اخبار داغ

شجاعی: تاثیرات پویایی لیگ برتر امسال در تمرینات تیم ملی مشخص خواهد شد/ اواخر اردیبهشت اسامی ۴ بازیکن اعزامی اعلام می‌شود

شجاعی: تاثیرات پویایی لیگ برتر امسال در تمرینات تیم ملی مشخص خواهد شد/ اواخر اردیبهشت اسامی ۴ بازیکن اعزامی اعلام می‌شود
نایب ‌رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: دوست داشتیم از تیم‌های خارجی دعوت کنیم تا برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی به ایران بیایند، اما متاسفانه باتوجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در جهان، هیچ کشوری اعلام آمادگی نکرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، اولین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال 3×3 بانوان کشور جهت حضور در مسابقات انتخابی کسب سهمیه المپیک به میزبانی اتریش و و رقابت‌های انتخابی یونیورسالینی (UOQT) برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

فریده شجاعی نایب ‌رئیس بانوان فدراسیون در رابطه با اردوی آماده سازی تیم ملی بسکتبال سه نفره کشورمان اظهار داشت: بر اساس تصمیم گیری‌های قبلی در خصوص نحوه دعوت بازیکنان و اعلام قبلی در سال ۹۸، از 10 بازیکن با رنکینگ بالاتر جهت حضور در اردوی تیم ملی انتخابی المپیک، دعوت به عمل آمد. نفر اول رنکینگ سعیده علی بود که اعلام کرد دیگر قصد بازی کردن ندارد، بنابراین با توجه به شرایط حال حاضر، از نفر دوم تا یازدهم رنکینگ یعنی مجموعا ۱۰ بازیکن به اردو تیم ملی دعوت شدند.

,

وی افزود: خیلی دوست داشتیم از تیم‌های خارجی دعوت کنیم تا برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی به ایران بیایند تا سطح بازی بازیکنان ما ارتقا پیدا کند و نقاط ضعف و قدرتشان مشخص شود، اما متاسفانه باتوجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در جهان، هیچ کشوری اعلام آمادگی نکرد. ما هم در شرایطی نیستیم تا بتوانیم تیم را به کشورهای دیگر اعزام کنیم، بنابراین به همین مسابقات داخلی و تمریناتی که داریم بسنده می‌کنیم. ملی‌پوشان ما همگی امسال در مسابقات لیگ برتر بازی می‌کردند و بسیار خوش درخشیدند، بدن‌های آماده‌ای دارند و در آمادگی نسبی به سر می‌برند. انشالله زیر نظر مربیان تیم ملی، با قدرت روانه رقابت‌های انتخابی کسب سهمیه المپیک شوند. مدت‌هاست برای مسابقات کسب سهمیه المپیک برنامه‌ریزی کردیم و  تا پایان این مسابقات نیز با نیکا بیک‌لیک‌لی همکاری لازم را خواهیم داشت.

,

شجاعی تصریح کرد: این اردوها تا اواخر اردیبهشت ادامه خواهد داشت تا انشاالله بتوانیم اسامی ۴ بازیکن نهایی را اعلام کنیم. طی مراحل بعدی اردوها تا اوایل اردیبهشت ابتدا 6 بازیکن در اردو باقی خواهند ماند و پس از آن در آخرین اردو تیم ملی پیش از اعزام به مسابقات انتخابی 4 بازیکن نهایی مشخص خواهند شد.

,

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در پایان گفت: پویایی لیگ برتر بسکتبال زنان، اتفاق بسیار خوبی بود که امسال در کشور ما افتاد. ما امسال حتی باوجود محدودیت‌هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان حاکم بود، شاهد حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر بسکتبال بانوان کشورمان بودیم. مسلماً حضور آن‌ها مخصوصا 4 بازیکن آمریکایی در ارتقا سطح بازی‌های لیگ برتر تاثیرگذار بود. این موضوع باعث شد بازیکنان ملی‌پوش ما بیشتر تلاش کنند و سعی کردند مقابل بازیکنان خارجی خوب بازی کنند. به احتمال زیاد تاثیر این موضوع در تمرینات تیم ملی خودش را نشان خواهد داد، چون ۱۰ بازیکن که برای تیم ملی انتخاب شدند، از دل لیگ بودند و همه آن‌ها به نوعی با این بازیکنان خارجی در ارتباط بودند و مقابل آن‌ها بازی کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه