اخبار داغ

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و‌ ۱+۴ بعدازظهر امروز در وین

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و‌ ۱+۴ بعدازظهر امروز در وین
نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت های ایران و گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا ساعت ۱۵ به وقت تهران در وین برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست کمیسیون مشترک برجام امروز (پنجشنبه) ساعت ۱۲:۳۰ به وقت وین ( ۱۵ به وقت ایران ) با حضور هیأت های ایران و ‌۱+۴ (فرانسه، آلمان، انگلیس، چین و روسیه) و نماینده اتحادیه اروپا در شهر وین پایتخت اتریش برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
«انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را بر عهده دارد.
,
 
,
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه ۲۴ فروردین به منظور شرکت در این نشست در رأس هیأتی از جمله نمایندگان وزارت نفت و بانک مرکزی وارد وین شد.
,
 
,
قرار بود این نشست روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه برگزار شود که به خاطر ابتلای یکی از اعضای اتحادیه اروپا به کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های مراقبتی به روز پنجشنبه (امروز) موکول شد.
,
 
,
دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام ۱۳ فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین این گفت‌وگوها به صورت حضوری و رو در رو دنبال شود و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل و بررسی‌ها را انجام دهد. نتایج بررسی‌های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز جمعه ۲۰ فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت‌های برای تنفس و مشورت‌ به پایتخت‌ها برمی‌گردند و مقرر شد روز چهارشنبه ۲۵ فروردین دوباره در وین گردهم بیایند.
,
 
,
معاون وزیر خارجه روز شنبه ۲۱ فروردین ماه در گفت‌وگویی در تهران اظهار داشت: خطی که در مذاکرات وین دنبال کردیم و ان‌شاءالله در این هفته ادامه آن را دنبال خواهیم کرد، دقیقا بر اساس مواضع قطعی است که نظام تعیین کرده و اعلام شده است.
,
 
,
این دیپلمات ارشد ایرانی درباره خطی که در وین دنبال شده و خواهد شد، افزود: ما خواهان رفع کامل تحریم‌ها هستیم که همه تحریم‌های برجام را در برمی‌گیرد به اضافه همه تحریم‌هایی که در دوره ترامپ گذاشته شده است.
,
 
,
معاون وزیر خارجه همچنین روز سه شنبه در وین با ذکر این نکته که هیأت ایرانی در این دور از مذاکرات با قوت و قدرت کامل حاضر شده، اظهار داشت: حادثه نطنز عزم ما را برای هم پیشرفت در عرصه هسته‌ای و هم پیشرفت در عرصه مذاکرات، قوی‌تر کرده است. دست ما الان بر خلاف آن‌چه ممکن است بعضی‌ها فکر کنند در مذاکره بسیار پرتر است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه