اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

اصلاح نظام آماری پیش‌شرط تدوین برنامه هفتم توسعه است

اصلاح نظام آماری پیش‌شرط تدوین برنامه هفتم توسعه است
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح نظام آماری کشور پیش‌شرط ورود به برنامه‌ریزی و تدوین برنامه هفتم توسعه در کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد خدابخشی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های کاری مجلس در سال جاری ورود به موضوع تدوین برنامه هفتم توسعه کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی مدیریت داده‌ها و اصلاح نظام آماری مبتنی بر واقعیت‌ها را از مهمترین شروط و پیش‌نیازهای تدوین و تصویب برنامه هفتم توسعه خوانده و از آن به عنوان پایه و اساس برنامه‌ریزی با هدف سامان بخشیدن به نظام برنامه‌ریزی در کشور یاد کرد.

,

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حقیقت باید گفت در حوزه‌های مختلفی مانند آب، محیط زیست و آلودگی شهرها منابع آماری درست و قابل اتکایی برای سیاست‌گذاری‌های کلان در دست نیست.

,

خدابخشی خاطرنشان کرد: از سویی برنامه‌ریزی در برخی حوزه‌های دیگر مانند صندوق‌های بازنشستگی مستلزم آن است که برآوردها در خصوص جمعیت کشور در سال‌های آینده انجام شده و و بر پایه آن تصمیم‌گیری‌ها صورت گیرد.

,

وی برنامه‌ریزی و سیاست‎گذاری در همه حوزه‌ها را مستلزم وجود تصویری روشن و شفاف از فضای پیش‌روی کشور خواند و تاکید کرد: تحقق این مهم خود نیازمند دسترسی به جامعه آماری دقیق و برآورد شاخص‌های آماری در بازه‌های زمانی بعدی است.

,

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به آنچه که گفته شد، یکی از اولویت‎های کاری وکلای مردم در خانه ملت در سال جاری کار دقیق در حوزه نظام آماری و مدیریت داده‌ها است.

,

خدابخشی افزود: از این طریق با اتکاء به شاخص‌های آماری منطبق بر واقعیت‌ها، می‌توان برای برنامه هفتم توسعه کشور در حوزه‌های گوناگون حکم‌های قابل پایش پیشنهاد و ارائه داد.

,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه