اخبار داغ

۶۲ هزار کودک در البرز غربالگری بینایی شدند

۶۲ هزار کودک در البرز غربالگری بینایی شدند
مدیرکل بهزیستی البرز گفت: بهترین زمان برای پیشگیری از بیماری تنبلی چشم زیر پنج سالگی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، اسدالله حیدری با اشاره به اینکه بهترین زمان برای پیشگیری از بیماری تنبلی چشم زیر پنج سالگی است، اظهار کرد: بهزیستی همه ساله برای حفظ و ارتقاء سلامت بینایی کودکان برنامه پیشگیری از تنبلی چشم را در سنین سه تا شش سال اجرا می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,

وی با اشاره به علائم تنبلی چشم ادامه داد: زمانی که کودک دچار کاهش دید در یک یا هر دو چشم باشد به نحوی که حتی پس از استفاده از عینک و یا در صورت جراحی باز هم دیدش کامل نشود و مانند سایر افراد قادر به دیدن نباشد دچار تنبلی چشم شده است.

,

این مسئول افزود: در کشور ما بیش از یک میلیون نفر مبتلا به تنبلی چشم وجود دارد و این اختلال اولین علت نابینایی و کم‌بینایی خفیف تا شدید و دومین علت کاهش بینایی در کودکان است.

,

حیدری اضافه کرد: بیماری تنبلی چشم می‌تواند بیماری پنهانی باشد و عدم تشخیص و درمان به موقع آن می‌تواند موجب کاهش بسیار شدید و دائمی دید یک یا هر دو چشم و گاهی نابینایی شود.

,

 مدیرکل بهزیستی البرز توضیح داد: تنها راه پیشگیری از تنبلی چشم تشخیص به موقع عوامل ایجاد کننده آن است و در برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بهزیستی، چشم همه کودکان در سال‌های سه، چهار، پنج و شش سالگی مورد غربال قرار می‌گیرد.

,

وی گفت: در حال حاضر ۳۴ پایگاه غربالگری بینایی در سراسر استان فعال است و در سال ۹۹ تعداد ۶۲ هزار و ۴۷۷ نفر تحت پوشش برنامه غربالگری بینایی قرار گرفتند.

,

حیدری اضافه کرد: والدین توجه داشته باشند جهت پیشگیری از اختلالات بینایی فرزندانشان به پایگاه سنجش بینایی مراجعه کنند و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه می‌توانند از اداره بهزیستی شهرستان محل سکونت خود اطلاعات لازم را کسب کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه