اخبار داغ

جراح و فوق تخصص چشم:

چشم ها از ویروس کرونا در امان نیستند/ ایران نیازی به هیچ کشوری در حوزه چشم پزشکی ندارد

چشم ها از ویروس کرونا در امان نیستند/ ایران نیازی به هیچ کشوری در حوزه چشم پزشکی ندارد
خسرو جدیدی با اشاره به جایگاه ایران در حوزه چشم پزشکی دنیا گفت: کشور ایران در حوزه چشم پزشکی در میان 15 کشور دنیا قرار داشته و هیچ نیازی به هیچ کشوری در دنیا ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پروفسور خسرو جدیدی، مختصص چشم و فوق تخصص قرنیه در گفت و گو با خبرنگار مرآت درباره جایگاه پزشکی ایران در حوزه چشم و در میان کشور های دنیا گفت: در اوایل سال های دور علم پزشکی و حوزه چشم وابستگی زیادی به کشور های دنیا داشته وبسیاری از بیماران برای درمان به کشور های اروپا مراجعه می کردند اما امروز عمل پزشکی و چشم پزشکی ما در میان 15 کشور دنیا قرار داشته و ایران هیچ نیازی به کشور های دنیا ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار مرآت,  ,

جدیدی با اشاره به جراحی های پزشکی در ایران خاطر نشان کرد: بهترین جراح های چشم دنیا  در ایران و در بیمارستان های جمهوری اسلامی در حال خدمت به مردم بوده و عمل های حساس و سخت بسیاری در کشور انجام شده و اکثریت این عمل ها موفقیت آمیز بوده و نتایج بسیار مطلوبی داشته است.

,

جراح و مختصص چشم با بیان اینکه جامعه پزشکی تلاش زیادی در حوزه خیریه های پزشکی انجام داده اند تصریح کرد: بسیاری از پزشکان در کشور عمل های زیادی را به صورت رایگان برای محرومین و افراد بی بضاعت انجام داده اند و در بیمارستان های کشور نیز عمل های رایگان بسیاری به واسطه این پزشکان انجام گرفته که شخص بنده نیز از این عمل خیر مستثنی نبوده ام.

,

وی با اشاره به کار های خیر سیستماتیک پزشکان در کشور اضافه کرد: علاوه بر ویزیت و عمل های رایگان پزشکان در حوزه پزشکی کشور برخی کار های خیر در قالب خیریه ها و بصورت سیستماتیک انجام شده و در این مسیر موسسات خیریه و درمانگاه ها و بیمارستان های زیادی با حمایت همکاران ما ساخته و در حال فعالیت هستند.

,

این پزشک بزرگ و نامدار ایرانی با اشاره به فعالیت خود در موسسه خیریه مهد کرامت سمنان اظهار کرد: یکی از فعالیت های خیر بنده ویزیت و عمل چشم در سمنان و موسسه خیریه مهد کرامت بوده و همکاران بنده نیز در این استان تلاش زیادی در این حوزه کرده اند به طوری که بر اساس آخرین آماری که به دست بنده رسیده سمنان در رتبه دوم موقوفه و کارهای خیر پزشکی و غیرپزشکی قرار دارد.

,

جدیدی درباره تاثیر کرونا برحوزه تخصصی چشم پزشکی توضیح داد: چشم پزشکان به علت ارتباط نزدیک و در فاصله بسیار کم با بیمار در خطر جدی ابتلا به کرونا قرار دارند و متاسفانه در ایام شیوع کرونا پزشکان و متخصصان بنام و معروف زیادی در سطح کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و نام آن ها در میان مدافعان سلامت کشور جاودان شده است.

,

وی با اشاره به تاثیر مستقیم بیماری کرونا بر چشم و بینایی انسان بیان کرد: یکی از حوزه های تاثیرگذاری ویروس کرونا بر بینایی و چشم انسان بوده و تا الان موارد بسیاری از تاثیرگذاری منفی این بیماری بر چشم و بینایی بیماران مبتلا داشته و در برخی موارد به عمل جراحی و تخلیه چشم منجر شده است و به همین علت چشم از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه