اخبار داغ

رقابت داغ ۳ مدعی برای کسب ۲ سمهیه‌ المپیک

وزنه برداری قهرمانی آسیا| استارت لیست رقابتها اعلام شد؛ سنگین وزن در قرق ایران/ حذف حافظ، رونمایی سهراب

وزنه برداری قهرمانی آسیا| استارت لیست رقابتها اعلام شد؛ سنگین وزن در قرق ایران/ حذف حافظ، رونمایی سهراب
استارت لیست رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا اعلام شد و رسول معتمدی و علی داودی در رده نخست دسته‌های ۱۰۲ و ۱۰۹+ کیلوگرم قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا که یکی از گزینشی‌های المپیک با درجه گلد به شمار می‌رود، از هفته جاری در تاشکند ازبکستان آغاز خواهد شد و وزنه برداران ایران روی تخته خواهند رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
تیم ملی وزنه برداری ایران با تیم کامل در دو بخش مردان و زنان در این رقابتها شرکت کرده و وزنه برداران ایران روی تخته می روند. 
,
 
,
این رقابتها با توجه به امتیاز المپیکی از اهمیت و اعتبار ویژه‌ای برخوردار است و تمامی وزنه برداران مطرح در این دوره از رقابتها حضور دارند تا سهمیه المپیک خود را نهایی کنند.
,
 
,
از ایران نیز سه شانس اصلی المپیکی وزنه برداری روی تخته می روند تا با افزایش و کسب امتیازات لازم سهمیه خود را قطعی کنند. علی داودی در دسته ۱۰۹+کیلوگرم و سهراب مرادی
,
 
,
در دسته ۹۶ کیلوگرم دو شانس اصلی حضور در المپیک هستند که می‌توانند امتیاز کامل این گزینشی را از آن خود کرده و سهمیه خود را نهایی کنند.
,
 
,
کیانوش رستمی نیز با وزنه‌زدن در دسته ۸۹ کیلوگرم به دنبال جایگزین کردن امتیازات این مسابقه برای دسته ۹۶ کیلوگرم است.
,
 
,
بنا به اعلام مسوولان برگزاری رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا،  ایران با ۹ وزنه‌بردار در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا خواهد کرد. قرار بود تیم ایران کامل اعزام شود اما مصدومیت حافظ قشقایی موجب شد تا اعزام وی منتفی شود.
,
 
,
استارت لیست ورودی این رقابتها امروز اعلام شد و با توجه به رقبای مطرح و رکوردهای رقبا شاهد رقابتهای نزدیک دز این دوره خواهیم بود.
,
 
,
با توجه به رکوردهای ورودی اعلام شده تمام ورزشکاران ایران در لیست ورودی در گره A حضور دارند.
,
 
,
در استارت لیست رکوردهای وزنه‌برداران حاضر در مسابقات تاشکند رسول معتمدی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم و علی داودی در دسته فوق سنگین بیشترین رکورد را در دسته‌های خود دارند. 
,
 
,
*مردان
, *مردان,
دسته ۷۳ کیلوگرم
,
در دسته ۷۳ کیلوگرم ۷ وزنه‌بردار در گروه A حضور دارند که مصطفی جوادی از ایران با رکورد مجموع ۳۴۰ کیلوگرم در جایگاه سوم قرار دارد. وزنه‌بردار چینی با ۳۵۰ کیلوگرم در رده نخست قرار دارد.
,
 
,
دسته ۸۱ کیلوگرم
,
در دسته ۸۱ کیلوگرم حسین سلطانی با رکورد ۳۵۰ کیلوگرم حضور دارد که به صورت مشترک به وزنه‌بردار ترکمنستان و ازبکستان در رده سوم قرار دارد.
,
 
,
دسته ۸۹ کیلوگرم
,
در دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران دو نماینده دارد و برای ایران در این دوره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کیانوش رستمی دارنده مدال طلا المپیک ۲۰۱۶ ریو از دسته ۹۶ کیلو به این وزن آمده و در این دسته روی تخته برود. در این دسته رکورد ورودی رستمی ۳۷۰ کیلوگرم و علی میری هم با رکورد ورودی ۳۶۵ کیلوگرم به مصاف رقبا می‌روند. در دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌بردار کره‌ای با مجموع ۳۹۰ کیلوگرم در جایگاه نخست و رستمی به همراه وزنه‌بردار ازبک در رده دوم قرار دارند. میری هم سوم است.
,
 
,
دسته ۹۶ کیلوگرم
,
مهمترین رقابت برای وزنه برداری ایران در دسته ۹۶ کیلوگرم خواهد بود چرا که در این دسته سهراب مرادی بعد از حدود ۲ سال مصدومیت روی تخته برود و رسما وزنه بزند. سهراب ضمن رقابت با وزنه‌بردار چینی و کره‌ای باید به دنبال کسب امتیاز لازم برای المپیک باشد. در این دسته وزنه بردار کره‌ای رکورد ورودی خود را ۳۹۵ کیلوگرم اعلام کرده و در صدر گروه قرار دارد. تیان تائو ورزشکار چینی با رکورد ۳۹۰ کیلوگرم در رده دوم قرار گرفته. سهراب مرادی هم با رکورد ورودی ۳۸۵ کیلوگرم در رده سوم قرار دارد.
,
 
,
دسته ۱۰۲ کیلوگرم
,
در این وزن ایران دو وزنه بردار دارد و رسول معتمدی با رکورد ورودی ۳۸۵ کیلوگرم در صدر ایستاده. در این دسته رضا دهدار با وردی ۳۸۰ کیلوگرم نیز حضور خواهد داشت.  
,
فارس الباخ وزنه بردار مطرح قطری و رقیب سهراب مرادی در ۹۶ کیلوگرم، در این رقابتها در دسته ۱۰۲ کیلوگرم روی تخته خواهد رفت و رکورد ورودی مجموع او ۳۸۰ کیلوگرم است.
,
همچنین رسول بیکف وزنه‌بردار قرقیزی که مرادی برای کسب عنوان برترین وزنه‌بردار آسیا با او رقابت دارد، در دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه خواهد زد.
,
 
,
دسته ۱۰۹ کیلوگرم
,
در دسته ۱۰۹ کیلوگرم ۱۰ ورزشکار با هم رقابت دارند که کیا قدمی با رکورد ورودی ۳۹۵ کیلوگرم نماینده ایران است. رکورد ورودی صدر استارت لیست این دسته با ۴۲۰ کیلوگرم برای اکبر ژورائف و روسلان نورالدین‌اف از ازبکستان است.
,
 
,
دسته ۱۰۹+ کیلوگرم
,
در رقابت های قهرمانی آسیا ازبکستان جذابترین مسابقه مربوط به دسته ۱۰۹+ کیلوگرم است جایی که علی داودی به همره ۵ ورزشکار دیگر به روی تخته خواهند رفت. داودی با رکورد ورودی ۴۳۵ کیلوگرم در این دسته نفر نخست است.
,
 
,
*زنان
, *زنان,
در این دوره از رقابتها تیم زنان ایرام نیز حضور دارد و روی تخته با رقبا رقابت خواهند کرد.
,
رکورد ورودی نمایندگان ایران به شرح زیر است:
,
 
,
گروه B دسته ۵۵ کیلوگرم:
,
۵ وزنه بردار در این گروه حضور دارند و رکورد ورودی پوپک بسامی از ایران ۱۸۲ کیلوگرم است.
,
 
,
گروه A دسته ۷۱ کیلوگرم:
,
فروغ یونسی  از ایران با ۶ وزنه بردار در این گروه به رقابت می پردازد. رکورد ورودی او ۱۸۸ کیلوگرم است که در رده ششم گروه قرار دارد.
,
بیشترین رکورد ورودی با ۲۳۰ کیلوگرم برای وزنه بردار ترکمنستان است.
,
 
,
گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم: 
,
در این گروه ۸ وزنه بردار به رقابت می پردازند و ایران دو نماینده دارد. رکورد ورودی الهام حسینی ۲۱۵ کیلوگرم و  الناز باجلانی ۲۰۵ کیلوگرم است.
,
بیشترین رکورد وروی برای وزنه بردار قزاقستان با ۲۳۵ کیلوگرم است.
,
 
,
گروه A دسته ۸۷+ کیلوگرم:
,
۸ وزنه بردار در این گروه حضور دارند. فاطمه یوسفی با رکورد ورودی ۲۱۰ کیلوگرم نماینده ایران در این وزن است.
,
 
,
یوسفی به همراه وزنه بردار مغولستان کمترین رکوردهای ورودی  را دارند.
,
 
,
بیشترین رکورد ورودی با ۲۶۰ کیلوگرم برای وزنه برداران کره جنوبی  و اندونزی است.
,
 
,
همچنین از ایران در بخش داوری و گروه فنی مسابقات، علی ذیفهم و مهدی خالقی از ایران حضور دارند. داود باقری نیز در کمیته پزشکی مسابقات حضور دارد.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه