اخبار داغ

اینترنت لاکپشتی و پوشش نامناسب موبایل در روستاهای باشت/ چگونه در خانه بمانیم؟!

اینترنت لاکپشتی و پوشش نامناسب موبایل در روستاهای باشت/ چگونه در خانه بمانیم؟!
پوشش نامناسب و آنتن‌دهی موبایل و اینترنت با سرعت لاکپشتی داد روستانیشنان باشتی را در آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس آنتن‌دهی نامناسب تلفن همراه و اینترنت در بسیاری از روستاهای شهرستان باشت مردم را به ستوه آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

گذشته از بروز ویروس کرونا و ضرورت وجود بستر مناسب اینترنت برای مردم و دانش آموزان، شاید مهم آن باشد که دسترسی روستاها به زیرساخت مناسب اینترنت می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و بدون شک موجب ترقی  این مناطق باشد.

,

امروزه به استمداد پیشرفت بشر در علم وتکنولوژی وجود اینترنت و داشتن ابزار ارتباط جمعی برای اغلب مردم جهان ضرورتی انکار  ناپذیر است.

,

در شهرستان باشت اغلب روستاهای بخش مرکزی این شهرستان از نبود اینترنت کافی و پوشش نامناسب موبایل، مردم را کلافه کرده است، به طوری که در بعضی از این مناطق باید به نقاط بلند و مرتفع برای در دسترس قرار گرفتن مبایل پناه برد.

,

یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان باشت که ساکنان آن از نبود اینترنت قوی و پر سرعت در این منطقه گلایه داشتند روستای تلچگاه در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری  مرکز شهرستان باشت است.

,

اسدی از اهالی روستای تلچگاه گفت: با شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و سیاست در خانه بمانیم،انتظار می رفت بعد از گذشت بیش از یکسال از این ویروس در کشور و استان ما خصوصا در شهرستان باشت،حداقل زیر ساخت های ابتدایی تلفن همراه در روستاهای پر جمعیت انجام گیرد، درصورتیکه حتی با نصب یک دکل تلفن همراه در این مناطق چندین روستا می توانست از پوشش آن استفاده کند.

,

این شهروند باشتی در ادامه افزود:معضل اصلی و اساسی ما تدریس دانش آموزانی است که در این روستاها باید برنامه آموزشی خود را از طریق مجازی دنبال کنند، که این امر با مشکل ضعیف اینترنت همراه است و برای دانلود یک کلیپ و عکس و حتی ارسال پیام ، ساعتی را باید به انتظار نشست.

,

وی گفت: مسئولین کهگیلویه و بویراحمد و شهرستانی هم تحریم را بهانه کرده اند،در صورتی که روستاهای هستند که در سال گذشته دکل تلفن همراه برای آنها نصب شده است که جمعیت آنها به اندازه نصف روستای تلچگاه باشت هم نمی رسد.

,

اسدی در پایان گفت: نمی شود که هم در خانه بمانیم و هم اینترنت نداشته باشیم چون برای ابتدایی ترین کارهای نرم افزاری خود باید به مرکز شهرستان مراجعه کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه