اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

چرا انگشت اتهام "نظام پزشکی" دائما دیگران را نشانه می رود؟

چرا انگشت اتهام "نظام پزشکی" دائما دیگران را نشانه می رود؟
این اظهار نظر رئیس سازمان نظام پزشکی است که یکشنبه شب گفته «واکسن برکت با مشکلاتی روبه‌رو شده است که دیرتر آماده خواهد شد»، گرچه تکذیب شد اما این شائبه را به وجود می آورد که این اظهارات برای تاثیرگذاری در فضای سیاسی کشور بیان می شود نه راهگشایی علمی!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سالهاست که سازمان نظام پزشکی به واسطه برخوردهای تنش‌زا با سایر اشخاص و افراد و وزارتخانه‌ها خبرساز بوده؛ انگار این خبرسازی مطلوب این سازمان است. آنهم خبری که خیری در آن نیست!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این رهگذر سازمان مورد بحث به ویژه در دو دولت اخیر همواره حق به جانب به قاضی رفته و طرف های مورد مناقشه و مجادله خود را شماتت کرده و به آنها خرده های ریز و درشت گرفته؛ غافل از آنکه متولیان این سازمان عریض و طویل در فعالیت های وارونه خود مثال اتومبیلی در جهت عکس حرکت معمول و متعارف سایر خودروها در بزرگراه حرکت کرده اند.

,

بنابراین ناگفته پیداست که باا این عملکرد برخورد با قاطبه خودروها ناگزیر و ناگریز است؛ چرا که مسئولان سازمان نظام پزشکی بر سر شاخه نشسته و به تبر زدن و اره کشیدن بُن ساقه اهتمام دارند؛ غافل از اینکه با چنین عملکردی دیر یا زود عزیزان رفعت جاه عاری از گناه با سر به زیر خواهند افتاد.

,

محمد رضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی یکشنبه شب در گفت‌و‌گویی در شبکه مجازی کلاب‌هاوس با بیان این که فعلا چند ماه با تولید واکسن ایرانی فاصله داریم، عنوان کرده: "واکسن برکت که قرار بود تا آخر بهار آماده شود، با مشکلاتی روبه‌رو شده است که دیرتر آماده خواهد شد."

, "واکسن برکت که قرار بود تا آخر بهار آماده شود، با مشکلاتی روبه‌رو شده است که دیرتر آماده خواهد شد.",

وی در ادامه اظهارات دیگری را عنوان کرده که سایت ایندیپندنت فارسی نیز اینگونه اظهارنظرهای رئیس سازمان نظام پزشکی را منتشر کرده: «مطالبه ما از آذرماه پارسال، شروع سریع‌تر واکسیناسیون با واردات بیشتر واکسن خارجی بوده. واکسن‌های ایرانی چون برکت، رازی و پاستور (با همکاری کوبا) همه در فرایند تولید هستند، واکسن پاستور با همکاری کوبا فاز سوم را تازه شروع کرده است.»

, «مطالبه ما از آذرماه پارسال، شروع سریع‌تر واکسیناسیون با واردات بیشتر واکسن خارجی بوده. واکسن‌های ایرانی چون برکت، رازی و پاستور (با همکاری کوبا) همه در فرایند تولید هستند، واکسن پاستور با همکاری کوبا فاز سوم را تازه شروع کرده است.»,

اشاره ظفرقندی به تهیه واکسن خارجی غائله‌ای توئیتری در پی داشت که با هشتگ واکسن_بخرید همراه شد که برای دستیابی به این هدف وی حتی نامه ای به رئیش جمهور نوشت و با تطهیر چهره غرب، تقاضای نخ نما شده خود را تشریح کرد؛ اما تندباد واکنش مردمی که در بدترین اوضاع معیشتی خواستار پیشرفت و استقلال کشور خود بودند، آن کورسویی که شائبه نور را در پندار برخی ایجاد کرده بود را خرد و خاموش کرد.

,

این سایت در بخشی از این گزارش نوشته : "ظفرقندی با اشاره به بی‌اعتمادی مردم به بخش دولتی، گفته است: «اگر بخش دولتی هزار بار بگوید واکسنی خوب است، آن اعتماد را ایجاد نمی‌کند که انجمن‌های علمی و افراد برجسته علمی می‌توانند ایجاد کنند.» به گفته او، انجمن‌های علمی و نماینده نظام پزشکی به ستاد ملی کرونا دعوت نشده‌اند."
 

, "ظفرقندی با اشاره به بی‌اعتمادی مردم به بخش دولتی، گفته است: «اگر بخش دولتی هزار بار بگوید واکسنی خوب است، آن اعتماد را ایجاد نمی‌کند که انجمن‌های علمی و افراد برجسته علمی می‌توانند ایجاد کنند.» به گفته او، انجمن‌های علمی و نماینده نظام پزشکی به ستاد ملی کرونا دعوت نشده‌اند.",
,

, ,

حال سوال اینجاست که اگر این مسئول تکیه زده بر کرسی ریاست سازمان، دولت را قبول ندارد، چرا برای حصول مقصود خود، دست به دامان رئیس دولت شده بود؟ وی هم تلاش اطباء بزرگ کشور را بی قدر و مقدار جلوه داده و هم شأن ستاد ملی کرونا را؛ اما تعارض اساسی  این است که خود در ادامه از این نکته گلایه دارد که انجمن‌های علمی و نماینده نظام پزشکی به ستاد ملی کرونا دعوت نشده‌اند."

,

خب اگر تلاش وزیر بهداشت و پزشکان وابسته به دولت تلاشی عبث است، چرا وی خواهان ورود پزشکانی چون خود و انجمن های (به تعبیر او) علمی نظام پزشکی به ستاد ملی کروناست؟

,

گذشته از آن صرف یادآوری معروض میدارد که در 14 ماه گذشته همین بخش دولتی فارغ و بدون وابستگی به انجمن های علمی سازمان نظام پزشکی در مهار کرونا چنان خوش درخشیدند که دنیا از این درخشش متحیر ماند؛ آنهم درست در زمانی که خوش نام ترین و معتبرترین کشورهای صاحب طب اروپایی و امریکایی در پذیرش بیماران سالمند خود درماندند و از پشتیبانی کادر درمان خود و مهم تر از همه تامین قوت غالب مردم‌شان به جد در ماندند!

,

البته این سازمان پیش از این نیز در ایام شیوع کرونا حاشیه های دیگری هم داشت؛ حاشیه هایی که حکایت از پشت پرده هایی خاص در این سازمان دارد.

,

از حواشی جنجالی این سازمان که توسط معاونان ظفرقندی کلید خورد می‌توان به جنجال واکسن هنرمندان و سلبریتی ها اشاره کرد. این در حالی است که سازمان مذکور باید مدافع حقوق بیماران، سالمندان و جامعه هدف واکسیناسیون باشد و از هرگونه اجحافی به هر شکل و بهانه ای جلوگیری کند، اما در کمال تاسف می بینیم این سازمان به مثابه تمثیل هرچه بگندد، گاهی موجبات پدیده هایی را فراهم میکند که باورناپذیرند

,

اما نکته ای که با رویکرد خرد و عملکرد کلان آقای رئیس سازمان در تضاد و تعارض است حضور وی به نمایندگی از پزشکان در نهاد سیاسی اجماع ساز اصلاح طلبان برای انتخابات 1400 است. 

,

با این وجود چگونه میتوان این نکته را توجیه کرد که برخی اظهارنظرهای وی شائبه سیاسی و تاثیرگذاری در انتخابات پیش رو را یدک نمی کشد؟!

,

 

,

, ,

 

,

حال باید بررسی کرد که آیا مواضع ظفرقندی و سازمان متبوعش تاکجا و چه زمانی تلاش می کند که دستاوردهای علمی کشورمان در مقابله با ویروس کرونا را زیر سوال ببرد؟

,

انتهای پیام/
  
  

,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه