اخبار داغ

به مناسبت پنجمین سالگرد شهید مدافع حرم "افشین ذورقی"؛

امتداد نذر فرهنگی شهیدگلستانی بعد از شهادتش/ شهدای مدافع‌حرم عامل وحدت جبهه حق برای آماده‌سازی ظهور هستند

امتداد نذر فرهنگی شهیدگلستانی بعد از شهادتش/ شهدای مدافع‌حرم عامل وحدت جبهه حق برای آماده‌سازی ظهور هستند
حجت الاسلام رعایتی گفت: شهدای مدافع حرم مصداق افراد با بصیرتی بودند که به فرمان امام جامعه خود لبیک گفتند و عامل وحدت جبهه حق برای آماده‌سازی ظهور هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ «شهید افشین ذورقی‎بحری» با نام جهادی ابومحسن هشتمین شهید مدافع حرم گلستان است که برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) در نبرد با تروریست‎های تکفیری در سوریه به شهادت رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما؛,

شهید ذورقی متولد سال1361 و اصالتاً اهل سیستان و بلوچستان است که در روستای سیاهتلو گرگان در یک خانواده مذهبی  متولد شده است.

,

وی پاسدار تیپ 45 جوادالئمه استان گلستان بود که در 23 اسفند ماه سال 1394 همزمان با  سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) برای دفاع از حریم اهل بیت (علیهم‎السلام) به صورت داوطلبانه به سوریه اعزام شد و پس از حضور 36 روزه سرانجام در 29 فروردین ماه 1395 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

,

شهید ذورقی‎بحری طبق وصیتی که داشت در امامزاده‎عبدالله (ع) گرگان نزدیک مزار دوست و همرزم شهیدش «سید احسان حاجی‎حتم‎لو» آرام گرفت.

,

از همسر شهید خواسته شد که صورت شوهر را نبیند و خانم کشانی قبول می کند. او صورت همسرش نمی بیند تا ما اینجا با آرامش  به صورت همسرانمان نظاره کنیم.

,

حالا شش سال از شهادت افشین ذورقی بحری می گذردو او به تنهایی سه پسرش را با خاطرات شهید بزرگ می کند.

,

آقا محسن، محمداحسان و ابو محسن  که حالا بزرگ شده و هرسه الان مردان کوچک شهید هستند که به گفته همسر شهید افشین های دیگری برای سربازی ولایت تربیت می کند.

,

هر چند برای  شرایط ویژه ای که کرونا در همه جا حاکم کرده ،توفیق حضور بر سر مزار شهید ذورقی برایمان فراهم نشد اما به نقل خاطره ای خواهیم پرداخت.

,

به واسطه جشنواره حاج قاسم  در دیماه پارسال سعادتی نصیب شد که به منزل شهید بروم آپارتمان کوچکی در طبقه چهارم مجتمع مسکونی که حالا به نام شهید ذورقی مزین شده است با همسایه هایی که مانند پدر، مادر و خواهر و بردار به دور خانواده شهید می گردند.

,

, ,

هم کلام شدن با خانم کشانی زمان را  از یاد میبرد، گفتگوهای شیرینی که ذکات تربیت دینی ایشان است. روز تولد ایشان با جشنواره حاج قاسم یکی شد و ایشان نتواستند برای تقدیر بمانند و رفتند برای قرار همیشگیشان.

,

خانم کشانی برایمان تعریف کرد که به خاطر تعمیراتی که در خانه داشتند نتواستند مجلس مولودی و عطر افشانی بر سر مزار ایشان برپا کنند.

,

در آن روز بعد از ترک مراسم با شهید هم نجوا می کردند و عذرخواهی که نشد امسال برایت تولدی در خور بگیرم اما در کمال ناباوری گروه مذهبی را در امامزاده می بینند  و قرار هرساله را با دعوت از آنان برپا می کنند .

,

همسر شهید مدافع حرم افشین ذورقی به ما گفت: شهداء اهل شعار نبودند و به آنچه اعتقاد داشتند عمل کردند وهمین خصوصیاتشان باعث شد که تکلیف گرا باشند. چقدر خوب است که همه ما به آنچه که اعتقاد داریم عمل کنیم و تنها شعار ندهیم.

,

همسر شهید ذورقی یادآورشد: بی قراری های شهید  برای اهل بیت، نماز شب های شهید،  قرار انفاق به دیگران و کمک به مستمندان ازجمله فعالیت ها و دغدغه های  شهید بود.

,

همسر شهید مدافع حرم افشین ذورقی ادامه  داد: همه ساله به مناسبت تولد حضرت معصومه شهید ذورقی پارچه چادری تهیه می کرد و من هم پارچه ها را در اندازه و قواره دختران نوجوان برش میزدم و میدوختم و در روز تولد حضرت معصومه(س)  به آنها هدیه می دادیم و این رسم هرساله ما بودو بعد از شهادت ایشان ما  هرچند زمانی بخاطر مشغله فاصله افتاد  اما هرسال در منزل ما مراسمی پیش می آید و چادری از طرف شهید هدیه داده می شود.

,

, ,

حجت‌الاسلام جعفر رعایتی شامگاه سه شنبه در مراسم پنجمین سالگرد شهادت «شهید افشین ذورقی‎بحری» یکی از شهدای مدافع حرم گلستانی اظهار کرد: ماجرای دفاع از حرم آل‌الله در سوریه و عراق حکایت از نزدیکی به ظهور منجی عالم بشریت داشت و شهدای مدافع حرم از عوامل وحدت جبهه حق برای آماده‌سازی جامعه بشری پیش از ظهور بودند.

,

وی افزود: چه بسیار افرادی که از صدر اسلام افرادی پاک مومن بودند اما عاقبت به خیر نشدند و آخر کار در منجلاب دنیا فرو رفتند اما شهدای مدافع حرم مصداق افراد با بصیرتی بودند که به فرمان امام جامعه خود لبیک گفتند.

,

مسئول نماینده ولی فقیه سپاه نینوا استان گلستان تصریح کرد: شهید ذورقی همسر و سه فرزند خردسال خود را رها می‌کند تا داستان کربلا تکرار نشود و به حرم مطهر اهل بیت پیامبر(ص) اهانت نشود.

,

رعایتی خاطرنشان کرد: همه ما یقین داریم به فرموده امام راحل (ره) راه قدس از کربلا می‌گذرد و ان‌شاءالله با تدابیر ولی امر مسلمین جهان قدس شریف به برکت خون شهدای مدافع حرم آزاد خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه