اخبار داغ

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی:

خانه‌های دارای سند غیررسمی هم باید در سامانه املاک ثبت شوند

خانه‌های دارای سند غیررسمی هم باید در سامانه املاک ثبت شوند
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: کلیه املاک چه دارای سند رسمی و چه دارای سند غیررسمی باید در سامانه املاک و اسکان ثبت شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در خصوص ثبت املاک در سامانه املاک و اسکان اظهار کرد: ما برای اینکه زیرساخت‌ها دچار مشکل نشوند خوداظهاری را بر اساس ارقام کد ملی افراد طبقه بندی و دسته بندی کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: اگرچه مردم هنوز آشنایی کافی برای نحوه ثبت اطلاعات خود در این سامانه ندارند، اما در حال حاضر اطلاعات خود را به تدریج در این سامانه ثبت می‌کنند.
,
 
,
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، راه اندازی سامانه املاک و اسکان را گامی جدید در راستای شفاف سازی اطلاعات دانست و گفت: با توجه به اینکه ما قبلا چنین چیزی را نداشتیم ممکن است مقاومت‌هایی در برابر آن صورت بگیرد و لذا از رسانه‌ها درخواست می‌کنیم که به این حوزه ورود کنند.
,
 
,
اصلانی با اشاره به طراحی کلیپ‌های آموزشی برای تسهیل ورود افراد جامعه به سامانه املاک و اسکان گفت: ما این کلیپ‌ها را در اختیار رسانه‌ها و همچنین سامانه قرار دادیم تا مردم مشاهده کنند، اما تحقق این مهم، وفاق و همکاری عمومی را می‌طلبد.
,
 
,
او نقش رسانه‌ها را در شفاف سازی اطلاعات و نشان دادن هدف اصلی از راه اندازی این سامانه بسیار پررنگ دانست و اظهار کرد: قطعاً منافع اصلی این اقدام به آحاد مردم برمی‌گردد.
,
 
,
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با تذکر این نکته که نه تنها مالکان، بلکه همه ایرانی‌ها باید توسط سرپرست خانوار وارد این سامانه شوند و اطلاعات سکونتی و مالکیتی خود را وارد کنند، گفت: قانونگذار برای حمایت از افرادی که واقعا قصد عرضه ملک خود را دارند، اما در بازار تقاضایی برای آن‌ها نیست، ضمانت‌هایی را در نظر گرفته است.
,
 
,
اصلانی افزود: اگر کسی بخواهد ملک خود را به قیمت روز به بازار عرضه کند، تداخلی با این ماده قانونی پیدا نخواهد کرد.
,
 
,
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه کلیه املاک اعم از دارای سند رسمی و غیررسمی باید در سامانه ثبت کنند، گفت: هیچ تبعیضی بین شهر‌های مختلف نیز در این مورد وجود ندارد و حتی برای سکونت و مالکیت در خانه‌هایی که در شهر‌هایی با جمعیت زیر۱۰۰ هزار نفر هستند نیز باید خوداظهاری شود.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه