اخبار داغ

عضو هیات علمی دانشگاه یزد:

جنس دخالت دولت در بازار سرمایه منفی بود/ دولت در بازار سرمایه فقط به دنبال کسب سود بود

جنس دخالت دولت در بازار سرمایه منفی بود/ دولت در بازار سرمایه فقط به دنبال کسب سود بود
عضو هیات علمی دانشگاه یزد گفت: بهترین ابزار اعتماد سازی مجدد مردم به بازار سرمایه، عدم دخالت غیر بورسی ها و عدم وضع قوانین و مقررات نه چندان اصولی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مهدی ناظمی اردکانی در گفتگو با یزدرسا ، با بیان اینکه  آمارها نشان از این موضوع داشته که دولت در سال99از محل فروش سهام خصوصی سازی، مالیات نقل وانتقالات سهام و انتشار اوراق بدهی، مبلغ قابل توجهی را از بورس  برای خود تامین مالی کرده است اظهار داشت: جنس دخالت و اثر گذاری دولت در بازار سرمایه محدود به روشهایی بوده که منجر به کسب سود برای دولت شده است  و این موضوع برای مردم نیز آشکار شده وبه همین علت به صحبت های مسئولین خوشبین نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی ادامه داد: تاثیر گذاری واقعی و صحیح  دولت میتوانست به شکل های دیگر به مانند تغییر نرخ بهره بانکی، افزایش معافیت مالیاتی شرکت های بورسی، اجازه حضور رئیس سازمان بورس واوراق بهادر تهران در جلسات هیات و... به وقوع بپیوندد که به دنبال انجام این اقدامات زیربنایی به طور عادی اعتماد مردم به بازار سرمایه بازگشته و حضور فعالی در این بازار داشتند و حال نیز اگر دولت قصد دارد که اعتماد عمومی مردم به بازار سرمایه برگردد باید این روشها را سرلوحه کار خود قرار دهد.

,

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بامخاطب قرار دادن مردم تصریح کرد: در طول سالیان گذشته و حتی به صورت جهانی با بررسی آمارها میتوان اثبات کرد در بلند مدت بازدهی بازار سرمایه نسبت به دیگر بازارهای موازی بیشتر بوده است بنابراین اگر فردی به این بازار ورود می کند باید بداند بازدهی اصلی این بازار در بلند مدت میسر خواهد بود.

,

ناظمی اردکانی ادامه داد: بازار سرمایه در کشور ما دیگر مثل سابق بازاری کوچک با تعداد اندک افراد فعال نیست زیرا که ورود شرکت های سرمایه گذاری استانی به بورس باعث شده در حال حاضر حدود50میلیون کد بورسی در بازار سرمایه داشته باشیم که باعث میشود بازار سرمایه در تصمیمات کلان مسئولین کشور جایگاه ویژه ای داشته باشد.

,

 این عضو هیات علمی دانشگاه یزد با بیان اینکه  ورود شرکت های سرمایه گذاری استانی در بورس باعث میشود که مردم در راهبری سیاست های مالی و عملیاتی شرکت های بورس مشارکت داشته باشند اظهار داشت: اگر اعضای هیات مدیره های شرکت های سرمایه گذاری بتوانند به درستی سرمایه های مردم را مدیریت نمایند به نحوی که  این مدیریت منجر به سودهای معقول برای مردم شود به طور طبیعی جذابیت های بازار سرمایه برای مردم بیش از پیش خواهد شد.

,

وی ادامه داد: به دنبال این موضوع شرکت های سرمایه گذاری استانی میتوانند داوطلب نمایندگی شرکت سرمایه گذاری های استانی در هیات مدیره شرکت های بومی موجود در پرتفوی خود شوند که باعث میشود مردم بتوانند در راهبری سیاستهای مالی وعملیاتی این شرکت ها اثر مستقیم ایجاد کنند.

,

دکتر ناظمی اردکانی مهمترین شرط بورسی شدن خانواده ها را بحث آموزش ذکر وخاطرنشان کرد: به دلیل عدم آگاهی و شناخت نسبت به بازار سرمایه و بالتبع روشهای درآمد زایی از آن تعداد کدهای بورسی فعال به نسبت کل جمعیت عدد قابل توجهی نیست این در حالی است که بسیاری از کشورهای دنیا بالای 50درصد مردم به صورت کار روزمره در بورس فعالیت میکنند.

,

این عضو هیات علمی دانشگاه یزد در پایان تصریح کرد: بهتر است آموزش های بورس در قالب دروس مختلف از دوره های ابتدایی در مدارس آموزش داده شود و محدودیت امکانات برای خانواده ها و همچنین ایجاد شفافیت در معاملات بازارهای موازی و ضع مالیات برای فعالیت سوداگرانه نیز میتواند مردم را به سمت بازار سرمایه سوق دهد

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه