اخبار داغ

یک فعال سیاسی عنوان کرد؛

انتخابات تنها راه تغییر بسترهای سیاسی و اجتماعی/ امید یکی از مؤلفه‌های مهم در جامعه است

انتخابات تنها راه تغییر بسترهای سیاسی و اجتماعی/ امید یکی از مؤلفه‌های مهم در جامعه است
رحمانی گفت: میدان دادن به نخبگان و جوانان انقلابی برای ایجاد عدالت و زدون فساد می‌تواند امید آفرین باشد و مردم باید اطمینان حاصل کنند انتخابات تنها راه تغییر بسترهای سیاسی و اجتماعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مکریان، کمتر از ۲ ماه دیگر به انتخابات مهم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا فرصت باقی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مکریان،,

بسیاری از چهره ها و شخصیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حسب احساس تکلیف و با اتکا به توانمندی های که در خود سراغ دارند به تکاپو افتاده اند و پیش قدم کاندیداتوری در این انتخابات شده اند.

,

شرایط فعلی جامعه و نارسایی مدیریتی در اداره امور کشور توسط دولتمردان نارضایتی هایی در بین مردم را به وجود آورده است، نگاه به بیرون طی سالهای اخیر بیش از تحریم و فشار خارجی بر مشکلات مردم افزوده و نادیده گرفتن توانمندی های داخلی بر فشار بر اقشار مختلف جامعه اضافه کرده است.

,

احمد رحمانی فعال سیاسی شهرستان بوکان در خصوص مهمترین تفاوت انتخابات پیشرو با انتخابات ادوار گذشته اظهار داشت: یکی از این تفاوتها در فعال بودن شدید جریانات تحریف و معاندین در فضای مجازی برای دلسردن کردن مردم و نارضایتی شدید مردم از عملکرد مسئولین وتصمیمات آنان خصوصا بروز فسادهای شدید مالی در هشت سال گذشته است. همچنین ناهماهنگی شدید میان قوای مجریه و مقننه و تأثیر دلسرد کننده آن بر روحیه مردم. متاسفانه طی سالهای گذشته برخورد قاطع و درخور توجهی با مفسدان اقتصادی صورت نگرفته که این مهم شرایط را برای مدیران دستگاه قضا دشوار کرده که البته با کم تحرکی نهادی نظارتی در این خصوص را هم به آن اضافه کرد.

,

این فرهنگی بازنشسته شعارهای تو خالی و بدون عمل نامزدان انتخابات بعداز پیروزی را یکی دیگر از نکات حائز اهمیت برای مردم در انتخابات پیش‌رو عنوان کرد.

,

رحمانی در خصوص راه های امیدآفرینی اظهار داشت:‌ امید اجتماعی یکی از مؤلفه های مهم در جامعه است بی تردید یکی از کلید واژه های گام دوم انقلاب هم موضوع کلیدی و مهم امید آفرینی است. میدان دادن به نخبگان و جوانان انقلابی برای ایجاد عدالت و زدون فساد می تواند امید آفرین باشد مردم باید اطمینان حاصل کنند انتخابات تنها راه تغییر بسترهای سیاسی و اجتماعی است.

,

وی همچنین عمل به وعدهای انتخاباتی را عامل امیدبخشی به مردم عنوان کرد و بیان داشت: قطعاً منتخب مردم از هر جناح و دسته ای می خواهد باشد، باید به شعارهای انتخاباتی جامه عمل بپوشاند و خاطرات تلخ سالهای اخیر در عدم تحقق وعده های انتخاباتی علی رغم بالا بردن سطح توقعات رای دهندگان تکرار نشود.

,

این فعال سیاسی شهرستان بوکان مهمترین نیاز فعلی جامعه را امیدبخشی به جوانان و نخبگان و استفاده از پتانسل آنان دانست و گفت: به عقیده بنده راهکارهای امید آفرینی در جامعه عبارتند از، از بین بردن فساد حاکم و ایجاد عدالت و توجه به قشر محروم جامعه، ایجاد شغل برای جوانان با رونق اقتصادی و تولید با تکیه بر توانمندی های داخلی و در کنار آن ایجاد ارتباط سازنده با جهان و دوری از موضع گیریها و سیاستهای تنش آفرین جهانی و تعادل بخشی به سیاست ها و رویکردهای جهانی برای بازکردن ارتباط سازنده، متعادل و توام با حفظ کرامت با جهان و صد البته اصلاح فرایندهای فساد زا و برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی می تواند موجی از امید را به جامعه تزریق کند.

,
احمد رحمانی که سالها مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بوکان را برعهده داشته و به نحوی هر روز با قشر فرهنگیان متشکل از دبیران و معلمان سر و کار داشته است، در خصوص وظیفه نخبگان در بالا بردن مشارکت بیان داشت:‌ نخبگان جزو گروههای مرجع واثرگذار در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی هستند، تبین چشم انداز ها از وظایف نخبگان است در نظام های مردم سالار برای مشارکت آگاهانه در فرآیندهای سیاسی و اجتماعی مردم نیاز به آموزش و آگاهی دارند این آموزش و آگاهی بخشی از وظایف نخبگان جامعه محسوب می‌شود.
,
احمد رحمانی که سالها مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بوکان را برعهده داشته و به نحوی هر روز با قشر فرهنگیان متشکل از دبیران و معلمان سر و کار داشته است، در خصوص وظیفه نخبگان در بالا بردن مشارکت بیان داشت:‌ نخبگان جزو گروههای مرجع واثرگذار در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی هستند، تبین چشم انداز ها از وظایف نخبگان است در نظام های مردم سالار برای مشارکت آگاهانه در فرآیندهای سیاسی و اجتماعی مردم نیاز به آموزش و آگاهی دارند این آموزش و آگاهی بخشی از وظایف نخبگان جامعه محسوب می‌شود.
,

رحمانی افزود: نخبگان تصمیم سازان در جامعه هستند و برای اتخاذ بهترین تصمیم و بهترین انتخاب تزریق آگاهی و اندیشه به سطوح پایین جامعه از وظایف نخبگان به حساب می‌آید. نخبگان باید جهت دهنده باشند و بانی جامعه ای باشند که پایه های اجتماعی و سیاسی آن را انسانهای آگاه و اندیشمند تشکیل دهند. به عبارت بهتر بگویم به پختگی رساندن جامعه برای انتخاب اصلح از وظایف نخبگان است. هرچه پایین جامعه آگاه‌تر باشد، دقیق تر و عمیق تر و وسیع تر می تواند بر اعمال بالا و کارگزارانشان نظارت داشته باشد. متاسفانه در حال شرایط فعلی کشور، علی رغم تاکیدات مؤکد مقام معظم رهبری، برخی رویه های غلط باعث شده در بسیاری از مسائل فاصله بین نخبگان و مردم و به تبع آن حاکمیت، ایجاد شود.

,

این کارشناس فرهنگی اظهار داشت: یقیناً در مشارکت محدود به انتخاب مطلوب نخواهیم رسید. مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح دو گزاره ی مهم در انتخابات پیشرو هستند مؤلفه های انتخاب اصلح از نظر بنده شامل شاخص های زیر است. انتخاب افراد در رده های مختلف اداری و اجرایی ، یکی از مسایل مهم و ضروری برای پیشرفت و توسعه است چرا که مهم ترین عامل دوام یک جامعه فرزانگی و شایستگی مسئولین و کارگزاران آن است.

,

وی افزود: اگر مدیران شایسته و تربیت یافته در راس سازمان ها قرار گیرند، کیفیت فعالیت های سازمانی به طور فزاینده ای بهبود خواهد یافت. زیرا مدیریت شایسته، محور اصلی توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به شمار می آید. بنابراین انتخاب افراد در رده های مختلف سازمانهای اجرایی باید بر اساس معیارها و ملاک هایی باشد تا افراد شایسته جهت تصدی پست های سازمانی انتخاب و به کار گمارده شوند.

,

رحمانی خاطرنشان کرد:‌ فارغ از سرمایه های و مولفه های مورد اشاره، معیارهای تخصصی نیز برای سپردن امور به افرادی که خود را در معرض انتخاب قرار می دهند، باید مدنظر قرار گیرند. یعنی دارای شاخص هایی نظیر علم و دانش،تجربه کاری و مدیریتی، حسن تدبیر، سعه صدر ، شایستگی و کفایت، نظم و انظباط،حسن سابقه و پشتکار، تند ذهنی وحافظه قوی، پاکی و صلاحیت خانوادگی، داشتن قدرت تشخیص و تجزیه و تحلیل مسائل، آینده نگری و بلند همتی، توانایی استقامت در برابر مشکلات، وفای به عهد و صداقت و راستگویی ، قاطعیت و شجاعت باشد.

,

وی در ادامه گفت: در این میان نباید از معیارها و ویژگی های ارزشی چشم پوشی کرد. به عقیده بنده منتخب اصلح باید دارای شاخصه های اعتمادبه نفس، سخاوت و تواضع و فروتنی ، وفاداری ، تسلط بر خود ، عدالت و انصاف، گشاده رویی و میانه رویی در درشتی ونرمی پاشته باشد.

,

رحمانی خاطرنشان کرد:‌ همچنین او باید امانتدار و اهل مدارا باشد، در برابر سختی ها و فشارها صبور وبردبار باشد. سخن چینان و چاپلوسان را طرد کند، از همه مهمتر اهل مشورت و پذیرش نظرات متفاوت با دیدگاه خودش باشد. نسبت به مردم خوش بین باشد. اهل عیب پوشی و بدور عیب جویی باشد و گذشت و پوزش پذیری را فراموش نکند و بعد غز رسیدن به مسند قدرت از غرور و تکبر دوری نماید.

,

وی با اشاره به دیگر شاخصه های گزینه اصلح اظهار داشت: منتخب اصلح که امور جامعه اسلامی را در دست میگیرد باید تقوا داشته باشد، اهل نماز و روزه و انجام فرایض دینی باشد. او باید در همه حال به پاداش الهی امیدوار و توانایی کنترل نفسش را داشته باشد، حق گرایی و حق گویی را سرلوحه کارش قرار دهد. مهربان با ضعفا و قاطع با گردنکشان باشد، خیر خواهی اهل عبرت گیری از گذشتگان باشد و از سؤ استفاده از مقام و جایگاهش بپرهیزد، صرفه جویی در اموال عمومی را در همه احوال مد نظر قرار دهد، از امتیاز دهی هلی بی ضابطه و غیر منصفانه به خویشان و اطرافیانش حذر کند، اهل تمیز دادن حلال از حرام باشد و در همه شرایط منافع عمومی برمنافع شخصی اش ارجع بداند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه