اخبار داغ

سازمان بورس اعلام کرد؛

راه‌اندازی مرکز ارتباط نهادهای مالی

راه‌اندازی مرکز ارتباط نهادهای مالی
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار از راه‌اندازی مرکز ارتباط نهادهای مالی خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نهادهای مالی تابلوی راهنمای اتوبان بازار سرمایه هستند و یکی از مهمترین ابزارهای مدیریت و کنترل ریسک محسوب می شوند. با توجه به اهمیت موضوع سال جدید توسعه، تسهیل فرآیندها و افزایش شفافیت نهادهای مالی در دستور کار نهاد ناظر بازار سرمایه قرار گرفته و در گام اول این ماموریت مرکز ارتباط نهادهای مالی راه اندازی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
میثم فدایی واحد، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: هر فردی در  جامعه برای حفظ ارزش پول و کسب سود به دنبال سرمایه‌گذاری است، اما متاسفانه برخی از سرمایه گذاری ها در حوزه‌های مختلف نتیجه مطلوبی ندارد و مهمترین عامل آن هم بحث دانش و آگاهی خود سرمایه گذار است.
,
 
,
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با بیان اینکه افزایش سطح پیچیدگی و تخصصی بودن بازار ها با ریسک، بازدهی و زیان رابطه مستقیم دارد، افزود: مهمترین، پر بازده ترین و پیچیده‌ترین فرصت اقتصادی کشور نیز که با استقبال گسترده آحاد مردم همراه شده بازار سرمایه است.
,
 
,
وی افزود: بازار سرمایه همواره بهترین فرصت سرمایه گذاری است با این حال بی اطلاعی از پیچیدگی های این بازار تخصصی می‌تواند عامل افزایش ریسک باشد و این درحالی است که اگر سرمایه گذارها در مسیر درست حرکت کنند، گزینه‌ای بهتر از بورس پیش روی آنها نیست و در این میان قطعا نهاد های مالی تابلوی راهنمای اتوبان بازار سرمایه هستند و یکی از مهمترین ابزارهای مدیریت و کنترل ریسک محسوب می‌شوند.
,
 
,
میثم فدایی واحد ادامه داد: نهادهای مالی بازار سرمایه متنوع هستند و در حال حاضر ۷۳۶ نهاد مالی تخصصی، تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار در بازار سرمایه فعالیت می کنند با این حال  در سال جدید رویکرد نهاد ناظر بازار سرمایه، توسعه، تسهیل فرآیندها و افزایش شفافیت نهادهای مالی است.
,
 
,
وی با بیان اینکه شرکت های تامین سرمایه، مشاوران سرمایه گذاری، نهادهای پردازش اطلاعات مالی، سبدگردان ها، هلدینگ ها و  در کنار آن انواع صندوق های سرمایه گذاری نهاد مالی محسوب می شوند افزود: با توجه به  طیف گسترده فعالیت های نهاد های مالی و همچنین بروکراسی، رسیدگی به درخواست این مجموعه های مهم اقتصادی کاری زمانبر شده و با توجه به نقش و اهمیت این نهاد ها برای بازار سرمایه، از سوی ریاست محترم سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید شد فرآیند های اجرایی نهاد های مالی در اسرع وقت تسهیل شود.
,
 
,
فدایی افزود: طبیعتا در این مسیر پاسخگویی صحیح و راهنمایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در نتیجه راه اندازی یک مرکز ارتباطی قوی در دستور کار قرار گرفت تا ضمن پاسخگویی لازم امور مربوط به نهادهای مالی با سرعت رسیدگی شود. این پاسخگویی سریع و دقیق می تواند سرمنشا تحولی بزرگ در زمینه توسعه کمی و کیفی نهادهای مالی و سرعت بخشی به فرآیندهای تخصصی بازار سرمایه باشد.
,
 
,
وی با اشاره وظایف و مأموریت‌های شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، افزود: مرکز پاسخگویی تخصصی نهادهای مالی توسط این شرکت راه اندازی شده و ذینفعان این مرکز که نهادهای مالی دارای مجوز هستند می‌توانند درخواست های خود را پس از اعلام در این مرکز تا حصول نتیجه کنترل و پیگیری کنند.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه