اخبار داغ

پس از هجوم به کشتی ساویز؛

پاسخ ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی را به هراس انداخت/ وعده سرِ خرمنِ بایدن به دولت روحانی

پاسخ ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی را به هراس انداخت/ وعده سرِ خرمنِ بایدن به دولت روحانی
ایران با ظن بر آمریکا و اسرائیل و پس از مشخص شدن منبعِ حمله قطعا به هجوم علیه "ساویز"، کشتی خود پاسخ خواهد داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ مجله آمریکایی newsweek طی انتشار ویدئویی نوشت: ایران با ظن بر آمریکا و اسرائیل و پس از مشخص شدن منبعِ حمله قطعا به هجوم علیه "ساویز"، کشتی خود پاسخ خواهد داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, newsweek,
به گفته "ابوالفضل شکارچی" سخنگوی نیروی ارتش ایران، تحقیقات اولیه به امکان دخالت آمریکا، اسرائیل و یکی از شرکای آنها در منطقه دلالت دارد.
,
 
,
تعدادی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مانند؛ عربستان سعودی و امارات متحده عربی، به ایران انتقاد کرده و تهران با به دامن زدن به هرج و مرج و نا آرامی متهم می کنند.
,
 
,
از سوی دیگر، ایران با بیان حملات قبلی صورت گرفته به کشتی های خود در دریای سرخ از سال ۲۰۱۹، دشمنان خود و حضور نیروهای خارجی را مقصر بی ثباتی منطقه دانسته است.
,
 
,
روزنامه نیویورک تایمز بدون اشاره به نام یک مقام آمریکایی گزارش داد که رژیم صهیونیستی تأیید کرده که پشت حمله به کشتی ساویز بوده است.
,
 
,
از زمان خروج ترامپ از برجام تاکنون، واشنگتن به همراه دیگر اعضای توافقنامه هسته ای ۲۰۱۵ و به منظور محدودسازی توان تجارت جهانیِ ایران، تحریم های سختگیرانه ای علیه این کشور صادر کرده است. ایران نیز در واکنش به این اقدام و به دلیل عدم پایبندی آمریکا و متحدان غربی آن به این توافق، از برخی تعهدات اولیه خود در توافق هسته ای عقب نشینی کرد.
,
 
,
"جو بایدن" در طول کارزار انتخابات ریاست جمهوری وعده داد که در صورت پیروزی، دوباره وارد برجام می شود و هنوز این اتفاق رخ نداده است. دولت وی از ایران خواسته که در گام نخست، محدودیت های غنی سازی اورانیوم را بازگرداند و شرط مقامات ایرانی برای انجام این کار، لغو تمام تحریم های از سوی آمریکا است.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه