اخبار داغ

مدیرامور زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی:

تمام مطالبات خرید تضمینی گندم پرداخت شد/ خشکسالی شدید سطح زیر کشت گندم خراسان‌جنوبی را کاهش داد

تمام مطالبات خرید تضمینی گندم پرداخت شد/ خشکسالی شدید سطح زیر کشت گندم خراسان‌جنوبی را کاهش داد
حسینی گفت: در سال زراعی جاری باتوجه به خشکسالی شدیدی که در استان خراسان‌جنوبی وضع شده و کاهش نزولات جوی، پیش‌بینی می‌شود مزارع گندم دچار خسارت خشکسالی شود و بخشی از تولید گندم استان به ویژه در مورد گندم دیم از دست برود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مجتبی حسینی مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد سطح زیر کشت گندم در استان خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در سال زراعی گذشته سطح برداشت گندم در استان ۱۷ هزار و ۹۳۶ هکتار بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
وی افزود: با توجه به این‌که سال گذشته شاهد بارندگی در استان بودیم کشاورزان در بحث کشت گندم دیم نیز اقدام کرده و ۷ هزار و ۵۵۰ هکتار گندم دیم در استان کشت شده است.
,
 
,
مدیرامور زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در مجموع در سال گذشته میزان گندم برداشت شده آبی و دیم در خراسان‌جنوبی ۶۷ هزار و ۳۴۰ تن بوده است.
,
 
,
حسینی با بیان این‌که سال گذشته ۲۰ هزار تن گندم تولیدی استان به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده، عنوان کرد: ارزش ریالی گندم خریداری شده از کشاورزان ۵۰ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان بوده که تمامی این مبلغ به حساب کشاورزان پرداخت شده و کشاورزان هم استانی طلبی در بحث خرید تضمینی گندم ندارند.
,
 
,
وی در مورد سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جدید، اظهار کرد: در سال زراعی جاری با توجه به کاهش نزولات جوی و خشکسالی شدیدی که در استان شاهد هستیم، سطح زیر کشت گندم در خراسان‌جنوبی کاهش داشته است.
,
 
,
مدیرامور زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت گندم آبی در استان ۱۷ هزار و ۶۵ هکتار و سطح زیر کشت گندم دیم ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار است.
,
 
,
حسینی خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری باتوجه به خشکسالی شدیدی که در استان وضع شده و کاهش نزولات جوی، پیش‌بینی می‌شود مزارع گندم دچار خسارت خشکسالی شود و بخشی از تولید گندم استان به ویژه در مورد گندم دیم از دست برود.
,
 
,
وی اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی گندم نان در سال زراعی جاری چهار هزار تومان اعلام شده که رایزنی‌هایی برای اصلاح قیمت گندم در سطح کشور در حال انجام است.
,
 
,
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: ارقام گندمی که درخراسان جنوبی کشت می‌شود شامل گندم ارگ، نائین، بم، افق، سیستان، برزگر، پیشگام و ارقام محلی است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه