اخبار داغ

دولت؛ مردم را به آغوش کرونا می‌فرستد؛

تشکیل صف روغن در شرایط قرمز کرونایی/ توزیع روغن در "درمیان" بر اساس کد ملی انجام می‌شود

تشکیل صف روغن در شرایط قرمز کرونایی/ توزیع روغن در "درمیان" بر اساس کد ملی انجام می‌شود
توزیع قطره چکانی و تشکیل صف‌های طولانی در شرایط قرمز شیوع بیماری کرونا این‌بار به شهرستان درمیان رسید که باعث گلایه مردم این شهرستان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، موضوع کمبود روغن جامد در خراسان جنوبی و کشور به اواخر مرداد ماه سال گذشته برمی‌گردد و علی رغم این‌که تاکنون چندین مرتبه این مسئله رسانه‌ای شده اما مشکل به طور کامل برطرف نشده است. بحث کمبود روغن جامد و توزیع قطره چکانی آن در خراسان‌جنوبی باعث شده مردم برای دریافت یک حلب روغن جامد 4.5 کیلوگرمی ساعات زیادی در صف‌های طولانی در شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونایی منتظر بمانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

پس از توزیع اندک روغن و صف کشیدن مردم برای دریافت روغن جامد در شهرستان‌های زیرکوه و خوسف، این‌بار سریال صف‌های طویل برای دریافت روغن به مراکز توزیع روغن در شهرستان درمیان رسید. از ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ تا به امروز که ۲۱ فروردین است؛ طی ۱۰ روز، سه مرتبه مردم شهرستان درمیان از تشکیل صف‌های طولانی در شرایط قرمز کرونایی در این شهرستان گلایه کرده و تصاویر صف‌های طولانی برای دریافت روغن که ارسالی از طرف مخاطبان است در کانال های خبری این شهرستان منتشر شده است.

,

مردم شهرستان درمیان از کمبود و نحوه توزیع روغن جامد در این شهرستان گلایه داشته و خواستار توجه مسئولان به این مسئله هستند.

,

با توجه به این‌که توزیع روغن جامد در مراکز بخش‌های شهرستان درمیان در حال انجام است و به روستاها ارسال نمی‌شود شنیده شده مردم از روستاهای اطراف برای دریافت یک حلب روغن راهی مراکز توزیع شده و علاوه بر پرداخت هزینه برای رفتن به مراکز توزیع، با حضور در صف‌های طولانی به استقبال ویروس کرونا می‌روند.

,

کمبود روغن جامد در بازار به دلیل کاهش عرضه است

, کمبود روغن جامد در بازار به دلیل کاهش عرضه است, کمبود روغن جامد در بازار به دلیل کاهش عرضه است,

حسن بخشی مسئول نمایندگی صنعت، معدن و تجارت شهرستان درمیان در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: کمبود روغن جامد در بازار به دلیل کاهش عرضه بوده و در حال حاضر شاهد افزایش تقاضای مردم در این مورد هستیم.

,

وی افزود: توزیع روغن در شهرستان درمیان با توجه به سهمیه‌ای که برای شهرستان درمیان دریافت شده و براساس سامانه انجام می‌شود که بتوان بر اساس کد ملی سرپرست خانوار به هر خانواده یک روغن جامد داده شود.

,

سهمیه‌ای برای توزیع روغن در روستاها نداریم

, سهمیه‌ای برای توزیع روغن در روستاها نداریم, سهمیه‌ای برای توزیع روغن در روستاها نداریم,

مسئول نمایندگی صنعت، معدن و تجارت شهرستان درمیان بیان کرد: در حال حاضر با توجه به سهمیه روغن موجود در شهرستان، توزیع روغن در مراکز بخش های شهرستان درمیان از جمله اسدیه، گزیک، قهستان و طبس‌مسینا در حال انجام است و سهمیه‌ای برای توزیع روغن در روستاها نداریم.

,

بخشی در مورد توزیع روغن در روستاهای شهرستان درمیان، گفت: مشکل توزیع روغن باید در سطح کشور برطرف شود تا بتوان سهمیه‌ای برای روستاها در نظر گرفت.

,

وی با بیان این‌که طی چند مرحله‌ای که روغن در شهرستان توزیع شد مردم از نقاط روستایی برای دریافت روغن در مراکز توزیع حضور داشتند، افزود: اگر مشکل تامین روغن در سطح کشور حل و کمبود برطرف شود می‌توان برای روستاها سهمیه در نظر گرفت و در هر بازه زمانی برای تعداد مشخصی روستا روغن اختصاص داد که از حضور مردم روستایی در مراکز توزیع خودداری و شاهد تشکیل صف‌های طولانی در این شرایط کرونایی نباشیم.

,

مسئول نمایندگی صنعت، معدن و تجارت شهرستان درمیان بیان کرد: این مقدار روغنی که برای شهرستان در نظر گرفته شده همان مراکز بخش‌ها را پوشش نمی‌دهد.

,

بخشی عنوان کرد: اگر بتوانیم وضعیت سهمیه کالاهای تنظیم بازار را با توجه به سرانه کشوری افزایش دهیم مقداری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

,

وی افزود: توزیع روغن به صورت مقطعی انجام می‌شود و نیاز است این مسئله برطرف شود.

,

مسئول نمایندگی صنعت، معدن و تجارت شهرستان درمیان در مورد ایجاد صف‌های طولانی با توجه به شرایط قرمز کرونایی شهرستان، گفت: متاسفانه هنگام توزیع روغن مراعات نشده و علی‌رغم تلاش نمایندگی صمت شهرستان بازهم شاهد تشکیل صف برای دریافت روغن هستیم.

,

بخشی در مورد توزیع روغن بر اساس سامانه، افزود: باید استعلام شود فردی که متقاضی دریافت روغن است قبلا از فروشندگی دیگری روغن نگرفته باشد که حداقل به هر خانواده یک روغن جامد برسد و به این نحو توزیع روغن مدیریت شود اما گاهی شاهد پافشاری برخی از مردم برای دریافت تعداد بیشتر روغن هستیم که این مقداری کار را طولانی کرده و در این شرایط قرمز کرونایی درست نیست.

,

وی خاطرنشان کرد: توزیع روغن جامد بر اساس کد ملی انجام می‌شود و به عاملین فروش تاکید شده فقط کارت ملی سرپرست خانوار را دریافت کنند که این اقدام نیز با حضور همکاران صمت شهرستان کنترل می‌شود تا شاهد ایجاد مشکلی نباشیم.

,

مسئول نمایندگی صنعت، معدن و تجارت شهرستان درمیان خاطرنشان کرد: معمولا زمانی که کالای تنظیم بازار در شهرستان توزیع می‌شود اطلاع‌رسانی انجام شده و اهالی روستاهای مجاور برای دریافت کالای مود نیاز در مراکز توزیع حضور دارند اما مشکل در بحث اختصاص سهمیه است که گاهی شاهد کم‌بودن سهمیه هستیم.

,

بخشی افزود: کالاهای تنظیم بازار در برهه‌ای از زمان و برای تقویت بازار و کاسته شدن کمبودها عرضه می‌شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه