اخبار داغ

سند همکاری ایران و چین چگونه طرح منزوی کردن ایران را خنثی کرد؟

سند همکاری ایران و چین چگونه طرح منزوی کردن ایران را خنثی کرد؟
یک استاد دانشگاه با اشاره به هدفگذاری آمریکا برای منزوی کردن ایران در جهان و مسدود کردن دسترسی ایران به مبادی اقتصادی و سیاسی، گفت: سند همکاری های راهبردی ایران و چین این حربه دشمنان را خنثی می کند و عصبانیت رسانه های استکباری از این همکاری هم به همین دلیل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن نصری در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز سند کلان همکاری 25 ساله ایران و چین را فاقد ارقام و اعداد و مصادیق خاص و جزئی دانست و گفت: این سند، یک تفاهم و قرارداد نیست و قرار است تا در ادامه همکاری ها و بر اساس همین سند کلان، قراردادهایی در بخش های مختلف، میان دو کشور تنظیم و به امضاء برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

استاد دانشگاه افزود: مسدود کردن دسترسی های ایران به مبادی اقتصادی و سیاسی، یکی از اهداف مهم آمریکایی ها است و به دنبال ایجاد موانع بر سر راه ارتباطات سایر کشورها با ایران و منزوی کردن ایران در جهان هستند و این کار را هم از طریق جنگ رسانه ای و تأثیر بر افکار عمومی و هم از طریق ایجاد اختلاف و رقابت و کارشکنی میان کشورها انجام می دهند.

,

وی در ادامه اظهار کرد: تا بیست و سوم تیر 1394 حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم از مفاد مذاکرات برجامی مطلع نبودند و حتی وزیر خارجه کشور ما برای منتشر نشدن نتیجه مذاکرات با 1+5 ، تهدید به استعفا کرد و این در حالی بود که برجام یک سند همکاری کلان و کلی نبود و یک قرارداد سرنوشت ساز برای کشور و ملت ایران بود.

,

نصری با بیان اینکه این حالت محرمانه برای جزئیات سند همکاری همیشگی نیست، ابراز کرد: طبیعی است که اگر قراردادی در یکی از حوزه های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی یا نظامی میان شرکت های دولتی یا غیر دولتی ایران و چین به امضاء برسد و قرار بر اجرایی شدن آن بشود، مفاد آن هم در جامعه منتشر خواهد شد.

,

استاد دانشگاه با اشاره به عصبانیت اسراییل، آمریکا و جریان رسانه ای وابسته به آنان در خارج و داخل کشور از همکاری ایران و چین، تصریح کرد: آن ها می خواهند ما هیچ کانال دیگری غیر از آنان و وابستگان به آن ها برای ایجاد روابط اقتصادی و سیاسی نداشته باشیم.

,

وی همکاری های گسترده میان ایران و چین را به شکست قاطعیت آمریکا در اعمال فشار بر کشورهای جهان در عدم برقراری روابط اقتصادی با ایران تعبیر کرد و گفت: در واقع، بخشی از تحریم های آمریکا علیه ایران با این سند همکاری های راهبردی بی اثر می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه