اخبار داغ

فوق‌تخصص آی‌سی‌یو در گفت‌و‌گو با دانا مطرح کرد:

مشاوران برخی مقامات آمار دقیقی درباره کرونا به آنها ارائه نمی‌کنند/ لزوم ورود قوه قضائیه به اشتباهات مسئولان

مشاوران برخی مقامات آمار دقیقی درباره کرونا به آنها ارائه نمی‌کنند/ لزوم ورود قوه قضائیه به اشتباهات مسئولان
یک فوق تخصص آی‌سی‌یو با بیان اینکه در مورد افزایش ابتلا به کرونا بخش های مختلف اشتباه کرده اند، گفت: آنگونه که از شواهد مشخص است، مشاوران برخی مقامات در مورد کرونا اطلاعات و آمار دقیقی به آنها ارائه نمی کنند.
[

دکتر سید محمد رضا هاشمیان، متخصص بیهوشی و فوق تخصص آی‌سی‌یو در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در رابطه افزایش آمار مرگ و میرهای کرونایی مطالبی را عنوان کرد و سرآغاز این حجم از تلفات بیماری را به سفرهای نوروزی مربوط دانست و در این زمینه اظهار داشت: قبل از آغاز موج چهارم و در شب عید جدول‌ها در هر جایی رنگی را نشان می‌دادند. این رنگ ها در حدود یک هفته مانده به عید بسیار بسیار کمرنگ شده بود و این کم‌رنگی عموما شامل رنگ‌های آبی و زرد و نارنجی بود که محدوده های بسیار کوچکی از رنگ های قرمز را هم نقشه های وزارت بهداشت نشان می دادند.  

, دکتر سید محمد رضا هاشمیان، متخصص بیهوشی و فوق تخصص آی‌سی‌یو در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛, دکتر سید محمد رضا هاشمیان, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ارتباط با رنگ بندی شهرها در روزهای پایانی سال ادامه داد: در کنار این اتفاق که تعداد فوتی ها به کمتر از 70 نفر رسیده بود، متخصصان اعلام کردند که این رنگ‌ها و نقوش بسیار خوب است؛ اما خواهشاً با این وجود سفر نروید.

,

 

,

آمارهایی که ساده‌انگاری ایجاد کرد

, آمارهایی که ساده‌انگاری ایجاد کرد, آمارهایی که ساده‌انگاری ایجاد کرد,

هاشمیان افزود: آن قسمت دوم که سفر نروید را مردم کمتر شنیدند؛ اما قسمت اول را باور کردند و به خیال اینکه بیماری مهار یا تمام شده، به سفر رفتند. لذا سفرهای بسیار زیادی اتفاق افتاد و در نتیجه این سفرهای غیر ضروری، رنگ‌های نقشه این روزها به رنگ‌های نارنجی و قرمز وحشتناکی تبدیل شده است. همین اتفاق جمعیت بسیار زیادی از خانواده ها که هنوز با این بیماری درگیر نشده بودند را متاسفانه درگیر کرد. ضمن آنکه این روزها ویروس جهش یافته شده و خطر آنها بسیار بسیار بیشتر از قبل شده است.

,

 

,

از مردم تا مسئولان، همه اشتباه کردیم

, از مردم تا مسئولان، همه اشتباه کردیم, از مردم تا مسئولان، همه اشتباه کردیم,

پزشک معالج دو ستاره فقید فوتبال در بخش دیگری از اظهاراتش مطرح کرد: حال سوال این است که آیا مسئولان وزارت بهداشت در این مشکل نقشی داشته‌اند، یا خیر؟ پاسخ این است:"بله"؛ همه ما اشتباه کرده ایم. هم افرادی که پزشک، کادر درمان و حتی پرستار بودند اشتباه کردند و هم مردم. همه به گمان اینکه این فصل گذراست، این باور را داشتند که این دوره می‌گذرد؛ ممکن است پاندمی هم بگذرد و هم افرادی که با عدم علم و دانش ناآگاهانه این پاندمی را گسترده تر کردند و سبب شدند که آمار کرونا بالاتر برود تا به آمارهای بی سابقه امروز برسیم.

,

 

,

مشاوران برخی مقامات به آنها آمار دقیق ارائه نمی کنند

, مشاوران برخی مقامات به آنها آمار دقیق ارائه نمی کنند, مشاوران برخی مقامات به آنها آمار دقیق ارائه نمی کنند,

وی در رابطه با آمار های متناقضی که در واپسین روزهای پایانی سال گذشته در مورد کرونا عنوان می شد و سبب باور مهار کرونا در عامه مردم شد، گفت: می‌دانیم که مقامات ارشد اجرایی از افراد و مشاورانی اطلاعات و آمار می‌گیرند. من احساس می‌کنم که مشاوران برخی مقامات اطلاعاتی غیردقیق را به آنها منتقل می‌کردند و آن افراد نیز در رسانه‌های عمومی به طرح این نظرات می پرداختند. خب قاعدتا مقامات ارشد اجرایی هر کشوری مشاورانی دارد و با مشاوران مورد اعتماد خود همفکری می کند؛ اما آنگونه که از شواهد مشخص است مشاوران این شخصیت ها در مورد آمار کرونا اطلاعات و آمار دقیقی به آنها ارائه نکرده‌اند.

,

 

,

چرا آمارها شبهه برانگیزند؟

, چرا آمارها شبهه برانگیزند؟, چرا آمارها شبهه برانگیزند؟,

هاشمیان در اثبات ادعای فوق عنوان کرد: زمانی اعلام کردند که ۲۵ میلیون جمعیت گرفتار کرونا خواهد شد. وقتی امروز به آمار وزارت بهداشت مراجعه می‌کنند، آمار دو میلیون مبتلا را نشان میدهد. بین دو میلیون امروز و ۲۵ میلیون در حدود ۱۱ ماه پیش خیلی تفاوت است. در آن زمان ریاست جمهوری اعلام کردند که ۲۵ میلیون و امروز آمار وزارت بهداشت ۲ میلیون مبتلا را نشان میدهد؛ من می‌خواهم بگویم که هر دو این آمار غلط است.

,

 

,

پول‌هایی که هروز صرف جولان کرونا می‌شوند؟

, پول‌هایی که هروز صرف جولان کرونا می‌شوند؟, پول‌هایی که هروز صرف جولان کرونا می‌شوند؟,

وی اضافه کرد: این مرگ و میرها جزء حوادث غیرمترقبه، نیست. دردناک است که در کنار جان باختن این هم وطنان، روزانه میلیاردها میلیارد تومان بودجه و همچنین پول و هزینه دارو و درمان از جیب مردم به فنا می‌رود که در این شرایط اقتصادی نقطه غم‌انگیز است. کسی تاکنون به این موضوع توجه نکرده که در روز چقدر برای ماسک، اکسیژن و الکل در کل کشور هزینه می شود که چه بسا اگر یکی بتواند گزارش انها را مکتوب و ارائه کند رقم شگفت انگیزی خواهد شد.

,

 

,

مسئولان باید پاسخگوی اقدامات خود باشند

, مسئولان باید پاسخگوی اقدامات خود باشند, مسئولان باید پاسخگوی اقدامات خود باشند,

 این متخصص در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه جمع کثیری از هموطنان ما به واسطه کرونا فوت کردند، ادامه داد: شما این فوت ها را با تصادف مقایسه کنید که علت مرگ یک نفر در تصادف میتواند جاده یا ماشین یا اشتباه شخصی فرد باشد؛ ما می‌گوییم در این جاده، همه‌جور اتفاقی افتاده؛ یعنی در جاده کرونا اتفاقاتی که منجر به مرگ شده هم افرادی در آن دخیل بوده اند. مثل افرادی که صاحب امضا بوده اند برای خرید دارو و خرید تجهیزات و افرادی که امضا کرده‌اند که قرنطینه باشد یا نباشد. این افراد باید امروز پاسخگوی اعمال خود باشند. اگر بتوانند پاسخ تخصصی مناسب بدهند که چه بهتر؛ چرا که در کشوری ۸۵ میلیونی نمی توان اجازه داد چند نفر در چند وزارتخانه در رأس کار قرار بگیرند و افرادی به خاطر اشتباهات آنان فوت کنند و پس از مدتی آن افراد کنار بروند و کسی هم متوجه خطاهای آنها نشود.

,

 

,

لزوم ورود قوه قضائیه به تخلفات مدیریتی

, لزوم ورود قوه قضائیه به تخلفات مدیریتی, لزوم ورود قوه قضائیه به تخلفات مدیریتی,

هاشمیان در خاتمه اظهاراتش تصریح کرد: در کنار جریاناتی که عنوان کردم و در کنار مستندات قوه قضاییه لازم است کارشناسی رسمی کند؛ این افراد بایدجوابگو باشند؛ اگر کار و اقدام این افراد درست بوده باشد که از آنها تقدیر و تشکر شود و اگر نبوده حتما باید توبیخ شوند.

,

انتهای پیام/ 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه