اخبار داغ

معضل کمبود مخازن؛ پاشنه آشیل جمع آوری مکانیزاسیون زباله در کرمانشاه

معضل کمبود مخازن؛ پاشنه آشیل جمع آوری مکانیزاسیون زباله در کرمانشاه
شیوه فعلی جمع آوری زباله در کرمانشاه نیازمند توجه بیشتری است زیرا در آن مشکلاتی دیده می شود؛ یکی از این مشکلات کمبود مخازن زباله در محله ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس اجتماعی شبکه اطلاع رسانی مرصاد، جمع آوری مکانیزه زباله ها در کرمانشاه به وسیله خودروها و سطل های زباله مخصوص، یکی از اقدامات خوبی است که در کرمانشاه سال هاست در حال اجراست.

این شیوه جمع آوری در مقایسه با جمع آوری سنتی زباله بسیار کارآمدتر و از لحاظ بهداشتی بسیار بهتر است؛ خیلی ها به یاد دارند که شیوه سنتی آن چه مشکلاتی را برای بهداشت محلات ایجاد می کرد.

در این میان اما شیوه فعلی جمع آوری زباله در کرمانشاه نیازمند توجه بیشتری است زیرا در آن مشکلاتی دیده می شود؛ یکی از این مشکلات کمبود مخازن زباله در محله ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,

, ,

طی یک برنامه در نظر داریم مخازنی را به صورت عمده خریداری کنیم

, طی یک برنامه در نظر داریم مخازنی را به صورت عمده خریداری کنیم,

حسن مرادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز در خصوص کمبود مخازن جمع آوری زباله در سطح شهر، گفت: طی یک برنامه در نظر داریم مخازنی را به صورت عمده خریداری کنیم و در جاهایی که کمبود مخزن احساس می شود یا اینکه مخزن های فرسوده وجود دارند، مخزن گذاری صورت بگیرد.

,

مدیرکل امور هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه افزود: در حال حاضر تعداد ۶ هزار مخزن مکانیزه جمع آوری زباله در نقاط مختلف شهر کرمانشاه نصب شده‌اند.

,

وی خاطر نشان کرد: در کلانشهر ها و حتی شهرهای متوسط به خاطر اینکه از گذشته کار فرهنگی و فرهنگ سازی در آن شهرها به خوبی صورت گرفته زباله ها را در طی شبانه روز یکبار جمع آوری می کنند اما در شهر کرمانشاه به علت عدم آگاه سازی، شهروندان همکاری لازم را در این زمینه به عمل نمی‌آورند و ما مجبوریم در سه شیفت کاری نسبت به جمع آوری زباله اقدام کنیم.

,

مرادی ادامه داد: بارها مشاهده شده که شهروندان هر ساعتی از شبانه روز از منزل بیرون می زنند زباله‌ها را همراه خود می آورند و گاهی آنها را بر روی ماشین قرار می دهند و از دور در کنار مخازن زباله می‌اندازند و یا اینکه زباله ها را بجای اینکه در مخازن بگذارند آنها را در پارک ها یا سر خیابان‌ها رها می کنند که این اصلاً کار پسندیده‌ای نیست.

,

وی با بیان اینکه در هفته سه بار مخازن زباله ها شستشو می شوند، گفت: در آینده نزدیک بنا داریم با یک برنامه ریزی جمع آوری زباله ها را طی شبانه روز در یک ساعت مشخص انجام دهیم و این امر توسط بنر و نوشته هایی در سطح شهر اطلاع رسانی خواهد شد تا در کرمانشاه نیز مانند سایر شهرها یکبار در روز نسبت به جمع آوری زباله اقدام شود.

,

مدیرکل امور هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه بیان داشت: مشکل خاصی در خصوص جمع آوری زباله ها وجود ندارد و در تمامی کوچه ها مخازن زباله تعبیه شده و شهروندان باید مشارکت کنند و زباله ها را داخل مخازن بیاندازند.

,

, ,

وی خواستار همراهی مردم با نیروهای شهرداری شد و گفت: در این شرایط بد شیوع کرونا بسیاری از نیروهای پاکبان و رانندگان جمع آوری زباله به کرونا مبتلا شده اند و اگر شهروندان رعایت کنند کمتر شاهد این اتفاقات خواهیم بود.

,

مرادی افزود: سامانه ۱۳۷ جهت برقراری ارتباط شهروندان با شهرداری به صورت شبانه روز فعال است تا شهروندان بتوانند درخواست ها، نظرات، پیشنهادات و شکایات خود را در تمامی حوزه های کاری شهرداری و مدیریت شهری اعلام کنند.

,

جمشید امیری یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، ضمن انتقاد از کمبود سطل زباله در برخی محلات سطح شهر، گفت: در شرایط کرونایی که باید بیشتر به پاکیزگی شهر توجه شود متاسفانه هیچ توجهی به این امر نمی شود.

,

وی افزود: به دلیل نبود سطل زباله، ساکنان محل زباله‌های خود را در خیابان رها می کنند که این امر موجب هجوم حیوانات از جمله گربه و در نتیجه پاره شدن کیسه‌های زباله و ایجاد بوی تعفن در محل می‌شود.

,

, ,

امیری بیان داشت: با توجه به اینکه به فصل گرم نزدیک می شویم پخش شدن زباله ها در سطح کوچه و خیابان عامل پیدایش انواع بیماری های واگیر خواهد شد که این مسأله برای اقشار مختلف به خصوص کودکان خطرناک است.

,

این شهروند ادامه داد: در حال حاضر محله ما یک سطل زباله دارد که فاصله آن تا خانه ها دور است و گاهی دیده می شود افراد مسن و یا آنهایی که نمی توانند کیسه های زباله را تا محل سطل زباله حمل کنند آشغالها را سر کوچه و یا نزدیک پارک رها می کنند.

,

وی بیان داشت: ناگفته نماند قبلا یک مخزن زباله را در سرکوچه ما قرار دادند اما از آنجا که دیر به دیر شستشو می شد و همین امر باعث پخش شدن بوی نامطبوع و نفوذ حشرات موذی در محله شده بود و مردم محله حاضر نشدند سطل را سرکوچه نگهدارند.

,

وی گفت: در حال حاضر سطل‌ زباله ای که در خیابان نصب شده فرسوده است و آنچه از ظواهر امر مشخص است، شست‌وشوی آن هم با تأخیر انجام می‌شود و وقتی از کنار خیابان عبور می کنیم هم ظاهر بدی دارد و هم بوی نامطبوعی در مسیر پخش شده است.

,

امیری افزود: برای این‌مشکلات بارها با سامانه ۱۳۷ که برای حل مشکلات شهری راه اندازی شده تماس گرفتیم اما هیچ اقدامی از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

,

وی اظهار داشت: از آنجا که این موضوع با سلامت شهروندان عجین شده است لذا استدعا داریم مسئولین مربوطه به این مشکل نظارت جدی داشته باشند و آنرا جدی بگیرند وبرای حل و فصل آن اقدامات لازم را انجام دهند.

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه