اخبار داغ

نمونه دیگری از ناکارآمدی؛

سناریو تلخ منع ترددهای شبانه!/ عدم نظارت هایی که پایان ندارد

سناریو تلخ منع ترددهای شبانه!/ عدم نظارت هایی که پایان ندارد
با آغاز موج چهارم شیوع کرونا، منع تردد از ساعات ۲۲ الی ۳ صبح در شهر های قرمز کرونایی اعمال شد اما این محدودیت ها در میان حرف های مسئولین، دوربین های تزئینی شهری و بی توجهی مردم گم شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، چند روزی است که از آغاز موج چهارم شیوع کرونا می گذرد و برای برخی به یک پدیده عادی تبدیل شده و این عادی انگاری بسیار خطرناک این روزها چالش اصلی مقابله با این بیماری به شمار می‌رود و روز به روز به آمار مبتلایان کرونا افزوده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
بر اساس اطلاعیه روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۶۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که ۳ هزار و ۹۲ مورد بستری شدند و با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به دو میلیون و ۲۳۷ هزار و ۸۹ تن رسید.
,
 
,

, ,

 با وجود تاکید کارشناسان و مسئولان حوزه بهداشت بر ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، عادی انگاری شهروندان به ویژه در ایام نوروز و فروردین ماه، نگرانی‌ها از موج جدید همه گیری کرونا را افزایش داد که امروز با قرمز شدن اکثر شهر های ایران مواجه هستیم و در یک رکوردی بی سابقه در 24 ساعت گذشته در کشور شمار جان باختگان از ۴۰۰ تن عبور کرد.

,

بی تدبیری دولت در کنترل شیوع کرونا کشور را به تلاطمی دچار کرد که نجات از این شرایط به سادگی امکان پذیر نبوده و بسیاری از متخصصین حوزه بهداشت کشور معتقدند که با چنین مدیریت و برنامه ای وضعیت در کشور روز به روز بدتر خواهد شد و برای کنترل این شرایط راهی جز قرنطینه و اعمال محدودیت های جدی وجود ندارد.

,

در روزهای گذشته سخنگو و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان با اشاره به قرمزشدن وضعیت کرونایی چهار شهرستان استان در جمع خبرنگاران گفت: محدودیت‌های ویژه مناطق قرمز در این شهرستان‌ها دوباره اجرایی می‌شود و شهروندان مجاز به رعایت ضوابط هستند.

,

 

,

, ,

خجسته پور وضعیت از هشت شهرستان استان سمنان که ۴ شهرستان در وضعیت قرمز ، ۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی هستند خبر داده بود که قرارگرفتن چهار شهرستان بزرگ استان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی موجب نگرانی بود.

,

وی بر اساس قانون و به منظور حفظ وضعیت و کاهش میزان ابتلا و قطع زنجیره ی شیوع کرونا در استان ورود هر گونه خودرو با پلاک شخصی متعلق به شهرهای قرمز و نارنجی به شهرستانهای استان سمنان را ممنوع اعلام کرد و متعاقب آن ورود هرگونه وسائط نقلیه شخصی از شهرهای قرمز ونارنجی استان به کل کشور را نیز متوجه اعمال قانون و جریمه دانست.

,

خجسته پور همچنین از مردم استان خواست ضمن پرهیز از هر گونه تردد غیرضروری در سطح شهرستانهای استان و استانهای دیگر، به هیچ وجه به شهرستانهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی سفر نکنند و با دست اندرکاران ستاد مدیریت مقابله با کرونا به صورت کامل همکاری کنند.

,

 

,

, ,

استاندار سمنان نیز در 21 فروردین ماه در نشست ویدئو کنفرانسی ستاد مدیریت مقابله با کرونا نیز اعمال جدی محدودیت های تردد در استان سمنان براساس رنگ بندی را ابلاغ و از فرمانداران و نیروی انتظامی خواست که هماهنگی لازم را در ارتباط با اعمال دقیق محدودیت ها داشته باشند.

,

به گفته آشناگرهرگونه تردد از شهرستان های قرمز ممنوع است و نیروی انتظامی باید در ورودی شهرها مستقر شود و در کنار کنترل هوشمند به صورت فیزیکی هم در ورودی ها حضور داشته باشد.

,

موسی بزرگی رئیس پلیس راهور سمنان هم در این رابطه گفته بود: پلیس راهور به صورت مکانیزه و با دوربین‌های هوشمند به وظایف خود در اعمال محدودیت‌های مربوط به رنگ‌بندی کرونا عمل می‌کند و برخورد فیزیکی با متخلفان نخواهند شد.

,

وی با اشاره به جدیت پلیس راهور استان سمنان در اجرای قانون متخلفان محدودیت های کرونایی هم از اعمال جریمه ۱۰ میلیون ریالی رانندگان متخلف خبر داد که این آمار نیز در حاله ای از ابهام به سر می برد.

,

 

,

, ,

حال توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که این جدیت در سخن مدیران در مهار ویروس کرونا توسط عوامل اجرایی و مردم به شوخی گرفته شده و هیچ توجهی به این محدودیت ها در میان مردم دیده نمی شود به طوری که تعداد زیادی از مردم در ساعات پایانی شب و پس از ساعات منع تردد در خیابان ها حضور داشته و با روش های مختلف دوربین های اندک کنترل ترافیک را فریب داده و از جریمه و اعمال قانون فرار می کنند.​

,

سوال اینجاست که آیا با دوربین های محدود کنترل ترافیک و ثبت تخلف می توان مقابل بی توجهی حاصل از رفتار دولت بی تدبیر توسط مردم را گرفت؟ آیا دستگاه های ذی ربط محدودیت ها را فقط به عنوان یک حرف برای فرار از مسئولیت شیوع این بیماری اعمال می کنند؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه