اخبار داغ

یک بانکدار نشای برنج در مازندران:

نظارت مناسبی بر بازار خدمات کشاورزی نیست/ دستمزد ۲۲ هزار تومانی نشای هر سینی بذر برنج

نظارت مناسبی بر بازار خدمات کشاورزی نیست/ دستمزد ۲۲ هزار تومانی نشای هر سینی بذر برنج
علی توکلی می‌گوید: نظارتی بر بازار مایحتاج کشاورزان نیست و هر ساله قیمت‌ها به طرز وحشتناکی افزایش می‌یابد؛ متاسفانه نرخ جامعی برای خیلی از خدمات و دستمزدهای این بخش وجود ندارد و کشاورز بسته به زمان محدود خود در فصل نشا مجبور به تن دادن قیمت‌ها می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی توکلی یکی از بانکداران نشا در سیمرغ در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین قیمت دستمزد دستگاه‌های نشاکار برنج اظهار کرد: قیمت‌ها به نسبت سال قبل، افزایش چندانی نداشته است.

وی افزود: نرخ‌ها خیلی با آن چیزی که ما در ذهن خود تصور می‌کردیم فاصله دارد و به زبان خودمانی خیلی دست پایین تعیین شده است.

این بانکدار نشا در مازندران، خاطرنشان کرد: سال گذشته صفر تا صد پرورش بذر هر سینی 18 هزار تومان بود و امسال تنها با 4 هزار تومان افزایش به 22 هزار و 500 تومان رسید.

توکلی ادامه داد: در واقع کشاورز بذر را به بانکدار نشا می‌دهد و ما باید آن را پرورش دهیم، بزرگ شود و سپس آن را به زمین‌های شالیزاری ببریم و آن را نشا کنیم و در نهایت به ازای هر سینی، 22 هزار و 500 تومان دریافت کنیم.

وی بیان کرد: نرخ دستمزد باید با توجه به تورم امسال، خیلی بیشتر از این تعیین می‌شد ولی متاسفانه این امر محقق نشد.

این بانکدار نشا در مازندران، عنوان کرد: اگر کشاورز، بذری به ما ندهد و بذر هم از ما باشد، هر جعبه بذر 5 هزار تومان است که به نرخ 22 هزار و 500 تومانی اضافه می‌شود.

توکلی در خصوص قیمت امسال سینی نشا در بازار گفت: قیمت سینی بستگی به جنس سینی دارد؛ قیمت سینی مواد نو در بازار تا 14 هزار تومان هم می‌رسد اما سینی مواد کهنه در بازار از 9 الی 11 هزار تومان وجود دارد.

وی متذکر شد: قیمت کود و سم نسبت به سال گذشته چندین برابر افزایش داشته است و برای نمونه کود سفیدی که سال قبل کیسه‌ای 80 هزار تومان می‌خریدیم امسال به بیش از 200 هزار تومان رسیده است و یا سولفات آلومینیوم 120 هزار تومانی سال قبل امسال به بیش از 500 هزار تومان رسیده است.

این بانکدار نشا در مازندران، یادآور کرد: نظارتی بر بازار مایحتاج کشاورزان نیست و هر ساله قیمت‌ها به طرز وحشتناکی افزایش می‌یابد؛ متاسفانه نرخ جامعی برای خیلی از خدمات و دستمزدهای این بخش وجود ندارد و کشاورز بسته به زمان محدود خود در فصل نشا مجبور به تن دادن قیمت‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه