اخبار داغ

استاندار کرمانشاه:

محدودیت‌ها برای شهرستان های قرمز از امروز اجرایی می‌شود

محدودیت‌ها برای شهرستان های قرمز از امروز اجرایی می‌شود
هوشنگ بازوند گفت: محدودیت‌ها برای شهرستان های قرمز از امروز اجرایی می‌شود و برای شهرستان های نارنجی و زرد که بسته به نوع شغل هست قبلا اقدامات لازم صورت گرفته و یک گروه نظارتی به صورت ویژه آنها را تحت کنترل قرار می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، هوشنگ بازوند امروز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان کرمانشاه وارد پیک چهارم بیماری کرونا شده است، اظهار داشت: در حال حاضر ۹ شهرستان در  وضعیت قرمز، ۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و یکی از شهرستان‌های ما نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

استاندار کرمانشاه افزود: ثابت شده که ویروس کرونای انگلیسی که یک ویروس جهش یافته است به هیچ کدام از رده های سنی رحم نمی کند و همه را تحت تاثیر قرار داده و تا دم مرگ می کشاند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی در استان کرمانشاه به زیر ۵۰ درصد رسیده است و تا زمانی که به این روال باشد باید شاهد رشد مبتلایان در استان باشیم.

بازوند گفت: از مردم خواهشمندیم همچنان این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند چرا که باید با این ویروس زندگی کنند و بتوانند معیشت خود را بچرخانند لذا انتظار داریم رعایت پروتکل ها را حداقل تا ۹۰ درصد برسانند در غیر این صورت ممکن است شرایط سختی بر استان حاکم شود.

وی بیان داشت: در استان بسیاری از تجهیزات را نداریم به عنوان مثال ۵ دستگاه اکسیژن ساز کم داریم و همچنین به تخت های آی سی یو بیشتری نیاز داریم و این نگرانی وجود دارد که اگر رعایت نکنیم کرمانشاه تبدیل به یک بیمارستان بزرگ با هزینه بسیار سنگینی خواهد شد.

بازوند ادامه داد: در راس استانداری و مدیریت بحران کرونا تمام امکانات را بسیج کردیم و شرایطی را به وجود آوردیم که بتوانیم این ویروس را مهار کنیم و به این منظور تخت های بیمارستانی را مهیا کرده و تجهیزات مورد نیاز را خریداری می کنیم و جای این نگرانی که نتوانیم این بحران را مدیریت کنیم، وجود ندارد.

وی بار دیگر بر رعایت پروتکل های بهداشتی و تعامل و همکاری مردم در این خصوص تاکید کرد و افزود: اگر مردم همکاری نکنند در پیک چهارم مستلزم هزینه بسیار بیشتری خواهیم شد اما در عین حال نقشه راه پیک چهارم را تدوین کرده و شرایطی را فراهم کردیم که بتوانیم با این پیک مبارزه کنیم.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: بر اساس پیش بینی ها ممکن است در این پیک به حدود ۲۰۰۰ نفر بستری برسیم و این یعنی هزینه بسیار سنگینی در رابطه با مرگ هم استانی ها خواهیم داشت و امیدواریم مردم در عین اینکه خونسردی خود را حفظ می کنند همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

استاندار کرمانشاه در ادامه در خصوص بحث اعمال محدودیت ها گفت: محدودیت‌ها برای شهرستان های قرمز از امروز اجرایی می‌شود و برای شهرستانهای نارنجی و زرد که بسته به نوع شغل هست قبلا اقدامات لازم صورت گرفته و یک گروه نظارتی به صورت ویژه آنها را تحت کنترل قرار می‌دهد و بلافاصله گزارش تخلفات به دادستانی جهت برخورد اعلام می‌شود.

بازوند خاطرنشان کرد: در این بحران از مردم خواهش می‌کنیم که ما را وادار به این نکنند که عزیزی را به دادستانی معرفی کنیم و امیدواریم که خودشان موارد را رعایت کنند چرا که در غیر این صورت حتماً برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

استاندار کرمانشاه در خصوص بحث فعالیت کارکنان در ادارات نیز گفت: مصوبات شهرستان های قرمز، نارنجی و زرد برای ادارات مشخص است اگر مدیرکلی این مصوبات را رعایت نکند بداند در مبتلا کردن همکارانش مقصر است و مطمئن باشد با آنها برخورد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تنها مدیرانی مجازند کارکنان بیشتری در ادارات بکارگیری کنند و این مصوبه را تغییر دهد که مجوز ستاد کرونا را اخذ کنند.

بازوند از تخلف دو تن از مدیران در راستای عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و برگزاری مراسمات خبر داد و افزود: طی امروز جلسه ای با این دو مدیر برگزار خواهد شد و در صورت لزوم به مراکز ذیربط معرفی می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ز شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه