اخبار داغ

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مطرح کرد؛

تنفس مصنوعی روحانی به آمریکا در مذاکرات/ برداشته شدن تنها تحریم های هسته ای به هیچ وجه قابل پذیرش نیست

تنفس مصنوعی روحانی به آمریکا در مذاکرات/ برداشته شدن تنها تحریم های هسته ای به هیچ وجه قابل پذیرش نیست
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: متأسفانه امروز آقای روحانی در مذاکرات هسته ای، خواسته یا ناخواسته یک نوع تنفس مصنوعی به دشمن می دهد و دقیقاً در این موقعیت حساس که ما دست برتر را داریم و زمان به بار نشستن محصول مقاومت ملت غیور ایران است، پالس هایی به دشمن می دهد که واقعاً جای نگرانی دارد و در واقع یک نوع وادادگی در برابر دشمن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ دور جدیدی از مذاکرات میان ایران و 1+4 شروع شده است و هر روز خبرهای جدیدی به گوش می رسد. بایدن ادعای توبه دارد و نیویورک تایمز از مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا با میانجیگری مکرون برای بازگشت به برجام سخن می گوید. رییس جمهور هم تقاضای توبه آمریکایی ها را قابل بررسی می داند. در این زمینه سؤالات زیادی مطرح است. در این رابطه با ابوالفضل ابوترابی، نماینده ادوار مردم نجف آباد و تیران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به گفت و گو نشستیم که متن آن به شرح ذیل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
*نظر شما درباره نتایج برجام برای کشور چیست؟
, *نظر شما درباره نتایج برجام برای کشور چیست؟, *نظر شما درباره نتایج برجام برای کشور چیست؟,
 
,
حدود هفت سال در بحث مذاکرات و برجام، یک فرصت سوزی بزرگ برای مملکت صورت گرفت و متأسفانه از دوران اوج جوانی مملکت و بهترین فرصت برای به ثمر نشستن جوانان تحصیل کرده کشور، به خوبی استفاده نشد. کشور ما از معدود کشورهایی است که تعداد بسیار زیادی از جوانان آن وارد رشته های فنی و مهندسی در دانشگاه ها شده اند و ما با خیل عظیم این جوانان فارغ التحصیل و توانمند روبرو هستیم و همین هفت سال گذشته از بهترین فرصت ها برای بهره گیری از این دانش و شوق و انرژی جوانان این مرز و بوم بوده است، اما این عرصه از جوانان گرفته شد و چندین سال از عمر مفید آن ها از بین رفت. با وضعیت کنونی ایران در سال 1415 در سراشیبی پیری جمعیت قرار می گیرد و اگر کشوری در این وضعیت قرار بگیرد، به سادگی از آن رها نخواهد شد و ممکن است که تا قرن ها با معضل سالخوردگی جمعیت کشور درگیر باشد و همانطور که می دانید یکی از مهمترین ملاک های پیشرفت برای یک کشور، نیروی انسانی جوان و با انرژی است. بنابراین، توقف کشور تحت عنوان برجام، خسارت بزرگی را برای کشور رقم زد.
,
 
,
از پیچ تأثیرگذاری تحریم ها عبور کرده ایم
, از پیچ تأثیرگذاری تحریم ها عبور کرده ایم, از پیچ تأثیرگذاری تحریم ها عبور کرده ایم,
 
,
*مجلس انقلابی یازدهم چه تدابیری برای مقابله با نیرنگ های طرف های مقابل برجام، اندیشیده است؟
, *مجلس انقلابی یازدهم چه تدابیری برای مقابله با نیرنگ های طرف های مقابل برجام، اندیشیده است؟, *مجلس انقلابی یازدهم چه تدابیری برای مقابله با نیرنگ های طرف های مقابل برجام، اندیشیده است؟,
 
,
مجلس یازدهم یک طرح بسیار عالی به نام اقدام راهبردی را برای مقابله با وضعیت موجود برجام به تصویب رسانده است و بحمدالله  و با حمایت رهبر معظم انقلاب و تاب آوری بسیار خوب مردم در تحمل فشارهای تحریم های ظالمانه، از پیچ تأثیرگذاری تحریم ها عبور کرده ایم و وارد یک مرحله برد-برد شده ایم. اگر طرف های مقابل ما در برجام، احیاناً تحریم ها را بردارند، مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب، باید همه تحریم ها و به صورت یکجا برداشته شوند و حتماً راستی آزمایی هم صورت بگیرد.رهبر انقلاب فرمودند که اگر تحریم ها برداشته شود، ما هم به برجام بازخواهیم گشت. باید منافع اقتصادی برجام شامل حال ایران شود، تا بتوانیم به تعهدات خود برگردیم. اما اگر عده ای بخواهند بازگشت به برجام را به برخی از توافقات صرفاً سیاسی که منافع اقتصادی برای کشور ندارند، موکول کنند، این پذیرفتنی نیست و حتماً باید مردم از محاسن اقتصادی برجام بهره مند شوند. اگر هم دشمن برای رفع تحریم ها، صادقانه اقدام نکرد، ما مسیر خود در غنی سازی را پیش می بریم و با سرعت بالایی به پیشرفت های هسته ای دست پیدا خواهیم کرد.
,
 
,
نحریم ها رفع نشود، غنی سازی 60 درصدی را آغاز می کنیم
, نحریم ها رفع نشود، غنی سازی 60 درصدی را آغاز می کنیم, نحریم ها رفع نشود، غنی سازی 60 درصدی را آغاز می کنیم,
 
,
طبق مصوبه مجلس، ما از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی هم خارج شده ایم و اگر دشمن حاضر به رفع بالمره همه تحریم ها نشود، ما هم غنی سازی را افزایش می دهیم و آن را به 60 درصد می رسانیم. مجلس در یک بیانیه هم سه ماه به آژانس بین المللی انرژی اتمی فرصت داده است که تا حدود دو ماه دیگر، این فرصت هم منقضی می شود.اگر هم طرف های مقابل، تحریم ها را برداشتند و پول های بلوکه شده ایران در خارج از کشور را هم آزاد کردند که ملت از منافع آن استفاده خواهد کرد و ما هم بر عهد خود استوار خواهیم ماند. من صادقانه و مؤکداً عرض می کنم که این طرح راهبردی مجلس یک طرح بسیار مؤثر از سوی مجلس انقلابی است که البته اگر حمایت های رهبر انقلاب نبود، هرگز به نتیجه و سرانجام نمی رسید و حمایت های ایشان هنوز هم ادامه دارد و این طرح، یک قانون است و حتماً باید اجرا شود.
,
 
,
*قانون راهبردی مجلس چه بازخوردهایی در داخل کشور داشته است؟
, *قانون راهبردی مجلس چه بازخوردهایی در داخل کشور داشته است؟, *قانون راهبردی مجلس چه بازخوردهایی در داخل کشور داشته است؟,
 
,
در یکی دو ماهه اخیر، جوانان ما بسیار پر انگیزه در بحث های مختلف هسته ای ورود پیدا کرده اند و حتی در ایام تعطیلات عید نوروز هم شبانه روزی پای کار ایستادند و به مقوله های بسیار جدید غنی سازی و نسل های جدید سانتریفیوژ ها وارد شده اند و گویی انرژی این جوانان توانمند ما مانند یک فنر فشرده شده آزاد شده است و کولاکی به پا کرده اند و به یاری خدا با همین سرعت ادامه خواهیم داد.
,
 
,
تنفس مصنوعی روحانی به آمریکا
, تنفس مصنوعی روحانی به آمریکا, تنفس مصنوعی روحانی به آمریکا,
 
,
*دور جدید مذاکرات ایران با 1+4، بعد از اظهار توبه بایدن را چگونه ارزیابی می کنید؟
, *دور جدید مذاکرات ایران با 1+4، بعد از اظهار توبه بایدن را چگونه ارزیابی می کنید؟, *دور جدید مذاکرات ایران با 1+4، بعد از اظهار توبه بایدن را چگونه ارزیابی می کنید؟,
 
,
متأسفانه امروز آقای روحانی در مذاکرات هسته ای، خواسته یا ناخواسته یک نوع تنفس مصنوعی به دشمن می دهد و دقیقاً در این موقعیت حساس که ما دست برتر را داریم و زمان به بار نشستن محصول مقاومت ملت غیور ایران است، پالس هایی به دشمن می دهد که واقعاً جای نگرانی دارد و در واقع یک نوع وادادگی در برابر دشمن است. در حالی که در شرایط امروز کشور ما باید به دنبال گرفتن حداکثر حقوق و امتیازات از طرف های بدعهدی باشیم که سال ها صنعت هسته ای ما و اقتصاد کشور را معطل کرده اند، گویا آقای روحانی می خواهد کشور را به گرفتن یک آبنبات و حداقل هایی از حقوق ملت ایران از دشمن راضی کند. رییس جمهور فرانسه واسطه میان ایران و آمریکا شده است و می خواهد با وعده آزادی یک میلیون دلار از پول های ایران و چند زندانی قضیه را فیصله دهد. اما ما نباید مسحور لبخندهای دشمن بشویم. آقای روحانی می خواهد به هر قیمتی دلار را به 15 هزار تومانی که در هیأت دولت گفته بود، برساند و دولت را به رییس جمهور بعدی تحویل دهد تا مردم خاطره خوشی از دولت او داشته باشند که البته دوام چندانی هم ندارد. اما باید بررسی کنیم که این کار به چه قیمتی انجام می شود. برداشته شدن تحریم های هسته ای و آزاد شدن یک میلیون دلار، در کوتاه مدت سبب کاهش قیمت دلار خواهد شد. اما آینده کشور در این خصوص در نظر گرفته نشده است و بیچارگی های این نوع از توافق برای آینده کشور خطرناک است و نصیب رییس جمهور بعدی می شود.
,
 
,
برداشته شدن تنها تحریم های هسته ای به هیچ وجه قابل پذیرش نیست
, برداشته شدن تنها تحریم های هسته ای به هیچ وجه قابل پذیرش نیست, برداشته شدن تنها تحریم های هسته ای به هیچ وجه قابل پذیرش نیست,
 
,
*صحبت هایی مبنی بر برداشته شدن تحریم های هسته ای و گام به گام در محافل داخل و خارج مطرح می شود. نظر شما چیست؟
, *صحبت هایی مبنی بر برداشته شدن تحریم های هسته ای و گام به گام در محافل داخل و خارج مطرح می شود. نظر شما چیست؟, *صحبت هایی مبنی بر برداشته شدن تحریم های هسته ای و گام به گام در محافل داخل و خارج مطرح می شود. نظر شما چیست؟,
 
,
وقتی ما از تحریم ها صحبت می کنیم، منظورمان برداشته شدن همه تحریم ها و به صورت یکباره است. اینکه بعضی ها درباره برداشته شدن تحریم های هسته ای در گام اول صحبت می کنند، اصلاً و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و فایده ای هم برای کشور ندارد. گاهی مواردی نظیر برداشته شدن گام به گام تحریم ها در رسانه های داخل و خارج از کشور مطرح می شود که باید با قاطعیت بگوییم که مجلس شورای اسلامی چنین چیزی را به هیچ وجه نمی پذیرد. همه تحریم های قبل و بعد از 2017 ، هسته ای و غیر هسته ای باید به صورت یکجا برداشته شوند. ما در برجام به دنبال منفعت اقتصادی و گشایش ها برای مردم و تجارت کشور و باز شدن مسیر عادی صادرات و واردات هستیم. اما برداشته شدن صِرف تحریم های هسته ای یک نقض غرض است و منفعتی ندارد. برداشته شدن گام به گام تحریم ها هم فریب دشمن است و به منزله یک تنفس مصنوعی برای آمریکا است. اگر مسئولان مذاکره کننده غیر از آن چیزی که در مجلس به تصویب رسیده است، عمل کنند باید آقایان عراقچی و روحانی خودشان را برای 25 سال حبس تعیین شده در قانون آماده کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه