اخبار داغ

مدیر حوزه علمیه لرستان:

فرهنگ مواسات، بخشش و ایثار از شاخصه‌های جامعه مهدوی است

فرهنگ مواسات، بخشش و ایثار از شاخصه‌های جامعه مهدوی است
حجت‌الاسلام عبداللهی با اشاره به تفاوت جهان بینی سبک زندگی غربی و اسلامی، گفت: فرهنگ مواسات، بخشش و ایثار از شاخصه‌های جامعه مهدوی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حجت‌الاسلام احد عبداللهی ظهر امروز در سلسله‌های نشست‌های بصیرتی در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) خرم‌آباد با اشاره به‌ضرورت ترویج سبک زندگی با رویکرد قرآنی و اسلامی، اظهار داشت: زیستن موضوعی است که از بدو خلقت بشر مطرح بوده است و یکی از نزاع‌های بشر از آن زمان تا امروز پیرامون دو فرهنگ الهی و مادی بوده و امروزه مصداقش فرهنگ غربی و فرهنگ اسلامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی با اشاره به نمود بیشتر نبرد تمدن‌ها در پایان تاریخ و آخرالزمان، افزود: فرهنگ زیربنای تمام مباحث تمدنی و سبک زندگی است؛ مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بعد از موضوع علم، پژوهش، اخلاق و فرهنگ، سبک زندگی را مطرح می‌کنند لذا تا سبک زندگی را در جامعه اسلامی پیاده نکنیم نمی‌توانیم به تمدن واقعی برسیم.

,

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به تفاوت دو سبک زندگی در مبانی، روش‌ها و غایت عنوان کرد: ما در سبک زندگی تفاوت ماهوی با سبک زندگی غربی داریم چون، زیستن را آیات قرآن به طور دیگر تعریف می‌کند؛ امروزه یکی از مشکلات اساسی جامعه ما سبک زندگی غربی نیست بلکه سبک زندگی غرب است که آمیخته با سبک زندگی اسلامی‌شده است، آمیختن آموزه‌های غربی با آموزه‌های دینی که نیاز است تفکیک شوند.

, , ,

وی با اشاره به تفاوت جهان‌بینی سبک زندگی غربی و اسلامی، تصریح کرد: جهان‌بینی ما اعتقاد به یگانگی خداست وزندگی دنیا ابزاری برای دنیای آخرت است اما در نگاه لیبرال خارج از این دنیا زندگی وجود ندارد این است که اگر بحرانی در جامعه پیش می‌آید به توحش قبلی خود برمی‌گردند؛ جهان‌بینی ما الهی است، ما زندگی را با آیات نورانی الهی قرآن تفسیر می‌کنیم اما در جهان‌بینی غربی نفی خداست.

,

عبداللهی بابیان اینکه ظاهر اسلامی جامعه نشات گرفته از باطن یک جامعه است، خاطرنشان کرد: مقر اصلی ما آخرت است پس همه سکنات ما باید برای آخرت باشد، با سبک زندگی است که می‌توانیم به جامعه مهدوی برسیم فرهنگ مواسات، بخشش و ایثار از شاخصه‌های جامعه مهدوی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه