اخبار داغ

مسئول ستاد اجرایی کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان:

ضرورت تولید آثار فاخر حوزه ایثار و شهادت/یادواره ۴۴۷ شهید کوهدشت برگزار می‌شود

ضرورت تولید آثار فاخر حوزه ایثار و شهادت/یادواره ۴۴۷ شهید کوهدشت برگزار می‌شود
سرهنگ محمودوند با اشاره به اجرای ۲۱۷ عنوان برنامه در کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان، گفت: یادواره ۴۴۷ شهید کوهدشت برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سرهنگ محمد محمودوند صبح امروز در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت کنگره ۶۳۰۰ شهید استان که در شهرستان کوهدشت برگزار شد، اظهار داشت: از سال ۷۵ بحث برگزاری کنگره‌های ملی شهدا در کشور کلید خورد و نخستین بار در قم برگزار شد، هدف از این کنگره‌ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برجسته کردن نقش استان در ایام دفاع مقدس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,
وی با اشاره به کلام رهبری درزمینهٔ ضرورت مایه گذاشتن از خود برای سرنوشت مردم، افزود: یک کنگره و یک اجلاسیه داریم، کنگره تعدادی از صاحب‌نظران دورهم جمع می‌شوند و برنامه‌ها را در طول یک یا دو سال اجرا و درنهایت در اجلاسیه ای محصول برنامه‌ها را ارائه خواهند داد.
,
 
,
مسئول ستاد اجرایی کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان عنوان کرد: اجلاسیه ها هر ۱۰ سال یکبار در استان‌ها برگزار می‌شود و الان چهار استان باقی‌مانده که لرستان یکی از این استان‌ها است که بنا بود امسال اجرایی شود ولی به دلیل شرایط کرونایی به تأخیر افتاده است و احتمالا سال ۱۴۰۱ یا شاید اواخر سال ۱۴۰۰ نیز انجام شود.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه اجلاسیه، همان دیدار با مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: در این اجلاسیه ها مقام معظم رهبری از یک نمایشگاهی بازدید خواهند داشت که محصول و دستاورد هر شهرستان در آن ارائه می‌شود و رهبر معظم حتی به ریز به آن توجه دارد.
,
 
,
محمودوند گفت: این کنگره ۲۲ کمیته دارد که هشت نفر از معاونین استاندار رئیس این کمیته‌ها هستند و ۱۴ مدیرکل نیز رئیس سایر کمیته‌ها بوده و شهرستان و سایر ادارات استان زیرمجموعه آن هستند، در شهرستان نیز ۱۲ ستاد اجرایی شهرستانی وجود دارد که رئیس شورای سیاست‌گذاری امام‌جمعه، رئیس ستاد اجرایی فرماندار و دبیری آن بر عهده فرمانده سپاه است.
,
 
,
وی با بیان اینکه ۲۱۷ عنوان برنامه را برای اجرا مصوب کرده‌ایم که خروجی آن ۴۳ هزار و ۳۳۶ اقدام است، خاطرنشان کرد: در ستاد اجرایی شهرستان بایستی بستری فراهم شود که در این ۴۳ هزار ۳۳۶ اقدام، سهم شهرستان از کمیته‌های مربوطه گرفته شود.
,
 
,
مسئول ستاد اجرایی کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان با اشاره به‌ضرورت توجه به برنامه‌های ابتکاری و سوژه محور شهرستان‌ها، بیان کرد: تمام ادارات شهرستان بایستی عضو کمیته‌های ذی‌ربط باشند، درزمینهٔ سرگذشت تکمیل تاریخ شفاهی مربوط به شهدا، رزمندگان و والدین شهدا بایستی تلاش کنیم و نقش هر شهرستان در دفاع مقدس نیز برجسته شود.
,
 
,
وی با اشاره به‌ضرورت تولید آثار فاخر در شهرستان‌ها، اظهار داشت: بایستی هیئت‌های اندیشه‌ورز در این راستا تشکیل شود، اجلاسیه ای نیز در شهرستان کوهدشت در قالب یادواره ۴۴۷ شهید شهرستان برگزار می‌شود که در آن بایستی برنامه‌ها، تألیفات، تاریخ شفاهی مربوط به شهدا به پایان رسیده باشد و در این اجلاسیه رونمایی شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه