اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم خبر داد؛

تولید ۳۰۰۰۰ نهال پسته در شهرستان جاجرم

تولید ۳۰۰۰۰ نهال پسته در شهرستان جاجرم
ابوالفضل عباسیان گفت:سی هزار نهال های تولیدی به منظور توسعه باغات در سطح شهرستان‌ پسته خیز جاجرم، در اختیار کشاورزان قرار داده خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل عباسیان رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری جاجرم،  گفت: کاشت ۳۰ هزار اصله نهال حدود۴۰هکتار سطح زیر کشت پسته شهرستان را افزایش خواهد داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری جاجرم,


وی افزود:  این شهرستان دارای هزارو ۵۰۰هکتار باغ پسته بوده که کار برداشت محصول از ۶۰۰ هکتار از باغ‌های بارور در۲ واحد ترمینال ضبط پسته  انجام خواهد شد.

عباسیان ابراز داشت: علاوه بر تولید ۳۰ هزار نهال باکیفیت که بر روی پایه بادامی توسط نهالستان موجودکه در منطقه امیراباد جاجرم انجام می شود بسیاری از باغداران با کشت مستقیم دانه و یا تولید نهال پسته اقدام به کشت این درخت با ارزش می نمایند .

 وی با بیان اینکه تولید پسته در شهرستان جاجرم عاملی مهم برای رونق تولید، اشتغال و اقتصاد خانوارها بوده و در کاهش مصرف آب نقش ارزشمندی دارد افزود: هر ساله باغداران منطقه با اماده سازی مزارع وپرداخت هزینه های زیاد نسبت به احداث باغ پسته در این منطقه اقدام می نمایند که لازم است جهت کمک به باغداران تسهیلات لازم در نظر گرفته شود.

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه