اخبار داغ

یک تحلیلگر ارشد رسانه:

نداشتن پیوست رسانه‌ای، زمینه‌ساز عملیات روانی دشمن علیه سند همکاری ایران و چین شد

نداشتن پیوست رسانه‌ای، زمینه‌ساز عملیات روانی دشمن علیه سند همکاری ایران و چین شد
تحلیلگر ارشد رسانه از چرایی این حجم از عملیات روانی دشمن علیه سند همکاری 25 ساله ایران و چین سخن گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ بهزاد شهبازی در جلسه ویدئوکنفرانس با جمعی از فعالان بسیجی فضای مجازی استان اصفهان که با موضوع «بررسی شایعات هدفمند در عملیات روانی و رسانه‌ای سند همکاری 25 ساله ایران و چین» برگزار شد به بررسی عملیات روانی دشمن علیه این سند همکاری پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
این تحلیلگر ارشد رسانه با اشاره به اشتراکات فرهنگی و قومیتی ایران و چین، از نفوذ فرهنگ ایرانی و اسلامی در چین سخن به میان آورد و همکاری ایران و چین و ارتباط نزدیک این دو کشور را مسبوق به سابقه دانست.
,
 
,
وی سپس به سیاه نمایی دشمنان قسم خورده کشور به ویژه تلویزیون‌های فارسی زبان خارج نشین از سند جامع همکاری 25 ساله ایران و چین سخن گفت و تصریح کرد در حالی که هنوز هیچ نسخه کاملی از این سند منتشر نشده بود این رسانه‌ها اقدام به انتشار شایعاتی کردند با این خط سیر که ایران به چین فروخته شده است و در واقع این نه یک تحلیل بلکه آرزوی طراحان این سناریوی باطل بود که البته هیچ گاه به واقعیت نزدیک نبوده و نخواهد شد.
,
 
,
شهبازی با اشاره به این که هر دو کشور ایران و چین علاقمند به برقراری همکاری‌های دوجانبه هستند علت این حجم از دروغ پراکنی برای فریب افکار عمومی و ایجاد مطالبه گری عمومی برای لغو این سند همکاری توسط دشمنان را، آینده روشنی دانست که با همکاری‌های ایران و چین برای هر دو کشور و به ویژه برای ایران حاصل خواهد شد.
,
 
,
وی با انتقاد از نگاه سنتی مسئولان به رسانه، نداشتن پیوست رسانه‌ای را عامل به وجود آمدن زمینه‌ای دانست که ضدانقلاب از آن استفاده کرده و به شایعات دامن زدند و از این سند بالادستی همکاری سیاه نمایی کرده و روایت‌های خود را ساخته و منتشر کردند.
,
 
,
این تحلیلگر ارشد رسانه سند همکاری ایران و چین را برنامه‌ای برای تسهیل همکاری‌ها و رفع موانع عنوان کرد و تأکید کرد این سند یک قرارداد حقوقی الزام آور نبوده بلکه یک نقشه راه برای همکاری‌های آتی بین دو کشور است.
,
 
,
شهبازی ضعف رسانه‌های داخلی در پوشش به هنگام و کامل اخبار این چنینی و متقابلا نقص سواد رسانه در سطح جامعه را دو عامل دیگری برشمرد که سبب می‌شود فضا برای شایعه پراکنی توسط دشمنان و روایت سازی از وقایع به نفع خود فراهم شود.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه