اخبار داغ

هر تیمی روی سکو برود، پاداش پای سکو را تمام می گیرد

سجادی: شاید تنها پرچمدار به مراسم رژه برود/ IOC درباره سهمیه جودو چیزی اعلام نکرده است

سجادی: شاید تنها پرچمدار به مراسم رژه برود/ IOC درباره سهمیه جودو چیزی اعلام نکرده است
سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو گفت: مراسم رژه افتتاحیه با حدود 10 نفر برگزار شود و شاید حتی تنها پرچمدار به مراسم برود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و نصرالله سجادی، سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو امروز 31 فروردین ماه با حضور در نشست خبری آنلاین به پرسش‌های اهالی رسانه پاسخ دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نصرالله سجادی، سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو و مشاور رئیس کمیته ملی المپیک در این نشست اظهار داشت: در چند دوره گذشته روال بر این بوده که وقتی ورزشکاران مدالی می گیرند، در شهر میزبان بلافاصله در همان روز با حضور تعدادی از مربیان و مسئولین پاداش تقدیم شود. یک پاداش مصوب هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک پرداخت خواهد شد که مبالغ آن نیز ذکر شده. این میزان با مجموع شرایط تصمیم گیری شده و با توجه به شرایط حاکم بر جامعه اعلام شده. در المپیک ریو هم همین بوده اما آن زمان دلار حدود 3000 تومان بوده و الان حدود 25000 تومان. از نظر ریالی این پاداش چند برابر شده اما علاوه بر این پاداش یک پاداش نهایی هم تصویب شده که مبلغ آن به زودی اعلام خواهد شد.

,

سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو درباره عدم تکرار مسائل مربوط به عدم حضور ورزشکاران در رژه مراسم افتتاحیه گفت: تقریبا هر روز یکسری دستورالعمل جدید را از کمیته برگزاری دریافت می‌کنیم و با کادر اصلی سرپرستی هم در همان روز جلسه داریم. احتمالا ممکن است مراسم رژه افتتاحیه با حدود 10 نفر برگزار شود و شاید حتی تنها پرچمدار به مراسم برود. در رژه کاروان سهمیه می دهند و همیشه ماجرا بر این منوال بوده که تعداد حاضرین در مراسم رژه کمتر از تعداد افراد اعزامی است.

,

سجادی خاطرنشان کرد: در بازی های المپیک گذشته تصویب شد که اگر تیم والیبال یا هر تیمی روی سکو برود، پاداش پای سکو را تمام بگیرد و دیگر بحث پاداش نصفه نیست.

,

مشاور رئیس کمیته ملی المپیک درباره رونمایی از البسه کاروان ایران گفت: کار آماده است و به دنبال زمان مناسب برای رونمایی از البسه رسمی کاروان المپیک هستیم. برای البسه 6 رویداد آتی هم اقدام داشته ایم و لباس ها به زودی اعلام و رونمایی می شوند.

,

سجادی درباره مسئله واکسیناسیون نیز خاطرنشان کرد: طی نامه نگاری با فدراسیون ها سهمیه واکسیناسیون را تعیین کردیم اما افراد زیادی احتمال همراهی با کاروان را دارند. وزارت ورزش و وزارت بهداشت مسئله واکسیناسیون را پیگیری کردند و از حراست هم برای نظارت بر مسیر واکسیناسیون افرادی حضور داشتند. تیم کشتی ما هم هنوز کامل واکسینه نشده و بنا داریم تا به زودی این مسئله هم پیش از روز پنجشنبه انجام شود. برخی رشته ها هنوز واکسینه نشده اند و مثلا وزنه برداران هم با برگشت از مسابقات آسیایی، واکسینه می شوند. حریف تمرینی ها را هم چون در اردو هستند باید واکسینه کنیم.

,

سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو اذعان داشت: تمام خبرنگاران اعزامی درحال واکسیناسیون هستند و این اقدام بر اساس سهمیه ها بوده. در این باره پنهان کاری نداریم و موضوع روشن است. مثلا به بسکتبال 24 نفر سهمیه داده ایم که لیستشان است. در مجموع حدود 300 نفر خواهیم بود و این مسئله کاملا شفاف و روشن طی خواهد شد. ورزشکاران المپیکی و آن هایی که در ایران بوده اند، همه واکسینه شدند. همه استقبال کردند و کسی از این واکسینه شدن امتناع نکرده. IOC حدود یک ماه پیش اعلام کرد که واکسن زدن برای حضور در المپیک الزامی نیست اما در فرودگاه تست گرفته می شود و هر روز هم به شکل تصادفی تست کرونا اخذ می شود. ورزشکاران و اعزامی ها همه قرنطینه خواهند بود و تنها باید بین فرودگاه و دهکده باشند.

,

سجادی درباره سهمیه های المپیک ایران و اختصاص سهمیه جودو به ایران عنوان کرد: سهمیه ها زمانی از نظر کمیته ملی المپیک رسمیت دارد که IOC به ما اعلام کند و جایی در کمیته میزبان اضافه شود. فعلاً ارائه گزارشی درباره تخصیص سهمیه المپیک جودو به کمیته ملی المپیک وجود ندارد و باید صبر کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه