اخبار داغ

در میزگردی با حضور همرزمان شهدای خلیج فارس مطرح شد؛

بسیج دریایی؛ قدرتی بزرگ در حوزه دریا/ خون شهیدان "دارا و رئیسی" در دریا موج می‌زند

بسیج دریایی؛ قدرتی بزرگ در حوزه دریا/ خون شهیدان "دارا و رئیسی" در دریا موج می‌زند
شهیدان دارا، رئیسی و هم‌رزمانشان قریب به شش ساعت نبرد مستقیم در اطراف سکوهای مبارک و در حومه جزیره بوموسی بدون یک نقطه اتکا، با ۵ فروند قایق عاشورا و همچنین با تجهیزات محدود با آمریکایی‌ها جنگیدند و بالگرد آمریکایی‌ها را ساقط و در آب‌های منطقه نقش‌آفرینی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ شهیدان دارا، رئیسی و هم‌رزمانشان قریب به شش ساعت نبرد مستقیم در اطراف سکوهای مبارک و در حومه جزیره بوموسی بدون یک نقطه اتکا، با ۵ فروند قایق عاشورا و همچنین با تجهیزات محدود با امریکایی ها جنگیدند و بالگرد آمریکایی ها را ساقط و در آب های منطقه نقش آفرینی کردند و اگر با چشم بصیرتی به دریا نگاه کنیم خون این شهیدان در دریا موج می زند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در سالروز شهادت برگ مردان مدافع خلیج فارس ،شهیدان دارا و رئیسی در میز گرد هرمز به گفتگو با همرزمان این شهدا پرداخته ایم.

,

, ,

سرتیپ دوم پاسدار حبیب الله میرزایی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس انقلاب اسلامی استان هرمزگان در میزگردشبکه اطلاع رسانی هرمز به مناسبت سالروز جانفشانی شهیدان “اسحق دارا” و “اسدالله رئیسی” اظهار کرد: دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ شروع شد و این حمله با چراغ سبز امریکا و استکبار با هدف از بین بردن نظام نوپا جمهوری اسلامی ایران بود.

,

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس انقلاب اسلامی استان هرمزگان افزود: جنگ تحمیلی ادامه پیدا کرد و ما در جبهه های نبرد، پیروزی های متعددی داشتیم که از این رو استکبار تصمیم گرفت که شخصا وارد عمل شود و اینجا بود که جنگ نفتکش ها شروع شد و امریکا با حمایت از نفت کش های عراقی به صادرات این کشور کمک نمود و نفتکش های ایرانی را مورد تهاجم خود قرار داد.

,

میرزایی تصریح کرد: با شروع جنگ نفت کش ها، سپاه پاسدارن وارد عمل شد و رزمندگان دریا دل و غیور سپاه وارد صحنه جنگ دریا شدند که در سال ۶۷ شاهد حماسه ای هستیم که شهیدان دارا و رئیسی در جزیره بوموسی در آن حماسه به شهادت می رسند.

,

وی با بیان اینکه شهید اسحق دارا شخصیت فرهیخته ای بود که جزو شهدای شاخص ما نیز به شمار می رود، گفت: نکاتی که در وصیت نامه این شهید بزرگوار آمده درسی بزرگ برای ما است.

,

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس انقلاب اسلامی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامی‌داشت سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران،اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، جوی به وجود آمد که عده ای می خواستند ارتش را منحل کنند و امام راحل جلوی این مساله ایستاد و ارتش را متحول کرد و شاهد بودیم که از ابتدای جنگ ارتش ما وارد عمل می شود.

,

میرزایی گفت: مبارزه با استکبار در ۲۹ فروردین ۶۷ یک نمایش اقتدار دیگری است که اتفاق می افتد و وقتی امریکایی ها در جنگ دریا وارد عمل می شوند، ناوشکن های ارتش نیز حضور پیدا می کنند که با حمله موشک های امریکایی به ناوچه سبلان و جوشن تعداد ۵۶ نفر از نیروهای مقتدر ارتش جمهوری اسلامی این کشور نیز به شهادت می رسند و دو ناوچه ارتش در دریای خلیج فارس غرق می شود.

,

وی با بیان اینکه مقاومت قبل از این جنگ وجود داشته و بعد از آن هم وجود دارد، تصریح کرد: نظام استکبار هیچ‌وقت دست از سر ما بر نمی دارد، در جبهه جاهایی بود که امکان نفوذ وجود داشت و دشمن از رخنه ها استفاده می کرد و امروز نیز دشمن نگاه می کند ما کجا ضعف داریم و از همان جا نفوذ می کند.

,

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس انقلاب اسلامی استان هرمزگان گفت: نفوذ می تواند گاهی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی یا اجتماعی باشد و امروز دشمن در نفوذ اقتصادی رخنه کرده است تا مردم را به ستوه بیاورد.

,

سردار میرزایی به نقل خاطره ای از شهید حسن باقری پرداخت و اظهار کرد: شهید باقری در سال ۱۳۶۱ قبل از عملیات دستور می دهد سنگر بکنند و چندین بار بچه های رزمنده سنگر کندند و شهید باقری به دلایلی گفتند که جابجا شود و سنگر بعدی که داشت آماده می شد مجدد گفتتند جای دیگری باید احداث شود و یکی از رزمنده ها گفت که من خسته ام و بالاتر از سیاهی رنگی نیست وشهید باقری گفتند بالاتر از سیاهی سرخی خون شهید است و از کلام این شهید نتیجه می گیریم که در راه خداوند و حفظ آرمان های‌مان باید از جان خود نیز بگذریم و خمیر مایه فرهنگ دفاع مقدس می تواند این رخنه ها را پوشش دهد و اجازه نفوذ به دشمن ندهد.

,

وی به مساله انتخاب اصلح در انتخابات پیش رو اشاره و اظهار کرد: اگر ملت ما نتوانند در انتخابات دقت کنند مشکلات ما بیشتر می شود، با توجه به عنایات رهبری باید شخصی را انتخاب کرد که مومن باشد، ولایی باشد،متعهد باشد، نگاهش به داخل کشور باشد و مردم باید نگاه کنند انگشت اشاره رهبری به کجاست و اگر خوب انتخاب کنند سرنوشت خوبی را رقم خواهند زد.

,

, ,


بسیج دریایی قدرتی بزرگ در حوزه دریا خون شهیدان دارا و رئیسی در دریا موج می زند

,
, بسیج دریایی قدرتی بزرگ در حوزه دریا خون شهیدان دارا و رئیسی در دریا موج می زند,

سرهنگ پاسدار علی علینژاد رئیس بسیج دریایی کشور در این میزگرد گفت: بسیج دریایی با سازماندهی هزاران شناور بومی به قدرتی بزرگ در منطقه تبدیل شده است.

,

رئیس بسیج دریایی کشور ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان اسحاق دارا و اسدالله رئیسی و همچنین تبریک فرا رسیدن سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: افتخار،اقتدارو امنیت پایدار امروز ما در حوزه دریایی را مدیون شهدا هستیم.

,

علینژاد گفت: افتخار داشتم مدتی را با شهید رئیسی آشنایی نزدیک و همراهی داشته باشم، شهید رئیسی یک انسان وارسته، متدین، مومن و در جایگاه خودش بی نظیر بود، کلاس های اخلاقی که برگزار می کرد حرفی برای گفتن داشت و یک استاد بود.

,

وی افزود: شهید دارا با توجه به اینکه یک بار مجروح شده بود اما باز هم در نبرد مستقیم با امریکایی ها شجاعت بی نظیری از خود نشان داد.

,

خون شهیدان دارا و رئیسی در دریا موج می زند

, خون شهیدان دارا و رئیسی در دریا موج می زند,

رئیس بسیج دریایی کشور تشریح کرد: شهیدان دارا ، رئیسی و هم‌رزمانشان قریب به شش ساعت نبرد مستقیم در اطراف سکوهای مبارک و در حومه جزیره بوموسی بدون یک نقطه اتکا، با ۵ فروند قایق عاشورا و همچنین با تجهیزات محدود با امریکایی ها جنگیدند و بالگرد امریکایی ها را ساقط و در آب های منطقه نقش آفرینی کردند و اگر با چشم بصیرتی به دریا نگاه کنیم خون این شهیدان در دریا موج می زند.

,

علینژاد گفت: بعد از شهادت دارا و رئیسی و سیلی محکمی که از جمهوری اسلامی خوردند تهدید به حمله نظامی نسبت به جمهوری اسلامی ایران کردند که با مقاومت همراه بود.

,

وی افزود: دشمن اگر از نبرد زمینی نتوانست پیشی گیرد جنگ را به دریا کشاند که بتواند موفق شود و در آن شرایط جوانان ما نبرد جانانه ای را با استکبار انجام داند و شش سیلی محکم به امریکایی ها زدند و امریکایی ها دانستند اگر تاکتیکی در خشکی است در دریا هم وجود دارد.

,

رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در بحث دریا دشمن جنگ نفت کش ها و زدن تجهیزات نفتی را آغاز کرده بود و فشار مضاعفی به جمهوری اسلامی آورد که حتی نتوانیم کار اقتصادی داشته باشیم و می خواهم بگویم فرهنگ شهدا فرهنگ بن بست شکن است و شناورهای سپاه وظیفه اسکورت و رساندن نفت به نفت کش ها را بر عهده گرفتند و نگذاشتند در زیر سایه جنگ، اقتصادی کشور بخوابد و این درس بزرگی به مسئولان کشور است.

,

علی نژاد ادامه داد: آمریکایی ها در آن زمان سکوهای نفتی کشورمان را در خلیج فارس زده بودند که با اعزام ۵ فروند شناور عاشورا با تجهیزات کم جهت مقابله با دشمن به منطقه ارسال شدند که هواپیماهای امریکایی ها در منطقه عمومی بوموسی به پرواز در آمدند و با زدن چندین راکت یکی از راکت ها به قایق شهیدان دارا و رئیسی اثابت می کند و شهید رئیسی همان لحظه به شهادت می رسد و بدن مبارک شهید دارا در دریا مفقود می شود اما توانستیم با موشک های در اختیار، بالگرد امریکایی ها و شناور امریکایی ها را بزنند و اصلا قابل مقایسه نبود که با چند فروند قایق جلوی این حمله را بگیریم و امریکایی ها در خلیج فارس بیش از ۵۰ کشته داده اند.

,

رئیس بسیج دریایی کشور با بیان اینکه جوانان امروز کشور با توجه به بیانات رهبری درتمام صحنه های انقلاب اسلامی حضور خواهند داشت و حضورشان حضوری مقتدرانه خواهد بود تصریح کرد:امروز هزاران جوان و مردم این کشور در بسیج دریایی سازماندهی شده اند و از منطقه عمومی که در اختیار جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس است ما بسیج دریایی داریم.

,

علی نژاد اظهار کرد: بیش از هزاران شناور را توانسته ایم در بسیج دریایی نیروی دریایی سپاه سازماندهی کنیم و هزاران جوانی که در شناورهایشان کار خود را انجام می دهند رسالت بسیج دریایی را نیز انجام می دهند.

,

وی با بیان اینکه با تشکیل بسیج دریایی یک قدرت بزرگ در حوزه دریا ایجاد شده است گفت:از زمان وورد به تنگه هرمز و قبل از آن نیز تمام شناورهای دشمن مورد رصد قرار می گیرند و جوانان ما امروز بیش از گذشته پای کار هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه