اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود خبر داد؛

انجام نخستین نشاء برنج در میاندورود

انجام نخستین نشاء برنج در میاندورود
اسماعیل علوی از انجام نخستین نشاء برنج از رقم طارم هاشمی در یک هکتار از زمین های شالیزاری سورک شهرستان میاندورود خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید اسماعیل علوی در گفت و گو با بلاغ از انجام نخستین نشاء برنج از رقم طارم هاشمی در یک هکتار از زمین های شالیزاری سورک این شهرستان خبر داد.

وی بیان اینکه امسال عملیات نشا در 8 هزار و 592 هکتار از زمین‌های شالیزاری شهرستان میاندورود انجام می‌گیرد، گفت: پیش بینی می‌شود 7 هزار و 700 هکتار معادل 85 درصد شالیزارهای این شهرستان بصورت مکانیزه کشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندروود با بیان اینکه افزایش درآمد، کاهش هزینه تولید و کارگری و کاهش مصرف بذر، افزایش راندمان تولید و نهاده از مهمترین اهداف کشت مکانیزه برنج است، از کشاورزان خواست با گذر از کشت سنتی و پیوستن به کشاورزری پایدار و مکانیزه، نحوه کشت و کار برنج را اقتصادی کنند تا نسل‌های جوان و کشاورززاده‌ها با انگیزه بیشتری به این کار ادامه دهند و در روستاها بمانند.

علوی تعداد بانک‌های نشا فعال در منطقه را 9 واحد بیان کرد و افزود: با توجه به بیماری کرونا و تاکید بر جلوگیری از تجمع کارگران، استفاده از امکانات بانک نشاء موجود در منطقه و توسعه کشت مکانیزه، بهترین راهکار برای قطع زنجیره انتقال این بیماری در این بخش خواهد بود.

وی بر بیمه زمین‌های کشاورزی تاکید کرد و گفت: کشاورزان تا پایان خردادماه فرصت دارند با پرداخت مبلغ کمی زمین خود را مقابل حوادث غیرمترقبه، بیماری‌ها و آفات بیمه کنند و در صورت بروز حادثه، خسارت آنها جبران و دچار ضرور و زیان چندانی نشوند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه