اخبار داغ

رئیس‌کمیسیون بهداشت خطاب به آیت الله رئیسی مطرح کرد؛

کسانی که وظیفه جلوگیری از سفرهای نوروزی را داشتند، فاجعه آفریدند/ با عملکرد ناصواب ریاست قوه مجریه برخورد کنید

کسانی که وظیفه جلوگیری از سفرهای نوروزی را داشتند، فاجعه آفریدند/ با عملکرد ناصواب ریاست قوه مجریه برخورد کنید
با سه رقمی شدن جان باختگان کرونایی در کشور و شروع موج چهارم، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در نامه ای به رئیس دستگاه قضا خواستار برخورد قضایی به عاملان تسهیل کننده سفرهای نوروز امسال، خاصه حسن روحانی رئیس جمهور شد که با اظهار نظرهایی عجیب گویا کرونا را به مضحکه گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با پایان یافتن بهمن ماه و ورود به آخرین ماه اسفند قرن، بلاتکلیفی مردم برای سفرهای نوروزی آحاد مختلف مردم را بی تاب کرده بود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در این میان هر خانواده ای دوست داشت که مانند نوروز هر سال یا با هدف ایرانگردی به سفر برود و از بخشی از این آب و خاک وسیع و با عظمت دیدار کند. بخش دیگر مسافران با سفر به زادگاه خود از پدر و مادر و سایر خویشاوندان حال و احوالی جویا می شدند و دیداری تازه می کردن؛ چرا که ایام نوروز تنها زمان تجدید دیدار برای این قشر از مردم کشورمان است.
,
 
,
اما امسال به واسطه بحران کرونا و وضعیت حاکم در جامعه مردم تا آخرین دقایق از وضعیت سفرها بی اطلاع بودند و مسئولان در گفت و گو با رسانه ها روز 25 اسفند را وعده می دادند.
,
 
,
در حالی که بسیاری از مردم به واسطه درک شرایط خود را آماده کرده بودند که دور سفرها را قلم بکشند؛ اما اظهار نظر عجیب حسن روحانی تمام رشته ها را پنبه کرد. چرا که وی به گونه ای تلویحی سفر را آزاد اعلام کرد و در اظهاراتش اشاره ای به ممنوعیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی داشت.
,
 
,
از طرفی وزیر کشور و برخی از معاونان وی نیز به نحوی مبلغ سفرهای نوروزی بودند.
,
 
,
این در حالی بود که متخصصان علوم پزشکی، وزیر بهداشت و معاونان وی با خواهش و استدعا و استغاثه از مردم درخواست می‌کردند که بخاطر حفظ حیات و جان عزیزان شان سفرهای غیر ضروری خود را لغو کنند اما با عملکرد نابجا و ناشایست مسئولان ارشد دولت، تمام رشته ها پنبه شد و با رسیدن فوتی ها به  آماری سه رقمی، موج چهارم کرونا را با ندانم کاری که از کیاست مدیران دولتی بسیار بعید به نظر می رسد، تعمداً کلید زدند؛ حال آغاز موج چهارم دانسته شعله ور شده یا ندانسته؛ مهم نیست. آنچه مهم است فشار و تنگنایی است که مردم کشورمان را بیشتر از آنچه که باید در مضیقه و مضحکه قرار داده است. 
,
 
,
در این راستا امروز حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به آیت الله سید ابراهیم رئیسی ریاست قوه قضائیه خواستار رسیدگی به وضعیت تشریح شده فوق  شده بود که وی از ان به عنوان "سونامی نوروز" نام برده بود.
, در این راستا امروز حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به آیت الله سید ابراهیم رئیسی ریاست قوه قضائیه خواستار رسیدگی به وضعیت تشریح شده فوق  شده بود که وی از ان به عنوان "سونامی نوروز" نام برده بود., در این راستا امروز حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به آیت الله سید ابراهیم رئیسی ریاست قوه قضائیه خواستار رسیدگی به وضعیت تشریح شده فوق  شده بود که وی از ان به عنوان "سونامی نوروز" نام برده بود.,
 
,
در نامه مورد اشاره اینگونه آمده: 
, در نامه مورد اشاره اینگونه آمده: ,
 
,
باسمه تعالی
, باسمه تعالی, باسمه تعالی,
 
,
حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای رئیسی 
, حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای رئیسی , حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای رئیسی ,
 
,
ریاست محترم قوه قضائیه
, ریاست محترم قوه قضائیه, ریاست محترم قوه قضائیه,
 
,
سلام علیکم؛
, سلام علیکم؛, سلام علیکم؛,
 
,
احتراماً، هعمانگونه که مستحضرید بیماری کرونا در سطح جهان همچنان بی‌محابا می‌تازد و تاکنون درمان خاصی برای پیش‌بینی نگردیده و تنها پیشگیری از سرایت آن می تواند این روند را کُند و کم‌اثر نماید. این در حالی است که ورود و چرخش ویروس جهش‌یافته خطرناک جدید در کشور اوضاع را پیچیده تر و شکننده تر نمود. دراین میان و ناباورانه راهکار شناخته‌شده فاصله‌گذاری اجتماعی و از شاخص‌ترین مصادیق آن محدودیت‌های سفر در ایام نوروز1400 نادیده گرفته شد.
, احتراماً، هعمانگونه که مستحضرید بیماری کرونا در سطح جهان همچنان بی‌محابا می‌تازد و تاکنون درمان خاصی برای پیش‌بینی نگردیده و تنها پیشگیری از سرایت آن می تواند این روند را کُند و کم‌اثر نماید. این در حالی است که ورود و چرخش ویروس جهش‌یافته خطرناک جدید در کشور اوضاع را پیچیده تر و شکننده تر نمود. دراین میان و ناباورانه راهکار شناخته‌شده فاصله‌گذاری اجتماعی و از شاخص‌ترین مصادیق آن محدودیت‌های سفر در ایام نوروز1400 نادیده گرفته شد., احتراماً، هعمانگونه که مستحضرید بیماری کرونا در سطح جهان همچنان بی‌محابا می‌تازد و تاکنون درمان خاصی برای پیش‌بینی نگردیده و تنها پیشگیری از سرایت آن می تواند این روند را کُند و کم‌اثر نماید. این در حالی است که ورود و چرخش ویروس جهش‌یافته خطرناک جدید در کشور اوضاع را پیچیده تر و شکننده تر نمود. دراین میان و ناباورانه راهکار شناخته‌شده فاصله‌گذاری اجتماعی و از شاخص‌ترین مصادیق آن محدودیت‌های سفر در ایام نوروز1400 نادیده گرفته شد.,
 
,
به گونه ای که می توان  این حادثه خطرناک را به نبود اراده در کسانی دانست که وظیفه جلوگیری یا به حداقل رسانیدن مسافرت‌های نوروزی را داشتند؛ اما آن را اعمال ننمودند. این در حالی است که وزارت بهداشت و جامعه علمی پیش از تعطیلات به کرات هشدارهای لازم را دادند و انتظار این بود که با توجه به موج های قبلی و سفرهای برون شهری نوروز ۱۴۰۰، که با یک سال آگاهی‌بخشی در ذهن مردم به عنوان یک امر ناشایست و ضد سلامت نقش بسته بود، به امری مباح مبدل نشود تا تجربه ها تکرار نشود و شاهد فاجعه‌ای که امروز با آن در مراکز درمانی مواجهیم، نباشیم؛ اما این سوال در ذهن مردم ایجاد شده که چرا چنین شد و در این میان مقصر کیست؟ مرجع و صاحب صلاحیت در این خصوص "ستاد ملی کرونا" است که ریاست آن با رئیس‌جمهور محترم است. سونامی نوروز کاملاً قابل پیش‌بینی و پیش‌گیری بود. قانون مسئولیت مدنی و قانون مجازات اسلامی بخش دیات در این خصوص روشن است و به نظر می‌رسد قصور یا تقصیر را متوجه ریاست ستاد می داند. ساده انگاری و در کنار آن چشم‌پوشی از ادای تکالیف ‌میدانی در جلوگیری از مسافرت‌های نوروزی از عوامل این اتفاق ناگوار است. این کمیسیون همگام با جامعه پزشکی و دست‌اندرکاران حوزه‌های اجتماعی و سلامت که با وقوع نشانه‌های خستگی مردم از یک‌سال تحمل محدودیت‌ها، بهاری مصیبت بار را گوشزد می‌کرد. از جنابعالی به عنوان حافظ حقوق عمومی مصرانه استدعا دارد در قبال این عملکرد ناصواب ریاست قوه مجریه که می توانستند با تدبیر خود و از موضع اقتدار ناشی از ریاست ستاد اوضاع رو به بهبود کرونا را تداوم بخشند، ولی نبخشیدند و کشور را با موج سهمگین دیگری از این بیماری مواجه نمودند. اقدام بایسته قضایی را معمول فرمایید.
, به گونه ای که می توان  این حادثه خطرناک را به نبود اراده در کسانی دانست که وظیفه جلوگیری یا به حداقل رسانیدن مسافرت‌های نوروزی را داشتند؛ اما آن را اعمال ننمودند. این در حالی است که وزارت بهداشت و جامعه علمی پیش از تعطیلات به کرات هشدارهای لازم را دادند و انتظار این بود که با توجه به موج های قبلی و سفرهای برون شهری نوروز ۱۴۰۰، که با یک سال آگاهی‌بخشی در ذهن مردم به عنوان یک امر ناشایست و ضد سلامت نقش بسته بود، به امری مباح مبدل نشود تا تجربه ها تکرار نشود و شاهد فاجعه‌ای که امروز با آن در مراکز درمانی مواجهیم، نباشیم؛ اما این سوال در ذهن مردم ایجاد شده که چرا چنین شد و در این میان مقصر کیست؟ مرجع و صاحب صلاحیت در این خصوص "ستاد ملی کرونا" است که ریاست آن با رئیس‌جمهور محترم است. سونامی نوروز کاملاً قابل پیش‌بینی و پیش‌گیری بود. قانون مسئولیت مدنی و قانون مجازات اسلامی بخش دیات در این خصوص روشن است و به نظر می‌رسد قصور یا تقصیر را متوجه ریاست ستاد می داند. ساده انگاری و در کنار آن چشم‌پوشی از ادای تکالیف ‌میدانی در جلوگیری از مسافرت‌های نوروزی از عوامل این اتفاق ناگوار است. این کمیسیون همگام با جامعه پزشکی و دست‌اندرکاران حوزه‌های اجتماعی و سلامت که با وقوع نشانه‌های خستگی مردم از یک‌سال تحمل محدودیت‌ها، بهاری مصیبت بار را گوشزد می‌کرد. از جنابعالی به عنوان حافظ حقوق عمومی مصرانه استدعا دارد در قبال این عملکرد ناصواب ریاست قوه مجریه که می توانستند با تدبیر خود و از موضع اقتدار ناشی از ریاست ستاد اوضاع رو به بهبود کرونا را تداوم بخشند، ولی نبخشیدند و کشور را با موج سهمگین دیگری از این بیماری مواجه نمودند. اقدام بایسته قضایی را معمول فرمایید., به گونه ای که می توان  این حادثه خطرناک را به نبود اراده در کسانی دانست که وظیفه جلوگیری یا به حداقل رسانیدن مسافرت‌های نوروزی را داشتند؛ اما آن را اعمال ننمودند. این در حالی است که وزارت بهداشت و جامعه علمی پیش از تعطیلات به کرات هشدارهای لازم را دادند و انتظار این بود که با توجه به موج های قبلی و سفرهای برون شهری نوروز ۱۴۰۰، که با یک سال آگاهی‌بخشی در ذهن مردم به عنوان یک امر ناشایست و ضد سلامت نقش بسته بود، به امری مباح مبدل نشود تا تجربه ها تکرار نشود و شاهد فاجعه‌ای که امروز با آن در مراکز درمانی مواجهیم، نباشیم؛ اما این سوال در ذهن مردم ایجاد شده که چرا چنین شد و در این میان مقصر کیست؟ مرجع و صاحب صلاحیت در این خصوص "ستاد ملی کرونا" است که ریاست آن با رئیس‌جمهور محترم است. سونامی نوروز کاملاً قابل پیش‌بینی و پیش‌گیری بود. قانون مسئولیت مدنی و قانون مجازات اسلامی بخش دیات در این خصوص روشن است و به نظر می‌رسد قصور یا تقصیر را متوجه ریاست ستاد می داند. ساده انگاری و در کنار آن چشم‌پوشی از ادای تکالیف ‌میدانی در جلوگیری از مسافرت‌های نوروزی از عوامل این اتفاق ناگوار است. این کمیسیون همگام با جامعه پزشکی و دست‌اندرکاران حوزه‌های اجتماعی و سلامت که با وقوع نشانه‌های خستگی مردم از یک‌سال تحمل محدودیت‌ها، بهاری مصیبت بار را گوشزد می‌کرد. از جنابعالی به عنوان حافظ حقوق عمومی مصرانه استدعا دارد در قبال این عملکرد ناصواب ریاست قوه مجریه که می توانستند با تدبیر خود و از موضع اقتدار ناشی از ریاست ستاد اوضاع رو به بهبود کرونا را تداوم بخشند، ولی نبخشیدند و کشور را با موج سهمگین دیگری از این بیماری مواجه نمودند. اقدام بایسته قضایی را معمول فرمایید.,
 
,
دکتر حسینعلی شهریاری
, دکتر حسینعلی شهریاری, دکتر حسینعلی شهریاری,
رئیس کمیسیون
, رئیس کمیسیون, رئیس کمیسیون,
 
,
 
,
, ,
 
,

بر پایه گزارش دانا بتا بر پیش بینی برخی از متخصصان عفونی و صاحب نظران که با ستاد مقابله با کرونا همکاری داستند، آغاز موج چهارم که شیبی تند و بی امان را در پیش خواهد گرفت، با شروع اردیبهشت ماه و در واقع چهارمین هفته پس از آغاز سفرهای نوروزی خواهد بود. کما اینکه تا کنون هم این پیش‌بینی به منصه ظهور و بروز رسیده و قبل از پایان موعد مقرر کولاک سرایت این بیماری نوپدید هر سرا و سردابی را در نوردیده؛ اما همه با نومیدی نگاه به بازی واپسین دوخته‌اند و اینکه مدیرِ مدبرِ این قصه، دُن کیشوت‌وار با تب هذیانی‌اش بر پلاس پاره های آسیاب بادی فائق خواهد آمد یا مثال آن شوالیه قلابی عبرتی در عالم تمثیل خواهد شد. به عبارت دیگر زمستان رفته و باید دید رنگ سیاه عالم تمثیل عاید چه کسی یا کسانی خواهد شد؟ 
,
, بر پایه گزارش دانا بتا بر پیش بینی برخی از متخصصان عفونی و صاحب نظران که با ستاد مقابله با کرونا همکاری داستند، آغاز موج چهارم که شیبی تند و بی امان را در پیش خواهد گرفت، با شروع اردیبهشت ماه و در واقع چهارمین هفته پس از آغاز سفرهای نوروزی خواهد بود. کما اینکه تا کنون هم این پیش‌بینی به منصه ظهور و بروز رسیده و قبل از پایان موعد مقرر کولاک سرایت این بیماری نوپدید هر سرا و سردابی را در نوردیده؛ اما همه با نومیدی نگاه به بازی واپسین دوخته‌اند و اینکه مدیرِ مدبرِ این قصه، دُن کیشوت‌وار با تب هذیانی‌اش بر پلاس پاره های آسیاب بادی فائق خواهد آمد یا مثال آن شوالیه قلابی عبرتی در عالم تمثیل خواهد شد. به عبارت دیگر زمستان رفته و باید دید رنگ سیاه عالم تمثیل عاید چه کسی یا کسانی خواهد شد؟ ,
 
,
انتهای پیام/
,
گزارش از علی خدایی
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه