اخبار داغ

داستان ادامه دار کرکره های پایین کشیده و سفره های خالی از نان؛

مسئولانی که تصمیمات غلط می گیرند باید پاسخگوی شرایط فعلی مردم باشند

مسئولانی که تصمیمات غلط می گیرند باید پاسخگوی شرایط فعلی مردم باشند
شاید کوچکترین قدمها نان را بر سفره ای ببرد و هر چند کمک ها اندک، اما گره گشا باشد؛ و امروز همه ما چه افرادی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند و چه مسئولینی که تصمیمات درست نمی گیرند و عادی انگاری می کنند تک تک باید پاسخگوی سفره های خالی مردم باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، حالا که نزدیک دوسال از شروع بیماری همه گیر و منحوس کرونا می گذرد و با تدبیری هایی که توسط مسئولین صورت گرفته، حالا بعد از ایام تعطیلات شاهد سیاه شدن وضعیت شهرهایی هستیم که در ایام عید نوروز منع تردد نداشتند و پر از مسافر بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

همدان یکی از شهرهایی بود که به علت آب و هوای خنک شاهد مسافران زیادی بودیم و بی توجهی مسئولین حتی در حد دادن یک هشدار قابل توجه بود.

,

این روزها شاهد تعطیلی 10 روزه در سراسر کشور شدیم، هر چند تفاوت چندانی در آمار و ارقام دیده نمی شود و گویا این امواج مهیب کرونا نیاز به زمان بیشتری دارد تا فروکش کند و تا آن زمان مشخص نیست چند خانواده عزادار می شوند و چند نفر از عزیزانشان را از دست می دهند.

,

و اما آن سوی قصه این تعطیلی ها مغازه دارانی هستند که نزدیک دوسال است کرکره های نیمه بازی دارند و مشتریان خود را از دست داده اند و حال و روز خوشی ندارند.

,

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در رسانه ها اعلام کرد که از شنبه تعطیلی ۱۰ روزه را در کشور تجربه خواهیم کرد.

,

دکتر علیرضا رییسی درباره جزییات محدودیت‌ها و تعطیلی مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی اعلام کرده است: به طور کلی محدودیت‌هایمان در شهرهای قرمز در چند حوزه محدود می‌شود.

,

اولا در زمینه مشاغل است که در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک می‌توانند فعالیت داشته باشند و مشاغل گروه دو، سه و چهار حق فعالیت ندارند. مشاغل گروه یک هم فقط مشاغل ضروری برای تامین مایحتاج مردم است، ‌مانند سوپرمارکت‌ها، ‌ داروخانه‌ها، ‌مطب‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بیمارستان‌ها، تعمیرگاه‌ها و... و سایر مشاغل باید تعطیل باشند.

,

وی می‌افزاید: در زمینه مشاغل گروه نارنجی هم مشاغل گروه یک و دومی‌توانند فعالیت کنند، اما مشاغل گروه سه و چهار نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.

,

رییسی ادامه می‌دهد: درحال حاضر ۲۵۷ شهر قرمز داریم که در حوزه تردد در این شهرها هم پلاک‌های بومی حق خروج از شهر قرمز و ورود به شهر دیگر را ندارند و هم پلاک‌های غیربومی حق ورود به شهرهای قرمز و نارنجی را ندارند. در زمینه فعالیت‌های آموزشی نیز، تمام فعالیت‌های آموزشی تعطیل بوده و فقط می‌توانند به صورت مجازی فعالیت کنند. در زمینه فعالیت‌های فرهنگی هم به همین صورت است و سینما و تئاتر و... حتما باید تعطیل باشند.

,

در حالی قوانین تعطیلی اصناف مجددا در کل کشور اجرا شد که برخی اصناف به این اولویت بندی اعتراض داشتند.

,

صابر، نوجوانی که بیش از سنش تجربیات در حرفه و شغل خود را دارد به خبرنگار ما گفت: مغازه اسباب بازی فروشی دارم و نان آور خانواده هستم او که سالهاست خرج مادر بیمار و خواهرانش را می دهد حالا نزدیک به دوسال است که روزهای سختی را می گذارند.

,

وی با توجه به تعطیلی اصناف گفت: اتاق اصناف فکری به حال بازاریان نمی کند در حالیکه احتیاج به همراهی داریم به خصوص افرادی که مغازه آنها اجاره ای است.

,

جوان همدانی افزود: ماهی 4 میلیون اجاره مغازه می دهم و این در حالی است که مشتری آنچنانی ندارم.

,

احمد گازرانی، دبیر اتاق اصناف همدان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: وضعیت بازاریان را به خوبی درک می کنیم چرا که نزدیک دو سال است کسب و کار آنچنانی ندارند.

,

وی افزود: در سال گذشته پویش هایی چون من اجاره بها را می بخشم در سطح بازار داشتیم و خوشبختانه شاهد همکاری و تعامل خیلی از صاحبان مغازه ها بودیم اما متاسفانه این کار همکاری سایرین را نیز می طلبد که شاهد آن نبودیم.

,

دبیر اتاق اصناف گفت: افرادی که مشکل دارند و به خصوص فردی بیمار در خانه دارند حتما باید حمایت شوند و می توانند با ما در میان بگذارند تا همکاری با آنها داشته باشیم.

,

به گزارش عصر همدان؛ در شرایطی که تورم روز به روز شده و کرونا کرکره ها را پایین کشیده است گذران زندگی به سختی می گذرد.

,

مردم دست مسئولانی را می بوسند که به این قضایا بی تفاوت نباشند؛ شاید کوچکترین قدمها نان را بر سفره ای ببرد و هر چند کمک ها اندک، اما گره گشا باشد؛ و امروز همه ما چه افرادی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند و چه مسئولینی که تصمیمات درست نمی گیرند و عادی انگاری می کنند تک تک باید پاسخگوی سفره های خالی مردم باشند.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه