اخبار داغ

رییس اداره منابع طبیعی مهاباد:

طرح “جنگل کاری مشارکتی” در مهاباد اجرا می‌شود

طرح “جنگل کاری مشارکتی” در مهاباد اجرا می‌شود
پاتو گفت: ۸۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان برای طرح "جنگل کاری مشارکتی" در این شهرستان شناسایی و آماده واگذاری به متقاضیان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، مجید پاتو امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۸۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان برای طرح “جنگل کاری مشارکتی” در این شهرستان شناسایی و آماده واگذاری به متقاضیان است، اظهار داشت: در اجرای این طرح که در اراضی که به آب دسترسی دارند اجرا می شود، زمین و نهال به مجری طرح واگذار می‌شود و با کسانی که در این طرح شرکت می‌کنند، همکاری لازم انجام خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی افزود: طرح جنگل کاری مشارکتی در مهاباد با هدف پایداری بیشتر منابع طبیعی منطقه و با محوریت نهال کاری بادام ، گردو و گل محمدی انجام می شود و اشتغالزایی خوبی نیز برای مردم منطقه خواهد داشت.

,

رییس اداره منابع طبیعی مهاباد  تصریح کرد: ایجاد پوشش با احداث جنگل‌های وسیع سبب حفاظت آب‌ و خاک، لطافت هوا و کاهش دمای هوا در منطقه شده و همچنین زمینه گردشگری و تفرجگاهی منطقه را نیز توسعه خواهد داد.

,

وی همچنین به اجرای طرح ” زراعت چوب ” نیز در این شهرستان اشاره کرد و گفت: توسعه «زراعت چوب» در منطقه فرصتی مغتنم و راهکاری مطمئن برای احیای جنگل‌ها و جلوگیری از تخریب آنها به شمار می‌رود.

,

پاتو با بیان اینکه تاکنون برای ۲۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان برای کاشت ۳۵ هزار اصله نهال صنوبر متقاضی ثبت نام کرده است، افزود: در سال‌های قبل، نهال درخواستی زراعت چوب در زمان کاشت توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در اختیار این اداره قرار می‌گرفت اما امسال سهمیه نهال براساس درخواست متقاضیان صورت می‌گیرد.

,

رییس اداره منابع طبیعی مهابادبا بیان اینکه متقاضیان و علاقه‌مندان به زراعت چوب برای دریافت نهال رایگان می‌توانند به این اداره مراجعه کنند افزود: متقاضیان باید ابتدا درخواست خود را برای زراعت چوب به این اداره تحویل دهند تا کارشناسان، مکان کاشت و تعداد نهال‌های مورد نیاز را بررسی و موضوع را به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی اعلام کنند.

,

وی اضافه کرد: هم‌اکنون زراعت چوب در این شهرستان بیشتر به صورت حاشیه‌کاری در باغ‌ها و زمین‌های زراعی انجام شده و در مجموع ۲۰ تا ۳۰ هکتار به این امر اختصاص یافته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه