اخبار داغ

دلیل تاخیر در صدور مجوزهای کسب و کار چیست؟

دلیل تاخیر در صدور مجوزهای کسب و کار چیست؟
مدیر کل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد دلیل زمان بر بودن فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار صنعتی توضیح داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد تشکینی، مدیر کل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صمت در مورد اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه بهبود فضای کسب و کار و رفع چالش‌های صدور مجوز با تاکید بر اینکه برآیند‌های ساده‌سازی صدور مجوز یکی از اولویت‌های اصلی وزارت صمت است، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی تعریف شده در سال جاری در وزارت صمت، ساماندهی مجوزها در وزارت صمت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی به همکاری وزارت صمت و هیئت مقررات زدایی اشاره کرد و افزود: یکی از گام‌های مهمی که در این راستا در وزارت صمت برداشته شد، بحث ادغام و ساماندهی مجوزها بود که تعداد مجوزها از ۸۰ مجوز به حدود ۴۵ مجوز کاهش پیدا کرده است.
,
 
,
تشکینی، استعلام‌های دیگر دستگاه‌ها را یکی از دلایل زمان بر بودن صدور مجوز در وزارت صنعت دانست و تصریح کرد: برای صدور مجوزها در وزارت صمت تعدادی دستگاه همکار خارج از وزارت خانه وجود دارد که برای صدور مجوز، استعلام این دستگاه‌ها لازم است.
,
 
,
وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات وزارت صمت در این حوزه، استعلام و نظرسنجی از فعالان اقتصادی در بخش خصوصی، سازمان‌های صمت استانی و سایر حوزه‌های مرتبط با تولید و تجارت برای شناسایی و معرفی رویه‌ها، مقررات و فرآیندهای مخل صدور مجوز بوده است که در فاز نخست، تعداد ۱۹ مورد شناسایی و معرفی شدند.
,
 
,
مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست های تجاری وزارت صمت به برنامه‌های وزارت صمت در راستای مانع زدایی اشاره کرد و گفت: یکی از اقداماتی که در حوزه مانع زدایی در وزارت صمت انجام دادیم، ایجاد هیئتی در داخل وزارتخانه مشابه هیئت مقررات‌زدایی است و بخش‌نامه‌ها و مقرراتی که قابل حذف و یا اصلاح بود، شناسایی و مورد بررسی قرار گرفتند و دستورات لازم در مورد ‌آنها توسط وزیر صنعت ابلاغ شد.
,
 
,
تشکینی افزود: مواردی که در بسته‌های تشویقی مشخص شده است، از دیگر اقدامات وزارت صمت در راستای مانع زدایی و بهبود فضای کسب و کار بیرونی است.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه