اخبار داغ

در نخستین نشست قرارگاه جهادی شهید لاجوردی مطرح شد؛

عرصه کار جهادی به زندان‌ها برده شود/ زندان فضای مناسب برای تربیت و رشد معنوی زندانیان

عرصه کار جهادی به زندان‌ها برده شود/ زندان فضای مناسب برای تربیت و رشد معنوی زندانیان
نخستین نشست قرارگاه جهادی شهید لاجوردی زندان‌های استان سمنان با مشارکت سپاه قائم آل محمد سمنان با حضور فرماندهی سپاه استان و نمایندگی ولی فقه در سپاه استان و مدیر حوزه علمیه سمنان و جمعی دیگر از روحانیون برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، نخستین نشست قرارگاه جهادی شهید لاجوردی زندان‌های استان سمنان با مشارکت سپاه استان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرکل زندان‌های استان سمنان در نشست قرارگاه جهادی شهید لاجوردی خواستار همیاری گروه‌های جهادی در اصلاح و تربیت زندانیان و آماده نمودن آنان برای بازگشت به جامعه و همچنین حمایت از خانواده زندانیان شد.

,

زندان باید به آموزشگاه نیکی ها تبدیل شود

, زندان باید به آموزشگاه نیکی ها تبدیل شود,

امید کهربایی در اولین نشست قرارگاه جهادی شهید لاجوردی که با حضور روسای زندان‌ها، نمایندگان گروه‌های جهادی و مسئولان سپاه پاسداران استان در سالن شهید بسطامی سپاه برگزار شد، گفت: امیدواریم قرارگاه جهادی شهید لاجوردی که با اهداف بلندی تشکیل شده منجر به برآورده نمودن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی‌ها شده و اقدامات حمایتی از زندانیان و خانواده آنان را به صورت متمرکز ارتقا بخشد.

,

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با بیان اینکه دو برنامه اصلی سازمان زندان‌ها در سال ۱۴۰۰ که در صدر اولویت‌های تعیین شده این سازمان قرار گرفته‌اند، اشتغال ۸۰ درصدی مددجویان و حمایت و رسیدگی هرچه بیشتر به خانواده زندانیان می‌باشد، اظهار کرد: هدف اصلی قرارگاه‌ جهادی شهید لاجوردی، متمرکز کردن خدمات و اقدامات حمایتی و طراحی نقشه راه برای تعیین مسیر است تا حداکثر بهره‌گیری از گروه‌های جهادی به نفع زندانیان و خانواده آنان به انجام برسد.

,

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه‌های شهرستانی شهید لاجوردی گفت: وظیفه این قرارگاه‌ها نیازسنجی زندان‌ها و تعیین اولویت در هر حوزه و اعلام آن به قرارگاه استانی است.

,

کهربایی با بیان اینکه قرارگاه استانی شهید لاجوردی با گردآوری این داده‌ها، گروه‌های جهادی را به بر اساس تخصص و حوزه کاری به زندان‌هایی که نیاز به خدمات آنان دارند معرفی می‌کند، خاطرنشان کرد: در این راستا وظیفه روسای زندان‌ها، علاوه بر اعلام نیازهای زندان به قرارگاه شهرستانی، شنلسایی گروه‌های جهادی بومی و معرفی ظرفیت‌ها و امکانات زندان‌ها به آنها است، چرا که بسیاری از پتانسیل‌ها و اقدامات زندان‌ها برای گروه‌های مردمی ناشناخته است.

,

مدیرکل زندان‌های سمنان یادآور شد: هدف اصلی ما در زندان‌ها، اصلاح و تربیت زندانیان و آماده نمودن آنان برای بازگشت به خانواده و اجتماع و شروع یک زندگی پاک و موثر برای جامعه است و انتظار ما از گروه‌های جهادی یاری‌رسانی برای رسیدن به همین هدف است.

,

عرصه کار جهادی به زندان ها برده شود

, عرصه کار جهادی به زندان ها برده شود,

در بخش دیگری از این نشست، فرمانده سپاه استان سمنان با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش آمار زندانیان، اقدامات مخرب فرهنگی دشمنان به ویژه در فضای مجازی است، ابراز کرد: اطمینان داریم که قرن پانزدهم هجری شمسی قرن تمدن اسلامی خواهد بود و فرهنگ مبتنی بر منش و گفتار پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) جایگزین تمدن در حال افول کنونی در جهان خواهد شد.

,

سردار حمید دامغانی با اشاره به توفیق کار جهادی در کشور گفت: وقت آن است که عرصه کار جهادی را به زندان‌ها ببریم، چرا که رشد و تعالی تمامی انسان‌ها حتی کسانی که به دلیل ارتکاب جرم و خطا به زندان افتاده‌اند، برای ما اهمیت دارد.

,

وی با بیان اینکه بنا به تعبیر مقام معظم رهبری معنویت سپاه از نوع معنویت در عرصه و عمل می‌باشد، تصریح کرد: باور داریم که استفاده از ظرفیت مردمی برای اداره کشور همواره نتایج درخشانی به همراه خواهد داشت.

,

فرمانده سپاه استان سمنان در پایان با بیان اینکه جهادگران سپاه و بسیج بر اساس دغدغه خود که نجات خانواده زندانیان از بروز انواع آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی است وارد عمل شده‌اند، خاطرنشان کرد: سپاه در حد بضاعت خود از این تلاش ارزشمند حمایت خواهد کرد چرا که گروه‌های جهادی همواره دشمنان که را سعی در ناکارآمد نشان دادن نظام داشته‌اند، ناکام گذاشته‌اند.

,

زندانیان نیازمند کمک و حمایت هستند

, زندانیان نیازمند کمک و حمایت هستند,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه تمامی مسئولان و کارکنان زندان‌ها ایثارگر و جهادگرند اظهار کرد: این عزیزان در سخت ترین شرایط ضمن حفظ امنیت جامعه، به اصلاح و تربیت زندانیان و حمایت از خانواده آنان مشغول هستند.

,

حجت‌الاسلام سید محسن حسینی دیباجی با بیان اینکه مومن واقع کسی است که وجودش برای دیگران خیر و برکت است و بدون منت به حل مشکلات همنوعان خود می‌پردازد، ابراز کرد: زندانیان به هر دلیلی که در زندان هستند، اکنون افرادی نیازمند کمک و حمایت اند و اینجاست که مومنان واقعی در قالب گروه‌های جهادی به یاری آنان و خانواده‌هایشان می‌شتابند.

,

وی هر انسانی را مستعد اصلاح و هدایت دانست و گفت: وظیفه ما برای کمک به ظهور امام زمان (عج) تربیت افرادی است که از مسیر درست منحرف شده‌اند، چه بسا کسانی که اکنون در زندان به سر می‌برد با هدایت و حمایت، در دسته یاران صاحب الزمان قرار گیرند، پس نقش اصلی ما تربیت انسان‌ ها در راه قیام حضرت ولیعصر (عج) است

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، بصیرت افزایی را وظیفه دیگر گروه‌های جهادی دانست و تصریح کرد: فراموش نکنیم که زندانیان پس از آزادی به جامعه باز خواهند گشت و در کنار دیگر هموطنان وظایفی چون شرکت در انتخابات و مشارکت در امور اجتماعی و سیاسی خواهند داشت، بنابراین وظیفه شما جهادگران در زندان‌ها، روشنگری و بصیرت افزایی این گروه از شهروندان است.

,

زندان فضای مناسب برای کار فرهنگی وتربیتی برای زندانیان

, زندان فضای مناسب برای کار فرهنگی وتربیتی برای زندانیان,

در بخش دیگری از این نشست، مدیر حوزه علمیه استان سمنان گفت: زندان‌ها فضای بسیار مناسبی برای کار فرهنگی و تربیت زندانیان فراهم کرده اند، زیرا انسانی که در زندان است از همه جا منقطع شده و کسی را ندارد و زندگی او در محدوده‌ای جریان دارد، لذا باید برای تربیت و تکامل معنوی او برنامه داشت.

,

حجت الاسلام محمد حسن رستمیان با بیان اینکه این حرکت یک حرکت عمومی است و صرفا نباید در گروه‌های جهادی منحصر شود و از موسسات خیریه و ظرفیت های حاکمیتی نیز باید کمک گرفت، خاطرنشان کرد: با راهکار صیانت و همیاری زندانیان پس از آزادی توسط نیروهای جهادی، از طریق انس با آنها و ارائه مشاوره، می‌تو ان از بازگشت آنان به زندان جلوگیری کرد.

,

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان ادامه داد: در جلسات جبهه فرهنگی پیشنهادهایی برای خط مشی گروه‌های جهادی در زندان‌ها مطرح شد که از جمله مهمترین آنها می‌توان به استفاده از نیروهای جهادی فنی برای کمک و تعمیرات فنی عمرانی منازل خانواده زندانیان، استفاده از راویان دفاع مقدس، بهره‌گیری از استفاده از ظرفیت‌های مبلغین و مبلغات و استفاده از ظرفیت هیئت‌های ورزشی برای برگزاری مسابقات ورزشی در زندان‌ها اشاره کرد.

,

حجت الاسلام حسینعلی قدرتی معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان سمنان در بخشی از این نشست گفت: با وجود موفقیت همکاران ما در انجام وظایف سنگینی که در زندان‌ها دارند، ولی همیاری گروه‌های جهادی و مردمی برای هرچه بهتر انجام شدن این امور اجتناب ناپذیر است.

,

وی با اشاره به سیاست جدید سازمان زندان‌ها مبنی بر بهره‌گیری از گروه‌های جهادی در بخش‌های حمایت از خانواده زندانیان، اشتغال، فنی و عمرانی، بهداشت و درمان، مددکاری، فرهنگی، معاضدت قضایی و آزادسازی زندانیان نیازمند ابراز امیدواری کرد: انشالا در سال جدید علاوه بر قرارگاه استانی، قرارگاه‌های شهرستانی نیز تشکیل و درخصوص شناسایی نیازها و همیاری در امور مختلف اقدام کنند.

,

گفتنی است در این نشست، روسای زندان‌های تابعه استان، مسئولان جهادی زندان‌ها، مدیرعامل ستاد دیه استان و نمایندگان گروه‌های جهادی از جمله نبوی نماینده آزادگان، صباغیان دبیر گروه جهادی امام رضا (ع)، قندهاری رابط استانی گروه‌های جهادی و خانم کمشی کمر نماینده حوزه علمیه خواهران به ارائه گزارش عملکرد و نقطه نظرات خود پرداختند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه