اخبار داغ

یادداشت/

رمضان عید عرفانی ساکنان آسمان و زمین به میزبانی یزدان یکتا

رمضان عید عرفانی ساکنان آسمان و زمین به میزبانی یزدان یکتا
رمضان عید عرفانی ساکنان آسمان و زمین است به میزبانی یزدان یکتا و همگان به مهمانی پروردگار دعوت شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ قاسم همتی کارشناس فرهنگی در شهرستان اردل به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان در یادداشتی نوشت:ماه مبارک رمضان از راه می رسد و با خود کوله باری از بخشایش و آمرزیدگی را به همراه می آورد و با ندای «ربنا» ، جان های تشنه را به سوی خود فرا می خواند تا به استقبالش آمده و دسته دسته بخشودگی را از دستان کریم آن باز ستانند .

منادی در آسمانها بر میهمانان ضیافت آسمانی خوش آمد می گوید و آب و آیینه به دست به استقبال سحرخیزان می شتابد .

روزه از جمله اعمالی است که دارای جنبه های عبادی ، فردی و اجتماعی است . این ابعاد انسان را به تفکر وا می دارد که چگونه ساعاتی امساک از خوردن و آشامیدن ، آثاری چنین ارزنده بجا می گذارد .

این امساک  از سویی بندگان را حق شناس و مطیع می سازد و از سوی دیگر انسان را به تفکر وا می دارد تا به سختی های زندگی فقرا پی برده و از جنبه دیگر درجه اخلاص خود را محک زده تا آراسته تر در محضر خدای سبحان حاضر شده و حظ کافی را ببرند .

ماه مبارک رمضان ، ماه نزول قرآن ، ماه توبه و خیر و برکت و رحمت الهی است . در این ماه بندگان مشتاق دعوت معبود خویش را اجابت می کنند و به میهمانی معبود عالم می شتابند .

رمضان عید عرفانی ساکنان آسمان و زمین است به میزبانی یزدان یکتا و همگان به مهمانی پروردگار دعوت شده اند ،در این بزم باشکوه غنی و فقیر معنا ندارد،همه جامه الوان بندگی معبود به تن کرده اند.

هر شب شهر الرمضان، لیلة القدر عزیزی است چه خوب است به شکرانه این دعوت ربّانی، سفره های خالی را به سفره‌های پر نعمت پیوند زنیم.

پیامبر اکرم حضرت محمد ( صلی الله علیه و آله و سلم ) پاسداشت ماه رمضان را به امت خود چنین یادآوری نموده‌ و فرموده اند : «در ماه رمضان زیاد قرآن بخوانید . بنگرید که به استقبال چه چیزی می روید و چه به شما روی آورده است.»

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه