانی در بودجه هم اصلاح خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه