اخبار داغ

سبزپوشان خستگی ناپذیر؛

سپاه حامی مردم؛ از مبارزه با اشرار تا مقابله با کرونا

سپاه حامی مردم؛ از مبارزه با اشرار تا مقابله با کرونا
محمد علی نظری با اشاره به ورود سپاه به مباحث بهداشتی گفت: در راستای مسائل امنیت جنوب شرق کشور سپاه پاسداران و به ویژه سپاه ثارالله استان کرمان پس از دوران دفاع مقدس با فرماندهی سپهبد شهید سلیمانی اقدامات بسیار مؤثری انجام داد و امنیت را در منطقه حاکم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ محمد علی نظری در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوم اردیبهشت 1358 و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به ویژه سپهبد شهید سلیمانی گفت: سپاه مولود امام راحل بوده است که در سال 58 ابلاغ تأسیس این نهاد را به شورای انقلاب اسلامی دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان در خصوص اقدامات سپاه در دوران مختلف عنوان کرد: با توجه به پیروزی انقلاب اسلامی درگیر مبارزه با منافقین بودیم و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خدمت رسانی به مردم را از طریق برنامه های امنیتی انجام می داد.

,

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس با توجه به آنکه درگیر جنگ همه جانبه علیه کشورمان بودیم، سپاه در این راستا ورود کرد و با وجود تمامی کمبودهایی که از لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات و .. وجود داشت؛ ویژگی به روز شوندگی سپاه بود که از لحاظ آموزشی، نیروی انسانی، تجهیزات، ساخت و ساز به گونه ای عمل کرد که نقش آفرینی مؤثری در پیروزی ایران در دوران دفاع مقدس دارد.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون نیز با اقدامات سپاه پاسداران در حوزه دفاعی در سطح منطقه و دنیا جزو کشورهای برتر هستیم، تصریح کرد: از دیگر خصوصیات دیگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انطباق پذیری و انعطاف پذیری این نهاد است؛ پس از دوران دفاع مقدس با توجه به نیاز به بازسازی در سطح کشور، مباحث بازسازی مناطق جنگی با استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی آغاز شد.

,

سرهنگ نظری با اشاره به ورود سپاه به مباحث بهداشتی در خصوص مسائلی همچون فلج اطفال، علمی، نانو و ... اظهار کرد: در راستای مسائل امنیت جنوب شرق کشور سپاه پاسداران و به ویژه سپاه ثارالله استان کرمان پس از دوران دفاع مقدس با فرماندهی سپهبد شهید سلیمانی اقدامات بسیار مؤثری انجام داد و امنیت را در منطقه حاکم کرد.

,

جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان افزود: با توجه به قابلیت انطباق پذیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بحران های متعدد سیل، زلزله و ... توانسته خدمات بسیار ارزشمندی به مردم و کشور ارائه دهد چرا که این نهاد برخواسته از متن مردم است.

,

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت اقشار بسیج یکی از کارهای مهم سپاه پس از دوران دفاع مقدس است، عنوان کرد: در همه دستگاه های اجرایی توانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم و خدمات رسانی را در تمام عرصه ها افزایش دهیم.

,

این مقام مسئول بیان کرد: در سال های اخیر که کشور و مردم درگیر بحران کرونا هستند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانست با به کارگیری تمام توان برای خدمت رسانی به مردم، کارهای بزرگی را به کمک سایر نهادها انجام دهد.

,

سرهنگ نظری ادامه داد: در روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا به مباحث گندزدایی، ضد عفونی کردن، تشکیل کارگاه های ماسک و ... ورود کردیم و در راستای تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده به کمک سایر دستگاه ها تولید را به حدی رساندیم که در این زمینه بی نیاز هستیم.

,

جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: با توجه به ابلاغ مقام معظم رهبری در زمینه رزمایش کمک مؤمنانه، سپاه پاسداران با تشکیل قرارگاه امام حسن علیه السلام و حضور دستگاه های حمایتی و خدمت رسان اقدامات یکپارچه ای را به منظور کمک های معیشتی انجام داد.

,

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا در سطح تاکنون بیش از 400 هزار بسته معیشتی در ایام کرونا در قالب های مختلف به مردم کمک کرده ایم، اظهار کرد: پس از امضا تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در راستای طرح شهید سلیمانی؛ از آذر ماه سال گذشته با کار جهادی و کمک سایر دستگاه در زمینه کنترل فراگیری بیماری کرونا وروده کرده و قطع زنجیره این بیماری را تا اسفند ماه سال 99 در دستور کار قرار دادیم.

,

سرهنگ نظری ادامه داد: با استفاده از طرح شهید سلیمانی آمار روزانه و هفتگی تعداد بیماران بستری و فوتی ها روند کاهشی به خود گرفت؛ اما به دلیل برخی کم کاری ها، فاز جدید بیماری کرونا شروع و بر همین اساس گام پنجم این طرح را آغاز کردیم.

,

جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان تأکید کرد: در کنار خدمت رسانی در حوزه بیماری کرونا، کارهای بسیار زیادی را در زمینه های عمران و سازندگی، کشاورزی، مهندسی اجرایی، فعالیت های محرومیت زدایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی و ... انجام داده ایم.

,

وی افزود: انجام پروژه های آبرسانی، کشاورزی، احداث و تکمیل منازل مددجویان بهزیستی، احداث مراکز بهداشت، احداث و تکمیل مدارس، سالن های ورزشی، خانه عالم و مساجد، احداث کارگاه های اشتغال زایی، احداث سیل بند و ... صورت گرفته است.

,

سرهنگ نظری با اشاره به اینکه فعالیت های بسیج سازندگی بیش از 3 هزار و 800 پروژه عمرانی به مبلغ 697 میلیارد تومان در این ایام بوده است، عنوان کرد: در زمینه کمک های مؤمنانه توزیع بیش از 400 هزار بسته معیشتی، کارت هدیه، تبلت، برگزاری ازدواج آسان، تهیه جهیزیه، پوشاک، کفش، غذای گرم از زمان شیوع بیماری کرونا به منظور حمایت از اقشار آسیب دیده از این بیماری انجام شده است.

,

جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان  در پایان خاطر نشان کرد: از جمله دیگر کارهای انجام شده در سال 99 در زمینه کمک مؤمنانه می توان به آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد در سطح استان اشاره داشت که توانسته ایم بیش از 300 زندانی را در این ایام آزاد کنیم و در این زمینه 559 میلیارد تومان کمک جمع آوری داشته ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه