اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد؛

انجام روزانه ۳ هزار تست کرونا در کرمانشاه

انجام روزانه ۳ هزار تست کرونا در کرمانشاه
محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال حاضر روزانه حدود سه هزار تست pcr و تست سریع از بیماران گرفته می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، محمودرضا مرادی امروز در حاشیه ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در روزهای اخیر در استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر روزانه تعداد ۱۳۵ نفر در مراکز درمانی بستری می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: پیش‌بینی ما این است که بر اساس نمودارهای اپیدمیولوژیک و شرایط بیماری کرونا در پیک های گذشته و وضعیتی که در کشور و استان داریم در پیک جدید با وجود ۱۸۰۰ بیمار بستری مواجه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم به رعایت مسائل بهداشتی بیشتر توجه داشته باشند و همواره از ماسک استفاده کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند ممکن است تعداد بستری ها کاسته شود.

مرادی خاطرنشان کرد: اگر مردم رعایت نکنند و به تعداد ۱۸۰۰ بستری برسیم یعنی بیش از ۵۰ درصد تخت های بستری و حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد درگیر می‌شوند و این در حالی است که از برخی بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان امام علی(ع) که مختص بیماران قلبی است، بیمارستان طالقانی که مختص مصدومین تصادفات است و همچنین بیمارستان معتضدی که مختص زنان و زایمان است به هیچ عنوان نمی‌توانیم برای بستری بیماران کرونایی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی با تخت های محدود مواجه می شویم و ممکن است به ناچار به سمت راه اندازی بیمارستان صحرایی یا بیمارستان موقت پیش برویم.

وی از مردم درخواست کرد که رعایت پروتکل ها را جدی بگیرند تا به آن مرحله نرسیم که مجبور شویم بیمارستان صحرایی راه اندازی کنیم چرا که بدون شک کیفیت ارائه خدمات در بیمارستان های صحرایی قطعاً پایین تر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: در حال حاضر روزانه حدود سه هزار تست pcr و تست سریع از بیماران گرفته می شود و همین امر سبب شده تا کادر درمان تا نیمه های شب مشغول آزمایش بر روی تست ها باشند که کار بسیار سختی است و آنها را واقعاً خسته و فرسوده کرده است.

مرادی گفت: به منظور خدمات رسانی به مردم در شرایط سخت بیماری آمادگی لازم را داریم و به این منظور داروهای مختص بیماران کرونایی به میزان لازم دپو شده و همچنین داروی رمدسیور نیز به میزان کافی در دسترس داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه