اخبار داغ

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در لنده چه فعالیتی دارد؟/ لنده قطب کشاورزی می‌شود؟

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در لنده چه فعالیتی دارد؟/ لنده قطب کشاورزی می‌شود؟
بخش کشاورزی همواره به عنوان یکی از بخش های مهمی در رونق تولید است که با رفع موانع سد راه و پشتیبانی از آن می توان شاهد یک جهش بزرگ درتولید و اشتغالزایی جوانان این دیار باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، یکی از مهمترین بخش هایی که نقش مستقیم در تولید و اشتغال دارد بخش کشاورزی با زیر گروه های مختلف آن است که می تواند با رفع نیازمندی های داخل، کشور را از واردات بی رویه محصولات کشاورزی بی نیاز کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, ، یکی از مهمترین بخش هایی که نقش مستقیم در تولید و اشتغال دارد بخش کشاورزی با زیر گروه های مختلف آن است که می تواند با رفع نیازمندی های داخل، کشور را از واردات بی رویه محصولات کشاورزی بی نیاز کند.,

همه ساله از سوی مقام معظم رهبری شعار سال یعنی ترسیم نقشه راهی برای کشور تعیین می شود که به عنوان یک سند راهبردی برای همه مسولان اجرایی کشور لازم الاجرا است که توجه به بخش های کشاورزی که یک بخش تولیدی و موثر در افزایش سطح کشاورزی،دامداری و دامپروری، باغات، آبزیان، زنبور عسل و سایر بخش هااست باید به شکل ویژه ای صورت پذیرد.

,

بخش کشاورزی همواره به عنوان یکی از بخش های مهم در رونق تولید است که با رفع موانع سد راه و پشتیبانی از آن می توان شاهد یک جهش بزرگ درتولید و اشتغالزایی جوانان این دیار باشد.

,

, ,

سال۱۳۸۲طرح بزرگ آبرسانی به ۵۰۰هکتار از اراضی کشاورزی دشت آبلش در بخش مرکزی شهرستان لنده کلید خورد که در نهایت پس از۱۲سال افتتاح و در مسیر تولید قرارگرفت که بخش های زیادی از زمین های زراعی روستاهای مالشیخ، دشت آبلش، شهرک مالشیخ، دمله را تحت پوشش قرار داد که نقش موثری در تولید در این شهرستان داشته است.

, سال۱۳۸۲طرح بزرگ آبرسانی به ۵۰۰هکتار از اراضی کشاورزی دشت آبلش در بخش مرکزی شهرستان لنده کلید خورد که در نهایت پس از۱۲سال افتتاح و در مسیر تولید قرارگرفت که بخش های زیادی از زمین های زراعی روستاهای مالشیخ، دشت آبلش، شهرک مالشیخ، دمله را تحت پوشش قرار داد که نقش موثری در تولید در این شهرستان داشته است.,

, , ,

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنده در همین رابطه گفت: تقویت و توسعه بخش کشاورزی به عنوان یک بخش مولد و اشتغال است که ضروت حمایت همه جانبه از این بخش که نقش مهمی در تولید و اشتغال دارد می تواند در تحقق و پیشرفت شهرستان نقش موثری داشته باشد.

,

حکمت الله همتی نژاد گفت: پروژه دشت بن بخش موگرمون شهرستان لنده یکی دیگر از پروژه های مهم جهش تولید در شهرستان است که بیش از۵۰۰هکتار با اشتغالزایی مستقیم۲۵۰نفر و بیش از ۵۰۰نفر به طور غیر مستقیم دارد که عملیات احداث ایستگاه ،منبع ذخیره ۲ هزار لیتری در طول اجرای پروژه نیز در دستور کار است.

,

, ,

 وی تصریح کرد: اعتبار این پروژه بیش از ۱۵میلیاردتومان است که با مشارکت بنیاد علوی در بیش از ۵۰۰هکتار از اراضی کشاورزی روستای دشت بن اجرایی خواهد شد و هم اکنون  بیش از ۲ونیم کیلومتر از لوله های خط انتقال در طول مسیر پیاده سازی شده است.

,

همتی نژاد گفت: با اجرای این پروژه شاهد یک جهش مهم تولیدی بخش کشاورزی در سطح شهرستان خواهیم بود به طوری که همزمان بیش از یک هزار هکتار از اراضی شهرستان در دو منطقه دشت بن در بخش موگرمون و دشت آبلش در بخش مرکزی لنده را تحت پوشش خواهیم داشت.

,

, ,

وی تاکیدکرد: در صورت حمایت سازمان مدیریت برنامه ریزی و استانداری کهگیلویه وبویراحمد در آینده نیز زمینه برای آبیاری بیش از دو هزار هکتار از اراضی دشت ناصری و کل شور نیز فراهم می شود که در صورت تامین اعتبارات لازم شاهد تبدیل شدن لنده به قطب کشاورزی استان خواهیم شد.

,

بدون شک با اجرای چنین طرح های کشاورزی در سطح شهرستان می تواند علاوه بر افزایش چندین برابری تولید باعث اشتغالزایی چندصد نفری در این شرایط اقتصادی شود که نیازمند رفع موانع تولید و حمایت و پشتیبانی همه جانبه است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه