اخبار داغ

در نامه ای حاجی دلیگانی به وزیر نیرو مطرح شد؛

قطع چهار ساعته برق چاه های کشاورزی، یعنی نابود کردن زحمت یکساله کشاورزان

قطع چهار ساعته برق چاه های کشاورزی، یعنی نابود کردن زحمت یکساله کشاورزان
نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در نامه ای به وزیر نیرو با اشاره به حقابه و آب خریداری شده و حق نکشت سنوات گذشته مردم دشت برخوار و کاهش بارش ها، قطع چهار ساعته برق چاه های کشاورزی را معادل نابود کردن زحمت یکساله کشاورزان دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با صاحب نیوز، گفت: کشاورزان شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار، بر اساس آبی که سال گذشته در کانال بِل و حاجی آباد و دشت بزرگ برخوار رهاسازی شد، اقدام به کشت غله نموده اند. این در حالی است که امسال هنوز رهاسازی آبی صورت نپذیرفته است و لذا برای جبران آن لاجرم باید از چاه های منطقه بیشتر استفاده کنند و در غیر این صورت، کشت گندم و جوی آن ها خشک و ضرر و خسران جبران ناپذیری به آن ها تحمیل خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

عضو هیأت رییسه مجلس با اشاره به گرمی هوا و عدم نزول بارش های جوی در ماه های گذشته و نیاز بیشتر به آبیاری زمین ها، اظهار کرد: برای رهاسازی 70 میلیون متر مکعب حقابه و 80 میلیون متر مکعب آب خریداری شده از 25 سال پیش، هنوز تصمیمی اتخاذ نشده و حق نکشت سنوات قبلی هم داده نشده است.

,

وی با بیان اینکه رفتار ناعادلانه آب منطقه ای و جهاد کشاورزی استان اصفهان در توزیع نادرست خشکسالی، اعتراض کشاورزان را به دنبال داشته است، افزود: برای هر چاه آبی در منطقه بین 100 تا 200 نفر از مردم شریک هستند و ارتزاق جمعیت قابل توجهی از این راه می گذرد.

,

حاجی ابراز کرد: با توجه به مشکلات موجود در حوزه انتخابیه، در نامه ای به وزیر محترم نیرو از ایشان درخواست کردیم که معاون امور برق و توانیر از قطع چهار ساعته چاه ها در دو شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار صرف نظر کند.

,

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار افزود: همچنین، از معاون امور آب خواسته شده است تا در جدول منابع و مصارف، میزان رهاسازی آب بابت میزان حقابه و آب خریداری شده در سال آبی جاری سهم بیشتری را به نام دشت بزرگ برخوار لحاظ کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه