اخبار داغ

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان:

ایجاد تعامل میان سازمان های مختلف در راستای خدمت رسانی به مردم

ایجاد تعامل میان سازمان های مختلف در راستای خدمت رسانی به مردم
کاظمی گفت: بیشترین فعالیت در این ابعاد بوده تا بتوانیم ساختار سازمان را راه اندازی و منسجم تر کنیم تا اگر موانعی در راه خدمتگذاری به مردم وجود دارد، برداشته و از طرفی تعامل و هماهنگی با ادارات و سازمان هایی که در زمینه های مختلف متولی اصلی کار هستند بیشتر شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاظمی دبیر کانون های خدمت  رضوی استان کرمان در گفتگو با راه آرمان، با اشاره به اینکه ۱۹ کانون تخصصی در مرکز استان وجود دارد، گفت: این کانون ها تمام مشاغل و جامعه هدفی که در سطح شهر و استان ها وجود دارد را پوشش می دهد از آن جمله می توان به کانون خانواده ، تعلیم و تربیت، علمی پژوهشی، سلامت، خبر و فضای مجازی، فرهنگ و ادب و هنر و شعر اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

دبیر کانون های خدمت رضوی استان کرمان افزود: سعی کردیم که این کانون های تخصصی در مرکز استان فعال شوند و بتوانند زمینه کار را دبرای عموم خادمیان را فراهم کنند.

,

کاظمی عنوان کرد: بیشترین فعالیت در این ابعاد بوده تا بتوانیم ساختار سازمان را راه اندازی و منسجم تر کنیم تا اگر موانعی در راه خدمتگذاری به مردم وجود دارد، برداشته و از طرفی تعامل و هماهنگی با ادارات و سازمان هایی که در زمینه های مختلف متولی اصلی کار هستند بیشتر شود.

,

وی ادامه داد: در بحث کمک های مومنانه با کمیته امداد همچنین قرارگاه امام حسن (ع) که مسئولیت آن با سپاه ثارالله استان که ما نیز عضوی از این قرارگاه هستیم، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و بعضا خیرینی که در این زمینه فعالیت می کنند در ارتباط هستیم.

,

دبیر کانون های خدمت رضوی استان کرمان تصریح کرد: همچنین اگر خواستیم در زمینه هنری کاری  انجام دهیم با مسئولان و دست اندارکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مکاتبه کردیم و سعی کردیم بستر همکاری را دو طرفه فراهم کنیم تا بتوانیم از ظرفیت خادمیاران در ارتباط با بسته های فرهنگی وهنری استفاده شود اما با رویکرد «ترویج فرهنگ رضوی» که خود فرهنگ رضوی بحث «مردم داری و مردم یاری» است و یا در زمینه کانون های تعلیم و تربیت ارتباطاتی با اداره کل آموزش و پرورش داشتیم در زمینه علمی و پژوهشی ارتباطی با مراکز آموزش عالی برقرار شده است.

,

کاظمی ابراز کرد: در کل کانون هایی که در زمینه فعالیت نیاز به ارتباط دو طرفه با سازمان یا اداره خاص داشته سعی کردیم ارتباط دو طرفه ایجاد کنیم  تا خادمیاران بتوانند در آن عرصه و زمینه های تخصصی که وجود دارد بدون هیچ چشم داشتی خدماتی را به مردم ارائه دهند.

,

وی همچنین به خدمت کانون های رضوی در عرصه عیادت و ایجاد روحیه بین بیماران بستری در کلیه بیمارستان اشاره کرد و افزود: همزمان با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی عیادت از تمامی بیماران بستری در بیمارستان های دولتی و خصوصی سراسر استان آغاز شد که این کار خداپسندانه تا پایان سال ۹۹ نیز ادامه داشت و اینکه کلیه خادمیاران با مراجعه به کلیه بیمارستان ها با هدیه یک بسته نبات تبرکی از بیماران عیادت می کردند.

,

دبیر کانون های خدمت رضوی استان کرمان بیان کرد: همچنین در نیمه شعبان ضمن عیادت از بیماران و کودکانی که در بخش های خاص بیمارستان بستری بودند اسباب بازی به کودکان اهدا شد.

,

کاظمی با بیان اینکه حرکت های این چنینی انجام می شود و دائم در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و زحماتی که پرسنل بیمارستان ها علی الخصوص کادر درمان متحمل می شوند نیز در برنامه تقدیر و تشکر قرار گرفته اند.

,

وی به تشکیل گروه های جهادی کانون نیز اشاره کرد و گفت:  مسئول کانون تعیین و رابطین شهرستان مشخص شده اند حتی هم اکنون خدماتی نیز ارائه شده که باید منسجم شود.

,

دبیر کانون های خدمت رضوی استان کرمان بیان کرد: تعمیر و حتی یک مورد ساخت واحد مسکونی برای افراد نیازمند در دستور کار گروه های جهادی قرار داشته است و از آن جمله می توان به بهسازی و مرمت بیش از ۴۰ واحد مسکونی در سطح استان اشاره کرد.

,

کاظمی ادامه داد: حتی منازلی بوده که نیاز به انشعاب آب یا برق داشته که برای دریافت آن اقدام شده و یا اینکه منازلی  که پشت بام آن ها نیاز به ایزوگام داشته و کارهای از این دست که توسط گروه جهادی خادمیاران انجام شده است.

,

وی تصریح کرد: اکثر این گروه های جهادی را دانشجویان و طلبه تشکیل می دهند که اگر بزودی منسجم تر شوند کار را بطور جدی در مناطق محروم و نیازمند آغاز خواهند کرد.

,

دبیر کانون های خدمت رضوی استان کرمان گفت: خادمیاران خود را شاگرد مکتب سلیمانی می دانند و در اولین سالگرد شهید حاج قاسم میثاق نامه ای دارای بندهای مختلف تنظیم شد که  راه شهید همچنان ادامه دارد و اینکه شهید حاج قاسم خود یک خادمیار امام  رضا (ع) بود، به عنوان شخصی که بیشترین دغدغه او مردم و خدمت رسانی به مردم بود از جمله بندهای آن به شمار می رفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه