اخبار داغ

مسکو: از هرگونه نزدیکی روابط میان تهران و ریاض استقبال می‌کنیم

مسکو: از هرگونه نزدیکی روابط میان تهران و ریاض استقبال می‌کنیم
یکی از مقام‌های وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه در نشستی گفت که مسکو از هرگونه نزدیکی روابط میان تهران و ریاض استقبال می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ماریا خودینسکایا گولینشیوا» مشاور سیاسی وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که مسکو از هرگونه نزدیکی روابط میان تهران و ریاض استقبال می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی که در جریان نشست «روسیه در خاورمیانه، ترسیم راهبردها» صحبت می‌کرد، گفت: «نزدیکی ایران و عربستان سعودی بر اوضاع امنیتی در منطقه خاورمیانه تاثیر مثبتی خواهد داشت».
,
 
,
این مقام روس اضافه کرد: «همان طور که از حل اختلافات میان قطر و کشورهای عربی استقبال کردیم از نزدیکی ایران و سعودی‌ها نیز استقبال می‌کنیم».
,
 
,
گولینشیوا درباره برخی گزارش‌ها درباره گفت‌وگوهای ایران و عربستان سعودی در بغداد گفت: «این موضوع پیامدهای خوبی در سوریه، لیبی و به خصوص یمن خواهد داشت».
,
 
,
وی گفت: «این موضوع بر اوضاع امنیتی در منطقه نیز تاثیر مثبت خواهد داشت همانطور که فرصت بیشتری برای تقویت هدف ما که امنیت در منطقه خلیج فارس است ایجاد می‌کند».
,
 
,
روزنامه «فایننشال تایمز» روز یکشنبه در گزارشی به نقل از «سه مقام» مدعی شد که مقام‌های ارشد عربستان سعودی و ایران در تلاش برای بهبود روابط بین این دو کشور رقیب در منطقه، در عراق مذاکره کرده‌اند. بنا بر این ادعا، اولین دور مذاکرات مستقیم عربستان سعودی و ایران در تاریخ نهم آوریل (۲۰ فروردین) انجام شده و به گفته یکی از مقام‌ها، این گفت‌و‌گوها «مثبت» بوده است.
,
 
,
ادعای فایننشال تایمز درباره مذاکرات مستقیم عربستان سعودی و ایران با ایفای نقش نخست‌وزیر عراق در شرایطی مطرح شده که به دنبال اعدام «شیخ النمر» روحانی شیعه برجسته عربستان سعودی و  اتفاق‌های صورت گرفته در مقابل سفارت ریاض در تهران، سعودی‌ها روابط دیپلماتیک این کشور با ایران را قطع کردند.
,
 
,
ساعاتی بعد از انتشار خبر روزنامه فایننشال تایمز، روزنامه «عرب نیوز» عربستان سعودی این خبر را تکذیب کرد. در گزارش این رسانه آمده است: «یک مقام ارشد سعودی انجام شدن مذاکرات مستقیم با ایران را تکذیب کرده است».
,
 
,
یک منبع ایرانی نیز بدون ذکر نام خود به شبکه المیادین گفت که خبر گفت‌وگوی ایران و عربستان سعودی در عراق صحت ندارد.
,
 
,
انتهای پیام/.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه