اخبار داغ

مدیر بنیاد مسکن شهرستان راز و جرگلان:

آهنگ نوسازی مسکن در راز و جرگلان شتاب گرفت/بهره برداری از ۱۵۰ واحد مسکونی محرومان طی ۳ ماه آینده

آهنگ نوسازی مسکن در راز و جرگلان شتاب گرفت/بهره برداری از ۱۵۰ واحد مسکونی محرومان طی ۳ ماه آینده
سعید رئوفی گفت: وضعیت نوسازی مسکن در راز و جرگلان تا سال 98 به عللی بسیار ضعیف بود، اما با پیگیری های مسئولان اجرایی و اختصاص اعتبارات ویژه مسکن به این شهرستان آهنگ نوسازی مسکن شتاب گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید رئوفی، مدیر بنیاد مسکن شهرستان راز و جرگلان در گفت و گو با عصراترک با بیان این مطلب اظهار کرد: شهرستان راز و جرگلان دارای ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار و سه شهر با جمعیت ۱۲ هزار نفری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,
رئوفی گفت: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ این شهرستان دارای ۱۱ هزار و ۷۰۰ خانوار است.
,
 
,
وی در ادامه با یادآوری این مطلب که میزان مقاوم سازی منازل روستایی و شهرهای ۲۰ هزار نفر جمعیت در سطح هفت شهرستان خراسان شمالی به ۷۰ درصد رسیده است، عنوان کرد: در شهرستان راز و جرگلان مقاوم سازی منازل روستایی طی سال های ۸۴ تا ۹۸ به ۱۹ درصد رسیده بود.
,
 
,
وی همچنین با اشاره به وقوع سیل مخرب سال ۹۸ در این شهرستان، گفت: احداث سه هزار واحد مسکونی جدید که بر اثر جاری شدن سیل تخریب شده بودند، در دستور کار قرار گرفت.
,
 
,
رئوفی عنوان کرد: احداث بخشی از این واحدها به پایان رسیده و بخش دیگری هنوز در دست ساخت هستند.
,
 
,
وی تصریح کرد: از سال ۹۸ تا به کنون منازل مسکونی نو سازی شده از ۱۹ درصد به ۳۵ درصد رسیده است.
,
 
,
وی همچنین به ۷۰۰ منزل مسکونی محرومان این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: تا به کنون ۱۵۰ واحد از آنها به بانک های عامل معرفی شده اند و قرارداد اعطای تسهیلات به آنان برای نوسازی منازل انجام شده و تا سه ماه آینده ساخت این منازل به پایان می رسد.
,
 
,
مدیر بنیاد مسکن شهرستان راز و جرگلان درباره میزان تسهیلات اعطایی به واحدهای مسکن روستایی و مسکن های محرومان نیز اظهار کرد: تسهیلات اعطایی نوسازی به منازل مسکونی غیر مقاوم روستایی که بر اثر سیل سال ۹۸ تخریب شدند شامل ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه، ۲۱ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۶۰ پاکت سیمان رایگان همچنین تسهیلات اعطایی نوسازی به منازل مسکونی غیر مقاوم محرومان شامل ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض هستند.
,
 
,
وی به وقوع زلزله های اخیر در شهرستان راز و جرگلان نیز اشاره و عنوان کرد: با توجه به رشد مقاوم سازی منازل مسکونی در این شهرستان، وقوع زلزله خسارت چندانی را به همراه نداشت و فقط مسکن های کاه گلی دچار ترک خوردگی شدند.
,
 
,
رئوفی در خاتمه یادآور شد: به طور کلی، تا به کنون در این شهرستان چهار هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی نوسازی و بهسازی شده اند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه