اخبار داغ

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس:

خسارت‌ها در تاسیسات هسته‌ای نطنز سطحی است

خسارت‌ها در تاسیسات هسته‌ای نطنز سطحی است
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی گفت: خسارات وارده ناشی از اقدامات خرابکارانه در شبکه برق‌رسانی تاسیسات هسته‌ای نطنز سطحی و البته در حال ترمیم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سارا فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی شبکه خبری تهران نیوز، عنوان کرد: در بازدید صورت گرفته توسط جمعی از نمایندگان مجلس از تاسیسات هسته‌ای نطنز و بر اساس مشاهدات صورت گرفته خسارت‌های ناشی از اقدام خرابکارانه در شبکه برق‌رسانی سطحی ارزیابی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی بیان کرد: به دنبال اختلال ایجاد شده در سیستم برق‌رسانی و به تبع قطعی برق ممکن است برخی از ماشین‌های در حال فعالیت دچار آسیب شوند، البته همه کابل‌های برق قطع نشده بود که به دنبال آن همه سانتریفیوژها دچار آسیب شوند.
,
 
,
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سویی پس از وقوع این حادثه و در مدت زمان بسیار کوتاه بخش عظیمی از کابل‌های برق ترمیم شده‌اند و قرار است ماشین‌هایی که عمرشان تمام شده بود، با ماشین‌های پیشرفته‌تر تعویض شوند.
,
 
,
فلاحی تصریح کرد: بر این اساس ماشین‌هایIR1  در حال تعویض و جابجایی با ماشین‌های پیشرفته‌ترIR6  هستند، همچنین غنی‌سازی 60 درصدی نیز در تاسیسات نطنز آغاز شده است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: در مجموع باید گفت خسارت‌های ناشی از این اقدام خرابکارانه سطحی بوده و در اسرع وقت برطرف می‌شوند، اما نباید با عاملان آن حتی در این حد از ایجاد اختلال، مماشات کرد و ضروری است پاسخ محکمی به عوامل این خرابکاری داده شود.
,
 
,
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی افزود: در تقسیم کاری که بین رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها صورت گرفته است، اسرائیل سریالی از تخریب‌ها را آغاز کرده تا از این طریق زیر سایه تهدید و ترور بتواند جمهوری اسلامی ایران را از دستیابی به حقوق حقه خود بازدارد.
,
 
,
فلاحی اظهار کرد: از این‌رو ضروری است یکصدایی از همه جناح‌های سیاسی کشور برای پاسخ محکم به اینگونه اقدامات کور اسرائیل و اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران شنیده شود.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه