اخبار داغ

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تأکید کرد؛

تعلل وزارت جهاد کشاورزی در راه اندازی سامانه رصد و پایش کشاورزی

تعلل وزارت جهاد کشاورزی در راه اندازی سامانه رصد و پایش کشاورزی
محمد مهدی زاهدی گفت: مسئله بیمه و حمایت از کشاورزان و باغداران بسیار جدی است که متأسفانه هیچ همتی در این زمینه مشاهده نمی کنیم. البته کشاورزان نیز باید در این زمینه همراهی کنند اما عزمی از وزارت کشاورزی در این زمینه دیده نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مهدی زاهدی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن اشاره به سرمازدگی در ابتدا سال و برآورد حدود نه هزار میلیارد تومان خسارت برای کشاورزان در شمال استان کرمان گفت: مسئله بیمه کشارزی و حمایت از کشاورزان و باغداران بسیار جدی است که متأسفانه هیچ همتی در این زمینه مشاهده نمی کنیم، البته کشاورزان نیز باید در این زمینه همراهی کنند و وزارت کشاورزی باید در این زمینه فعال باشد که متأسفانه اهتمام لازم را نداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تعریف و راه اندازی سامانه رصد و پایش مباحث کشاورزی؛ اقدامی است که وزارت جهاد کشاورزی باید انجام دهد؛ به این معنا که بتواند به صورت برخط تمامی محصولات کشاورزی و باغی کل کشور را رصد و بر اساس رصد انجام شده، توصیه های جدی و کارشناسی را به کشاورزان و باغداران داشته باشد.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: توصیه های برای کشاورزان و باغداران در زمینه افزایش محصولات ضروری کشاورزی، جلوگیری از آفت زدگی، برداشت صحیح، تغییر کشت و یا عدم کشت و ... توسط این سامانه می تواند ارائه شود.

,

وی خاطر نشان کرد: چنانچه این سامانه وجود داشته باشد، مشخص خواهد شد که هر محصول به چه میزان در سال در کدام مناطق برای مصرف داخلی و صادرات کشت شود که این مسئله نظارتی و هدایتی به عهده وزارت جهاد کشاورزی است؛ اما متأسفانه تاکنون در کشور اثری از راه اندازی سامانه رصد و پایش در حوزه کشاورزی مشاهده نشده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه