اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری البرز:

اقتصاد البرز روی کاکل ۵ هزار هنرمند صنایع دستی می‌چرخد/ ۶۸ اثر هنری ایران کوچک نشان ملی مرغوبیت کالا دارند

اقتصاد البرز روی کاکل ۵ هزار هنرمند صنایع دستی می‌چرخد/ ۶۸ اثر هنری ایران کوچک نشان ملی مرغوبیت کالا دارند
فریدون محمدی گفت: ۲۹۵ رشته مصوب صنایع دستی در کل کشور داریم که از این تعداد ۷۳ رشته در استان البرز وجود دارد و ۶۸ اثر در استان البرز دارای نشان ملی مرغوبیت کالا هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: استان البرز و شهر کرج محل سکونت اقوام مختلف است آنچه در استان های مختلف کشور تولید می شود اقوام با مهاجرت به البرز به ویژه شهر کرج همان را تولید می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
فریدون محمدی ادامه داد: تعداد هنرمندان دارای مجوز صنایع دستی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و میراث فرهنگی استان البرز ۵۲۸۵ نفر هستند که در این استان در رشته های مختلف به تولید صنایع دستی می پردازند.
,
 
,
وی افزود: ۲۹۵ رشته مصوب صنایع دستی در کل کشور داریم که از این تعداد ۷۳ رشته در استان البرز وجود دارد و ۶۸ اثر در استان البرز دارای نشان ملی مرغوبیت کالا هستند و ۴ اثر نیز دارای مهر اصالت می باشند.
,
 
,
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تصریح کرد: گلیم و صنایع چوبی هنرهای بومی است که پیشینه قدیمی تری در استان البرز دارد.
,
 
,
محمدی گفت: در خصوص اینکه صنایع دستی تا چه حد در استان نقش داشته است باید بگویم که در سال ۱۳۹۹ که کرونا بوده است و پروازی در بحث صادرات ما وجود نداشته است صادرات چمدانی در این سال ۷۲۹۰۰ دلار بوده است که بیشتر آن به دلیل این است که پرواز ها کنسل شده و بلیطی نبوده است و بحث صادرات نسبت به سال های قبل و با توجه به شیوع کرونا کمتر بوده است.
,
 
,
وی ادامه داد: در بحث فروش داخلی در استان فروشگاه های دارای نشان ۶ فروشگاه هستند که فعالیت قانونی و رسمی دارند و کارگاه هایی هم داریم که خود به صورت تولیدی و انفرادی و بعضی از هنرمندان با داشتن کارت شناسایی در سطح استان مشغول کار هستند.
,
 
,
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان افزود: تعداد ۵۲۸۵ نفر هنرمند صنایع دستی در اقتصاد استان نقش دارند ولی آمار مالی آن ها با خودشان است.
,
 
,
محمدی گفت: بازارچه صنایع دستی در مشکین دشت که ۳۶ غرفه در آنجا دایر است که همه زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی فعالیت می کنند، اداره ی کل حدود ۴ سال است که آن مکان را از شهرداری مشکین دشت اجاره کرده است که در آن فعالیت کنند.
,
 
,
وی در خاتمه  با اعلام فرا‌خو‌ان ششمین دوره مهر اصالت ملی گفت: هنر‌مند‌ان حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان می‌توانند آثار خود را با رعایت شرایط و ‌ضوابط مندرج در مفاد فرا‌خو‌ان تا پایان تیرماه به دبیرخانه مرکز‌ی ارسال کنند و برای نشان ملی گرفتن صنایع دستی خود با یکدیگر رقابت کنند.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه