اخبار داغ

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

اینکه با اهداف انتخاباتی یک توافق عجولانه انجام شود، خلاف منافع مردم است/ در برجام هم آمریکایی‌ها دبه کردند

اینکه با اهداف انتخاباتی یک توافق عجولانه انجام شود، خلاف منافع مردم است/ در برجام هم آمریکایی‌ها دبه کردند
محمدصالح جوکار گفت: اگر قرار باشد با یک دستپاچگی خاص که فقط مصرف انتخاباتی داشته باشد با سراسیمگی قراردادی بسته شود، این خلاف منافع ملی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به مذاکرات برجامی در وین، گفت: دشمن به دنبال این است تا منافع خودش را تأمین کند و از دشمن انتظار نداریم که بخواهد منافع ملت ما را تأمین کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: آمریکایی‌ها از ابتدای کار اعلام کردند تا ایران به برجام برنگردد ما به هیچ عنوان تحریم‌ها را برنمی‌داریم اما با پافشاری که شد و قانونی که مجلس تصویب کرد و سیاست های کلی که رهبر انقلاب گذاشتند مبنی بر برداشته شدن یکجای تحریم‌ها و راستی‌آزمایی؛ آن‌ها دریافتند که ایران در موضع خودش جدی است.

,

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اظهار داشت: منظور از راستی‌آزمایی این است که مشخص شود ما اگر نفت را فروختیم پول آن چگونه بازگردد و آیا این انجام خواهد شد یا نخواهد شد و دوم ثبت سفارش کالاهایی که ما از کشورهای دیگر داریم آیا این ثبت سفارش کالا طبق یک فرایند مشخص از زمانی که ثبت سفارش می‌شود تا کالا وارد ایران شود، صورت می‌گیرد.

,

جوکار خاطرنشان کرد: در صورتی که این راستی‌آزمایی انجام شود آن موقع ما تصمیم خودمان را می‌گیریم تا تعهدات‌مان را عملیاتی کنیم و این چارچوب کلانی است که نظام طراحی و سیاست‌گذاری کرده است و بارها رهبر معظم انقلاب تأکیدشان بر این بوده که آن قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها که توسط مجلس مصوب شده بود شکسته نشود و این به عنوان خطوط قرمز ما محسوب می‌شود.

,

وی اضافه کرد: البته از همان ابتدا بحث‌هایی شروع شد که اقدام گام به گام صورت بگیرد اما ما یک تجربه تلخی داریم در زمان برجام که آن موقع هم به دولت اعلام شد که شما یک گام برداید گام دوم را طرف مقابل بردارند و گام‌ها نیز متناظر باشد اما متأسفانه با کم‌حوصلگی که طرف داخل کشور داشت تمام تعهدات را یکجا عملیاتی کرد و طرف مقابل وقتی دید در داخل کشور چنین اتفاقی افتاده و چنین ذوق‌زدگی وجود دارد، دبه کردند و متأسفانه به تعهداتشان عمل نکردند.

,

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس ادامه داد: در شرایط فعلی هم همینطور است اگر مذاکره‌کنندگان ما از خطوط قرمز عبور کنند و تنها منافع گروهی و جناحی یک جریان خاص سیاسی مدنظر قرار بگیرد یقینا باز هم گلاه گشادی سر طرف داخلی خواهد رفت و مشکلات جدی در بحث اقتصاد و هسته‌ای ایجاد  خواهد شد.

,

جوکار عنوان کرد: ابتکاری که مجلس به خرج داد باید سرلوحه کارگروه مذاکره‌کننده باشد البته در کلان به نظر می‌رسد اینچنین است اما به نطر می‌رسد آنچه که می‌گذرد و آنچه که در رسانه‌ها اعلام می‌شود خلاف آن چیزی است که به عنوان سیاست کلی ما در بحث مذاکرات در نظر گرفته شده است.

,

وی یادآور شد: در وهله اول قرار بود آمریکایی‌ها در مذاکرات وین نباشند این در حالی است که گفته می‌شود آن‌ها در اتاق کناری مذاکرات حضور داشتند و مسائل را دنبال می‌کردند این یکی از مسائلی بود که رعایت نشد.

,

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بیان کرد: اگر قرار باشد با یک دستپاچگی خاص که فقط مصرف انتخاباتی داشته باشد با سراسیمگی قراردادی بسته شود و بجای لغو تحریم‌ها و آثار آن باز تعلیق تحریم‌ها مدنظر باشد و -همانطور که در جریان برجام شاهد بودیم- اصطلاحات مرموزانه‌ای توسط طرف مقابل به کار برده شود و تلاش شود صرفا یک توافقی انجام شود، این خلاف منافع ملی است.

,

جوکار تأکید کرد: بایستی منافع مردم در نظر گرفته شود و بر اساس آن کار دنبال شود و نباید منافع ملی کشور فدای یک جریان سیاسی و اهداف انتخاباتی آن شود قطعا مجلس اجازه نخواهد داد و حق ندارد اجازه دهد که چنین اتفاقی بیفتد و وظیفه دارد کاملا بر این موضوع نظارت کند تا بار دیگر ضرر و زیان به کشور وارد نشود و منافع مردم به خطر نیفتد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه