اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری:

روزه بر فردی که علائم بیماری ندارد واجب است

روزه بر فردی که علائم بیماری ندارد واجب است
آیت‌الله عالمی گفت: وقتی انسان در خودش هیچ علائم کاستی، ناتوانی و بیماری مشاهده نکند باید عمل روزه را به صورت تمام و کمال انجام دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله حسن عالمی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون بررسی ابعاد فقهی روزه‌داری در ماه مبارک رمضان در شرایط کرونایی اظهار کرد: فرصت روزه در ماه رمضان برترین فضیلتی است که خداوند در عمر انسان فراهم می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در این باره فرموده‌اند، خواب انسان در ماه رمضان عبادت است و لذا ایجاب می‌کند که ما حرمت ماه رمضان را حداکثری حفظ کنیم تا از فضایلی که خداوند در این ماه برای انسان قرار داده، بهره‌مند شویم.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: وقتی انسان در خودش هیچ علائم کاستی، ناتوانی و بیماری مشاهده نکند باید عمل روزه را به صورت تمام و کمال انجام دهد.

,

وی افزود: مراجع تقلید در تشخیص این که کسی می‌تواند روزه بگیرد یا نه به این نظر هستند که به تشخیص اطبا متدین و متخصص بستگی دارد.

,

آیت‌الله عالمی خاطر نشان کرد: در نفس قرآن هم ذکر شده است که خداوند متعال می‌فرمایند اگر بیمار و ناتوان بودید در ایام دیگر روزه را به‌جای بیاورند، از طرف دیگردعا وسیله دفاع مؤمن در برابر بلاها است لذا خداوند دعا را در برابر بلاها، چه مادی چه معنوی دفاع قرار داده است.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: پزشکان و پرستاران ما با تمام توانشان در میدان مصاف با این بلا آمده اند فداکاری می‌کنند اما بهترین کمک که ما می‌توانیم برای آنها گسیل کنیم دعا است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه