اخبار داغ

شاهراه اقتصادی ایران؛

البرز؛ استانی که قطب تولید توت فرنگی گلخانه‌ای در کشور است/ ۲۳۰ واحد تولیدی ۱۷۰تن توت فرنگی صادر کردند

البرز؛ استانی که قطب تولید توت فرنگی گلخانه‌ای در کشور است/ ۲۳۰ واحد تولیدی ۱۷۰تن توت فرنگی صادر کردند
شهرک گلخانه ‌ای شهر جدید هشتگرد قدیمی‌ ترین و بزرگترین شهرک گلخانه‌ای هیدروپونیک ایران است که بیش از ۹۰ درصد محصول تولیدی این شهرک توت فرنگی خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مردادماه سال ۹۶ بود که دو وزارت خانه علوم و ارتباطات استان البرز را به واسطه ظرفیت های ظرفیت‌ های موجود در بخش داروسازی، کشاورزی، صنعت، علم و فناوری در معدن به عنوان قطب علم و فناوری کشور معرفی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی ۱۴۰۰ به رسم سال های گذشته سال جدید را سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نامگذاری کردند و خطاب به مسئولان کشور فرمودند؛ «چه دولت کنونی و چه دولت آینده، باید با حمایتهای همه‌ جانبه‌ قانونی، دولتی و حکومتی از تولید و رفع موانع آن، همت کنند که امسال جهش تولید به معنی واقعی تحقق یابد.».
,
 
,
به همین دلیل و با توجه به سفارش رهبر معظم انقلاب بر آن شدیم تا در قالب سلسله گزارشاتی، ظرفیت های تولیدی البرز را که در کشور به عنوان شاهراه اقتصادی شناخته می شود مورد بررسی قرار دهیم.
,
 
,
شهرک گلخانه ‌ای شهر جدید هشتگرد قدیمی‌ ترین و بزرگترین شهرک گلخانه‌ای هیدروپونیک ایران است. بیش از ۹۰ درصد محصول تولیدی این شهرک توت فرنگی است که با استفاده از تکنولوژی‌های روز جهان تولید می ‌شود. بخشی از محصول توت فرنگی شهرستان ساوجبلاغ به دلیل کیفیت بالا به کشورهای همسایه صادر می شود.
,
 
,
, ,
 
,
ساوجبلاغ با تولید سالانه بیش از یکهزار و دویست تن توت فرنگی رتبه نخست تولید توت فرنگی در البرز را به خود اختصاص داده و کیفیت و ماندگاری بالا، استفاده نکردن از مواد نگهدارنده شیمیایی و ارگانیک بودن از جمله ویژگی های منحصر به فرد توت فرنگی تولید شده در گلخانه های ساوجبلاغ است.
,
 
,
در این شهرستان حدود ۲۳۰ بهره بردار در زمینه تولید توت فرنگی گلخانه ای فعالیت دارند که هر ساله به منظور حفظ جایگاه رتبه برتر این محصول از نظر کمی و کیفی برای آنان دوره های تخصصی آموزشی - ترویجی برگزار می شود. بیش از ۹۰ درصد توت فرنگی های تولید شده در این شهرستان در گلخانه تولید و به بازار مصرف داخلی عرضه و یا به کشورهای همسایه صادر می شود.
,
 
,
, ,
 
,
در بهمن ماه سال ۹۹ تلاش گلخانه داران ساوجبلاغی کام کشور را با توت فرنگی زمستانه هم شیرین کرد و برداشت توت فرنگی در بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور با مساحت ۱۷هکتار انجام شد، به گونه ای که میزان برداشت توت فرنگی از هر واحد سه هزار متری بین ۳۰ تا ۴۰ تن در سال بود.
,
 
,
بر اساس اعلام فاطمه بشیری رئیس گروه محیط زیست و سلامت سازمان جهاد کشاورزی البرز در سال گذشته ۱۷۰ تن محصول توت فرنگی سالم از این استان به خارج از کشور صادر شد، همچنین در سال ۹۹ کشاورزان البرزی ۳ هزار و ۷۰۸ تن محصولات زراعی و باغی ارگانیک سالم تولید کردند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه